L’episodi de pluges i tempestes que ha afectat la Comunitat Valenciana ha deixat acumulats significatius en diverses zones, amb fins a 10,6 litres per metre quadrat registrats a Altura, Castelló, en tot just quatre hores. Estes precipitacions van motivar l’activació d’avisos grocs per part de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) en el sud de València i Castelló, així com en el litoral nord d’Alacant.
Malgrat la intensitat de les pluges, Emergències de la Generalitat no ha reportat fins al moment servicis relacionats o incidències en els consorcis de Castelló, València i Alacant, ni tampoc el 112 ha rebut avisos que requerisquen intervenció.
Aemet va advertir dels riscos
Aemet va advertir que les tempestes podrien deixar acumulacions de fins a 30 litres per metre quadrat en una hora, alertant a la població sobre possibles situacions de risc meteorològic en estes zones. Els registres de precipitació més destacables en les últimes hores, segons l’Associació Valenciana de Meteorologia (Avamet), inclouen 10,6 l/m² a Altura, 7,1 a Sella i 6,4 a Castell de Castells, totes localitats de la província d’Alacant i Castelló.
Pluja en altres localitats
Altres localitats que també van experimentar pluges considerables van ser Castellnovo amb 6,2 l/m², Benilloba amb 5,1, Fageca amb 4,6, Soneja amb 4,4 i La Vall d’Uixó amb 3,8 litres per metre quadrat.
Temperatures màximes elevades
D’altra banda, les temperatures màximes del dia van aconseguir valors elevats, quasi fregant els 34 graus centígrads especialment en municipis d’Alacant. Segons dades de Aemet, Orihuela i el Pinós van registrar màximes de 33,7°, Villena 33,4°, Novelda 33,3° i Elx 32,9°.
En les capitals de província, Alacant va aconseguir una màxima de 31,3°, Castelló 30,9° i València 29,8°, reflectint la persistència d’un clima calorós malgrat la inestabilitat meteorològica provocada per les pluges.
Risc d’incendis forestals
El Centre de Coordinació d’Emergències ha recordat que, encara que el nivell de risc per incendis forestals s’ha reduït d’extrem a alt per a l’endemà, l’alerta es manté activa. Es recomana a la població continuar amb les precaucions per a evitar situacions de perill relacionades amb el clima i el possible risc de foc en el territori valencià.