30.6 C
València
Dijous, 21 agost, 2025

Reobrin l’històric pont d’Alaquàs a Torrent després d’invertir 2 milions en la seua recuperació

L’històric pont del segle XIX que connecta les localitats valencianes d’Alaquàs i Torrent ha sigut reobert al trànsit després de patir greus danys causats per la DANA (Depressió Aïllada en Nivells Alts) el 29 d’octubre de 2024. La restauració s’ha completat després d’una inversió pròxima als dos milions d’euros finançada íntegrament pel Govern d’Espanya.

Esta reobertura representa per a Torrent la recuperació total dels seus accessos quasi deu mesos després de la tragèdia climàtica, marcant el final d’una «etapa molt dura» per a la ciutat, segons declaracions de l’Ajuntament local.

- Advertisement -Telegram València Diari

Finançament i obres per a recuperar el pont

L’acte de reinauguració va comptar amb la presència del subdelegat del Govern a València, José Rodríguez, i l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado. El finançament estatal, per una suma d’1.917.946 euros, va permetre reforçar estreps i piles, instal·lar esculleres de protecció, col·locar un nou tauler i restaurar defenses, baranes i il·luminació del pont situat al carrer Gómez Ferrer.

A pesar que el pont va resistir la riuada, forts corrents van arrasar part del tauler i van provocar danys en elements estructurals i acabats. Esta infraestructura no sols té un valor funcional com a enllaç vital per a les dos localitats, sinó també un fort vincle sentimental per als residents d’Alaquàs, Torrent i municipis pròxims com Aldaia.

Desafiaments tècnics i patrimonials en la reconstrucció

La recuperació del pont va suposar un complex desafiament tècnic i patrimonial, a causa de la seua antiguitat de més de 100 anys i la necessitat de treballar amb materials originals. L’empresa encarregada va utilitzar picapedrers especialitzats per a tallar carreus iguals als originals i maquinària precisa com la hidrodemoledora per a realitzar obres sense comprometre l’estabilitat.

A més, abans de començar la reparació principal, es va atendre la reparació del col·lector nord d’aigües residuals per a evitar abocaments i es van recuperar servicis essencials com a fibra òptica i línies elèctriques.

Treballs pendents i futur de la connectivitat

Encara que el pont ha sigut restablert i es troba operatiu, subsistixen actuacions pendents. Entre elles estan la reconstrucció definitiva del col·lector nord a càrrec d’Aigües de l’Horta i la neteja del llit del barranc, responsabilitat de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer.

D’altra banda, la Conselleria d’Infraestructures treballa en la reconstrucció de dos passarel·les per als vianants desaparegudes en la riuada, que unien el barri del Xenillet amb el col·legi Joan XXIII i connectaven Els Caragols amb el polígon Mes del Jutge, respectivament. Estes obres són crucials per a restablir totalment la mobilitat en la zona.

Esta intervenció integral reforça l’aposta del Govern central per la reconstrucció i recuperació d’infraestructures danyades per fenòmens meteorològics extrems, garantint la seguretat i la connectivitat per als ciutadans de la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

José Luis Gayà, a un pas d’igualar el rècord històric de partits de Lliga al València CF

El capità del València CF, José Luis Gayà, està a un partit d'aconseguir a Miguel Ángel Angulo com el quint jugador amb més partits de lliga en la història del club, en el dol contra Osasuna en El Sadar.

Avís groc per fortes pluges i tempestes a València i Alacant este divendres

L'Agència Estatal de Meteorologia activa avís groc per pluges intenses i tempestes que podrien deixar fins a 20 litres per metre quadrat en una hora en zones interiors i costaneres de València i Alacant.

Renato Veiga supera la revisió mèdica per a unir-se al Vila-real en un fitxatge milionari

El defensa portugués Renato Veiga ha aprovat la revisió mèdica i està a punt de tancar el seu fitxatge amb el Vila-real, en una operació pròxima als 24,5 milions d'euros.

Presó provisional per a parella detinguda per cultiu i venda de marihuana al Pinós

Detinguda al Pinós una parella per cultiu i venda a la menuda de marihuana. Es van confiscar 31 plantes, cocaïna i material per a processar la droga.

Jeremy Toljan espera un gran ambient i victòria del Llevant contra el Barça en LaLiga

Jeremy Toljan confia en un gran ambient en el Ciutat de València i en què el Llevant puga guanyar al Barcelona en la segona jornada de LaLiga 2025.

La Tomatina de Buñol 2025: 22.000 participants se sumen a la ‘Tomaterapia’ després de la dana

La Tomatina 2025 a Buñol celebra la seua 78a edició amb 22.000 participants i el lema 'Tomaterapia', símbol de resiliència després de la dana de 2023. Una festa d'interés turístic internacional amb 120.000 quilos de tomaca i ampli dispositiu de seguretat.

Incendi en cuina provoca el desallotjament d’un edifici en el centre d’Elda sense causar ferits

Un incendi iniciat en la cuina d'un edifici de quatre altures en el centre d'Elda va causar el desallotjament dels seus veïns durant la matinada, sense registrar ferits.

Presó per a dos hòmens per set robatoris violents en menys de 14 hores a Elda

Dos hòmens han sigut empresonats a Elda després de cometre set robatoris amb violència en tot just 13 hores, algunes víctimes eren persones majors.