26.6 C
València
Dimecres, 2 juliol, 2025

Milers de peregrins participen baix la pluja en la romeria de la Santa Faç d’Alacant

Alacant ha celebrat després dos anys la romeria de la Santa Faç. Malgrat la pluja, milers de devots no ha volgut perdre’s aquest tradicional pelegrinatge que té lloc cada any el segon dijous després de Setmana Santa des de fa més de cinc-cents anys. La comitiva recorre els huit quilòmetres que hi ha entre la Cocatedral de Sant Nicolás fins al Monestir de la Santa Faç.

La romeria de la Santa Faç és la més important en antiguitat i participació, només per darrere de la del Rocío. Aquest acte es remunta a 1789 quan, segons compte la història, en una processó rogativa per a acabar amb una sequia va brollar una llàgrima de l’ull dret de la Santa Faç. Es tracta d’un llenç amb el qual, segons la tradició, La Verònica va netejar el rostre de Crist durant la seua Passió quedant gravat el seu rostre.

- Advertisement -Telegram València Diari

L’Ajuntament d’Alacant ha repartit 15.000 canyes entre els pelegrins que han estat acompanyats per un dispositiu de prop mil efectius de cossos i forces de Seguretat. L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha assenyalat que “és una gran satisfacció poder eixir acompanyant la relíquia fins al caseriu de la Santa Faç, i tornar a celebrar la Romeria en un any molt important”, i l’ha definida com la Romeria de “l’esperança, la recuperació, la normalitat i el retrobament”.

En finalitzar la missa l’alcalde, Luis Barcala, juntament amb el president de la Diputació, Carlos Mazón, han mantingut una reunió amb les monges   Agustines per a abordar el pla d’obres de  rehabilitació del Monestir de la Santa Faç al qual es destinarà una inversió inicial de 400.000 euros.

Així mateix, el primer edil ha ressenyat que “s’ha notat que hi ha moltes ganes de peregrinar malgrat la pluja, després de dos anys sense fer-ho. El monestir, atenent la campanya Santa Faç 365 dies, que es va posar en marxa en 2021, ha romàs obert durant dotze hores diàries. Però visitar a la Santa Faç en el seu moment és una cosa que els alacantins porten molt dins. Això, i complint amb les mesures sanitàries fixades, ni la pluja ho ha impedit”.

Al recorregut de la Santa Faç també ha participat el president de la Generalitat, Ximo Puig, que ha manifestat el seu suport a la petició per part de l’Ajuntament d’Alacant de declarar aquesta romeria en festa d’interés turístic autonòmic.

Últimes notícies

Descens de temperatures màximes en la Comunitat Valenciana, però Castelló aconseguix quasi 39 graus

Les temperatures màximes descendixen en la Comunitat Valenciana este dimarts, excepte en el litoral de Castelló on aconseguixen 38,8 graus, amb valors alts també en altres localitats valencianes i alacantines.

Detingut conductor de VTC a Alacant per robar 7.500 euros i joies a turista francés

Un conductor d'Uber a Alacant va ser arrestat per robar 5.000 euros en efectiu i 2.500 en joies a un turista francés, a més d'objectes personals.

El 80% dels valencians desitja un canvi en la presidència de la Generalitat segons enquesta del CIS

Una enquesta del CIS revela que més del 80% dels valencians voldria un canvi de president en la Generalitat, amb una valoració majoritàriament negativa de la gestió actual de Carlos Mazón.

El Castelló llança nou equipament amb homenatge a la llegenda Juan Bautista Planelles

El Castelló presenta el seu nou equipament amb memòria a Juan Bautista Planelles, llegenda del club i exfutbolista destacat, estrenant al proveïdor Erreà.

Juny registra 29 morts per altes temperatures en la Comunitat Valenciana en un mes rècord de calor

Juny de 2025 ha sigut el mes més càlid registrat a Espanya i ha causat 29 morts en la Comunitat Valenciana atribuïbles a les altes temperatures, en el context d'una onada de calor que continua activa.

Prop de 700 coralistas d’Europa, Amèrica i Àsia participen en el 71é Certamen Internacional d’Havaneres de Torrevieja

El 71é Certamen Internacional d'Havaneres i Polifonia de Torrevieja comptarà amb prop de 700 coralistas d'Europa, Amèrica i Àsia, que es reuniran del 20 al 26 de juliol a Alacant.

El Llevant confirma l’eixida d’Andrés Fernández, Algobia, Ignasi Miquel i Marcos Navarro

El Llevant anuncia oficialment l'eixida de quatre jugadors clau: Andrés Fernández, Ángel Algobia, Ignasi Miquel i Marcos Navarro, després de la finalització dels seus contractes.

Vint-i-set curtmetratges competixen pel Faro de Plata en el Festival de Cinema de l’Alfàs del Pi amb accés als Goya

El Festival de Cinema de l'Alfàs del Pi a Alacant selecciona 27 curtmetratges per a competir pel Faro de Plata, amb passada directa als premis Goya, i ret homenatge a figures del cinema espanyol.