17.2 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

La Policia Local d’Alacant posa 30 denúncies per desobediència i dissol 7 festes en cases

 

La regidoria de Seguretat de l’Ajuntament informa que l’operatiu especial organitzat per la Policia Local d’Alacant durant la matinada del dissabte per a fer front al Covid amb inspeccions i controls, es va saldar amb un total de 30 denúncies per desobediència del toc de queda. Els agents han sancionat a dos establiments per no respectar les distàncies de seguretat, i s’han dissolt set festes en cases per a evitar contagis de coronavirus en Alacant.

 

Durant la passada jornada en el tancament dels locals d’hostaleria i restauració i el compliment d’aforaments i mesures, es van sancionar a dos locals, que estaven incomplint la mesura de mantindre les distàncies entre taules i clients per a evitar contagis i aforaments.

 

La Policia Local ha organitzat un dispositiu amb controls i patrulles de vigilància per a fer complir el toc de queda amb la restricció de la mobilitat des de les onze de la nit, amb les excepcions de motius justificats com desplaçar-se per treball, en el que es van imposar huit denúncies per incomplir-ho i estar en el carrer.

 

Els agents del servici nocturn i la unitat Fox esta nit de dissabte també han denunciat a dos persones per no portar l’obligada mascareta, amb sancions de 100€, i a huit persones per incomplir l’ordenança de neteja de la ciutat.

 

Mesures de prevenció

L’edil de Seguretat, José Ramón González, ha demanat que  «continuem sumant esforços i s’adopten mesures de prevenció amb la màxima responsabilitat, evitant qualsevol situació que puga posar en risc la salut i seguretat de tots, la prioritat ha de ser que no es produïsquen nous contagis amb un seguiment rigorós de les limitacions d’aforament en les reunions evitant-les este Nadal».​

 

Per a fer front a la pandèmia la Policia Local dissol les festes que s’organitzen en cases generant soroll i molèsties als veïns, sense màscares i amb reunions de més de sis persones. En esta matinada s’ha intervingut en set festes, les tres primeres fins a les 00.30 hores han tingut lloc en l’avinguda de la Vila Joiosa, Teulada i la Unió, i passades la 1.20 hores s’han desplaçat al carrer Alcoleja, sobre les dos al carrer Francisco Montero Pérez, i fins a les 3.30 hores es van dissoldre dos festes més en l’avinguda de Niça i Matemàtic Romer.

 

De la mateixa manera, la Policia Local ha organitzat un dispositiu per a conseguir detindre a un cotxe que es va donar a la fugida, a les 23.08 hores en un accident de trànsit en el carrer de Pablo Iglesias, conseguint interceptar-lo, immobilitzant el cotxe i obrint diligències per un presumpte delicte de desobediència i contra la seguretat viària, i per conduir baix els efectes de l’alcohol.

Últimes notícies

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.

L’IVAM prorroga fins al 22 de febrer l’exposició de Cristina García Rodero

L'IVAM ha estés la mostra de Cristina García Rodero fins al diumenge 22 de febrer pel gran acolliment del públic. Hi haurà visites guiades i un recital.

Desarticulada una trama d’explotació laboral en obradors de pa: 12 migrants alliberats

La Policia ha desarticulat una xarxa que explotava a migrants en obradors de pa de Palència. Hi ha 12 víctimes alliberades, 5 detinguts i dos locals clausurats.

Alerta taronja per vent en el litoral nord de València i fenòmens costaners a Alacant

Emergències ha activat el nivell taronja per vent en el nord del litoral valencià i per fenòmens costaners en tot el litoral d'Alacant. Es demana evitar la costa i ajornar activitats en la mar.

Detingut a Alzira per guardar 25 armes antigues sense llicència en una casa de camp

La Policia ha arrestat a un home després de localitzar 15 armes curtes i 10 llargues, algunes amb munició, sense llicències ni números de sèrie. La troballa es va produir en una casa de camp d'Alzira després d'una investigació iniciada per una denúncia.