16.8 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Scariolo avisa: jugar en el Roig Arena contra el València és una de les tasques més dures

Sergio Scariolo va posar en valor al València Basket i va advertir de la dificultat que comporta mesurar-se als taronja en el Roig Arena, seu de la semifinal de la Copa del Rei d’este dissabte. ‘Som conscients que jugar contra el València a València és una de les tasques més dures per a qualsevol equip europeu. Juguen molt bé, tenen una identitat molt ben definida, amb un gran entrenador i un treball d’un parell d’anys de construcció’, va assenyalar.

L’entrenador va subratllar l’impacte del factor pista en un torneig d’eliminació directa. ‘És un equipazo i amb l’organització de la Copa del Rei a casa, davant del seu públic, té una oportunitat única de poder fer una cosa gran i per descomptat generarà una gran motivació‘, va insistir, apuntant a un ambient que eleva l’energia local i exigix màxima precisió visitant per a no concedir parcials.

Antecedents del dol i claus tàctiques

Reial Madrid i València Basket es van enfrontar ja tres vegades esta temporada: el conjunt taronja es va imposar en la final de la Supercopa Endesa de setembre i en la desena jornada de l’Eurolliga, mentres que els blancs van guanyar l’encreuament més recent, corresponent a la jornada 16 de la acb. Eixe 2-1 a favor del València dibuixa un precedent exigent, encara que Scariolo va recordar que ‘cada partit és diferent’, i que una semifinal concentra la pressió en detalls com la gestió del ritme i de l’error.

En el seu pla, el tècnic va remarcar la necessitat d’atacar amb equilibri per a frenar les transicions del rival, blindar el perímetre per a no concedir tirs alliberats i tancar el rebot, un dels punts forts del València. La lectura és clara: si el Reial Madrid evita pèrdues i males seleccions, reduïx la capacitat taronja de córrer; si domina el seu cércol i limita segones oportunitats, minimitza ratxes en un pavelló nou que espenta. Control del tempo, solidesa arrere i encert en el tir exterior apareixen com a condicions indispensables per a sostindre’s en l’intercanvi.

Sobre l’estat de forma de l’equip, Scariolo va transmetre confiança en la dinàmica recent. ‘La tendència és millorar i anar cap amunt’, va resumir. Va explicar que el grup treballa des de l’inici més enllà del que es percep en la pista, identificant fortaleses i debilitats per a potenciar-les o dissimular-les en funció del rival. Amb eixe full de ruta, el tècnic va situar la semifinal com una prova majúscula en la qual el marge d’error serà mínim i la concentració haurà de sostindre’s durant els 40 minuts.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Palau de la Música llança MOSTRA365 amb activitats i jornades de cinema tot l’any

El Palau de la Música acollirà MOSTRA365, una agenda estable de cinema amb propostes pedagògiques, divulgatives i interdisciplinàries de febrer a desembre. Hi haurà sessions a la Sala Rodrigo per 6 euros.

Obres a Sedaví perforen una canalització i deixen sense gas a diverses localitats de València

La perforació accidental d'una canalització durant unes obres a Sedaví ha deixat sense gas a diversos municipis de l'Horta Sud i la Ribera. La incidència ja s'ha solucionat i el subministrament s'està recuperant de manera progressiva.

Pérez Llorca ressalta el valor de les obres en infraestructures hídriques a Finestrat

El president de la Generalitat ha visitat les obres en la bassa de reg L'Alhambra a Finestrat i ha defés que mantindre i modernitzar les infraestructures hídriques aporta eficiència i tranquil·litat als regants. L'actuació, dotada amb més de 440.000 euros, reimpermeabilitza un embassament que dona servici a unes 400 hectàrees.

El 16 de març serà no lectiu a Aldaia, Picanya, Mislata, Gandia, Burjassot i Xirivella

Educació ha autoritzat de manera excepcional que el 16 de març siga no lectiu en sis municipis per les Falles en el curs 2025-26. La mesura se suma a altres casos ja aprovats i no crea precedent.

Marcelino critica que a València es va decidir destruir immediatament un equip guanyador

El tècnic del Vila-real va assenyalar que al València es va desmantellar un equip guanyador després de la Copa de 2019 i va centrar el focus en el derbi: tres punts sense revenges.

Les exportacions del moble espanyol van créixer un 5% en 2025 i van sumar 3.146 milions

El sector del moble espanyol va tancar 2025 amb un augment del 5% i 3.146 milions en vendes exteriors. Catalunya i la Comunitat Valenciana van concentrar el 54,2% del total.

Presó provisional per a l’assassí de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes (Castelló)

Una jutgessa ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al detingut per l'assassinat de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes. Està investigat per dos homicidis/assassinats i un trencament de condemna, amb la causa sota secret.

Veïns de Campanar destaquen els reptes i l’avanç de la reconstrucció de l’edifici

En el segon aniversari de l'incendi, els propietaris subratllen els reptes i els avanços de la rehabilitació, el suport d'administracions i Mapfre, i la meta de tornar a final d'any.