12.5 C
València
Dijous, 18 desembre, 2025

‘Quatre mascaretes FFP2 per a 7 dies de treball’, reclamació de la Policia Local de Castelló

 

Mentre cada dia milers de treballadors es troben amb l’obligatorietat sanitària de portar una màscara als seus llocs de treball i moltes empreses no la faciliten apel·lant a múltiples circumstàncies o escletxes legals o laborals, agents de la Policia Local de Castelló reclamen també que s’augmente este equipament de què se’ls dota però que consideren insuficient.

Per això, la Central Sindical Independent i de Funcionaris CSIF ha reclamat a l’Ajuntament de Castelló que dote a cada agent de la Policia Local d’almenys una màscara del tipus FFP2 per cada jornada de treball per afrontar l’increment que experimenta el nombre de contagis de coronavirus a la capital de La Plana.

“Malgrat que a finals de la setmana passada la incidència acumulada ja fregava els 1.600 casos per cada 100.000 habitants, en estos moments per cada torn de treball de 7 dies els agents únicament reben per part de la Prefectura un paquet amb quatre mascaretes FFP2 i diverses quirúrgiques, cosa que ens sembla totalment insuficient, ateses les circumstàncies”, han expressat des de CSIF.

En este sentit, des de la central sindical han reclamat que “tenint en compte l’elevada capacitat de propagació i contagi que caracteritza la variant Òmicron i que durant la feina policial s’interacciona amb múltiples persones en una àmplia diversitat d’escenaris, demanem que com a mínim es lliure a cada agent una màscara del tipus FFP2 per cada torn de treball, ja que, segons les mateixes directrius de les autoritats sanitàries, les màscares quirúrgiques no protegeixen prou contra esta nova variant del virus”.

“A causa de la pròpia idiosincràsia del treball policial i de l’elevada exposició que presenten els agents davant de possibles contagis, des de CSIF reclamem que s’incrementen les mesures i es millore l’equipament que se’ls proporciona per garantir la seua seguretat”, han indicat des de CSIF, que han sol·licitat que “a més de dotar almenys una mascareta d’este tipus per agent i torn de treball, es lliure també un equip de protecció EPI complet a cada patrulla perquè els agents puguen realitzar la seua feina amb prou garanties si algun moment han d’interactuar amb persones que siguen, efectivament, casos confirmats de Covid”.

Últimes notícies

Centenars es manifesten a València pels drets dels migrants

Centenars de persones han recorregut València, des de la plaça de bous fins al CIE de Sapadors, per a denunciar exclusió i reclamar garanties per a la població migrant.

El PSPV presenta la proposta de gestora a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per denúncies d’assetjament sexual

La direcció provincial del PSPV ha proposat una gestora per a l'agrupació d'Almussafes després de la denúncia per assetjament sexual contra l'alcalde, ja expulsat. La llista, amb Jorge Vidal al capdavant, queda a l'espera del vistiplau intern i federal.

Centenars es manifesten a València per a reclamar drets de les persones migrants

Centenars de persones han recorregut València per a exigir garanties efectives de drets per a la població migrant. La marxa va culminar davant el CIE de Sapadors.

Imputat l’alcalde de Jérica per agressió sexual a dos menors; el PP demana suspendre-li de militància

Un jutjat de Segorbe investiga a l'alcalde de Jérica per dos presumptes delictes d'agressió sexual a menors. El PP li cessa com a assessor en la Diputació i demana suspendre la seua militància, mentres el PSPV exigix la seua dimissió.

Broseta deixa la secretaria autonòmica de representació davant la UE amb una dimissió irrevocable

Pablo Broseta ha presentat la seua dimissió irrevocable com a secretari autonòmic de Representació davant la UE i les CCAA. Va anunciar la renúncia en X sense donar motius.

Morant demana als edils d’Almussafes respectar a la denunciant i acatar el decidit pel PSPV

Diana Morant ha reclamat al grup socialista d'Almussafes respecte a la denunciant d'assetjament i obediència a les mesures del partit, que ja ha actuat contra l'alcalde.

El Port d’Alacant rescindix el contracte de l’estructura en la bocana i activa concursos de fred i hidrogen

El consell ha resolt el contracte de l'estructura fixa en la bocana per incompliment del contractista i ha llançat concursos per a una nau frigorífica i una planta d'hidrogen verd.

Creu Roja distribuïx més de 1.800 jocs i joguets a famílies vulnerables d’Alacant

Creu Roja ha iniciat a Alacant el lliurament de més de 1.800 jocs i joguets per a famílies vulnerables per Nadal. Les donacions es classifiquen i arriben directament a les llars.