26.7 C
València
Divendres, 4 juliol, 2025

Igualtat estudia convertir la Renda Valenciana d’Inclusió en una prestació compatible amb el treball

El secretari autonòmic de Família i Serveis Socials, Ignacio Grande, ha indicat que des de la Vicepresidència i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge s’està treballant a un nou model de la Renda Valenciana d’Inclusió (RVI) per convertir-la en una “prestació promocional, compatible amb la feina i que permeta als beneficiaris tindre un itinerari d’acompanyament”.

Així ho ha explicat Ignacio Grande, que ha assenyalat que la RVI és una prestació “viva que l’hem de seguir fent evolucionar a mesura que les diferents pobreses també ho fan”, amb l’objectiu de garantir, des de les administracions públiques, “els drets de les persones més vulnerables”.

- Advertisement -Telegram València Diari

Les rendes “són un dret, no una qüestió dʻassistència, i estan fundades en la dignitat de lʻésser humà”. La lluita contra la pobresa, ha assegurat, ha de contemplar “mesures polítiques, econòmiques i socials que responsabilitats polítiques globals, atenent les opcions de societat, modes de vida i consum i, sobretot, la capacitat de traduir efectivament en fets el discurs sobre la solidaritat i la justícia”.

Per a això, l’objectiu és “potenciar els itineraris” i reformar la RVI “millorant i simplificant la gestió i agilitzant i facilitant el procés”.

El secretari autonòmic ha participat en la inauguració de les Jornades autonòmiques del Projecte Accés Vital organitzades per EAPN (European Anti Poverty Network), una coalició independent d’ONG i altres grups involucrats en la lluita contra la pobresa i l’exclusió social als Estats membres de la Unió Europea.

Durant la seua intervenció, Ignacio Grande ha indicat que, en estos moments, hi ha 33.706 persones titulars de la RVI a la Comunitat Valenciana i 67.074 persones beneficiàries. Entre estes dades, ha destacat que el 66,7% de les titulars són dones.

El secretari autonòmic ha conclòs assegurant que és una “obligació” de les administracions “ordenar i organitzar” societats “justes, equitatives i accessibles, on es pose al centre la dignitat de la persona i la garantia dels seus drets”.

A la jornada d’EAPN també hi ha assistit el director general d’Inclusió i Cooperació al Desenvolupament, Pedro Carceller.

Jornades autonòmiques

Durant la jornada, s’han organitzat diferents taules on han participat persones expertes del món acadèmic a l’Ingrés Mínim Vital (IMV) i al NON Take-Up (NTU), professionals d’entitats del tercer sector i de les administracions públiques, així com participants que han estat acompanyades pel projecte i han volgut compartir la seua experiència en accedir a esta prestació.

Així mateix, s’han ofert els resultats obtinguts dels estudis realitzats per 19 equips compostos per més de 70 persones, que han treballat per detectar zones en risc de pobresa i exclusió des del novembre del 2022 fins a l’octubre d’este any.

L’objectiu és desenvolupar una metodologia d’outreach per arribar a persones que, o bé per desconeixement o bé per barreres sociodemogràfiques, no havien sol·licitat l’IMV. Este fenomen es coneix comunament com a Non Take-Up.

Últimes notícies

Primera proposta del calendari per a Falles 2026 amb Crida el 22 de febrer i revetles al març

La Mesa del Diàleg Faller proposa que la Crida per a les Falles 2026 se celebre el 22 de febrer i les revetles els caps de setmana del 7 i 14 de març, anticipant la planificació per a facilitar permisos i organització.

Damnificats per la DANA a València exigixen millores en infraestructures i formació davant futures emergències

L'agrupació 'Tots a una veu', formada per afectats per la DANA a València, sol·licita al president de la Generalitat, Carlos Mazón, millores en infraestructures, protocols de formació i major coordinació entre administracions per a previndre futures catàstrofes.

La Comissió Gestora de la PAU reconeix el malestar per pregunta sobre la dana en examen de Geografia

La Comissió Gestora de la PAU lamenta el malestar generat per una pregunta sobre la dana en l'examen de Geografia de la convocatòria de juliol, que va incloure una imatge sensible del barranc de Chiva després de la riuada.

Germán Valera es convertix en el primer fitxatge de l’Elx per al seu retorn a Primera Divisió

L'extrem murcià Germán Valera és el primer fitxatge oficial de l'Elx per a la pròxima temporada després del seu traspàs des del València. El jugador firma per dos anys i torna al club després d'una cessió exitosa que va contribuir a l'ascens a Primera Divisió.

El Ministre d’Indústria destaca a PowerCo com a referent en la transformació cap a la mobilitat elèctrica a Espanya

El ministre d'Indústria destaca la gigafactoria PowerCo a Sagunt com a símbol de la transformació cap a la mobilitat sostenible i electrificada a Espanya, amb una inversió de fins a 3.500 milions euros.

Jordi Hereu defén la integritat del PSOE malgrat la deshonestedat de tres integrants

El ministre Jordi Hereu afirma que el comportament deshonest de tres membres no deteriora un projecte socialista que ha contribuït al progrés d'Espanya durant set anys.

Moren dos persones per colps de calor a Castelló i Alacant durant onada de calor històrica

Un home de 52 anys i una dona de 53 moren per colps de calor a Castelló i Alacant respectivament, en ple episodi de calor extrema segons Sanitat.

Tanquen temporalment les platges de Cullera i Calp per contaminació bacteriana en l’aigua

Les platges de Dosser a Cullera i Arenal-Bol a Calp han sigut tancades temporalment per la detecció de bacteris en l'aigua. Es realitzen anàlisi i remostrejos per a garantir la seguretat.