Set migrants subsaharians, tots hòmens i entre ells dos menors d’edat, van ser rescatats recentment mentres navegaven en una embarcació precària enfront de la costa de la Vila Joiosa, a la província d’Alacant.
Segons va informar Creu Roja, després del rescat les forces de seguretat van traslladar a estos migrants a un dispositiu d’atenció sociosanitària situat en el port d’Alacant. Allí es va constatar que presentaven un estat de salut relatiu bo, malgrat les condicions extremes del trajecte.
Nou rescat en menys de 48 hores
Este rescat es va produir a penes 48 hores després de l’arribada d’una altra pastera amb 20 migrants subsaharians, entre ells quatre menors i tres dones, els qui van sobreviure després d’estar dos setmanes a la deriva. En eixe cas, els migrants van relatar la mort de cinc persones que viatjaven amb ells i que van caure a la mar durant el trajecte.
Vulnerabilitat i riscos dels migrants
Estes situacions posen de manifest la vulnerabilitat i els riscos que enfronten els migrants subsaharians durant les seues travessies marítimes en embarcacions precàries cap a les costes espanyoles. Les autoritats continuen alertant sobre la necessitat de reforçar l’atenció humanitària i les mesures de rescat per a estes persones en situacions delicades.
Crisi migratòria i urgència de solucions
A més, l’arribada freqüent d’estes embarcacions destaca la persistència de la crisi migratòria a la regió i la urgència de buscar solucions integrals per a garantir la seguretat i els drets humans dels migrants.