30.9 C
València
Dimecres, 23 juliol, 2025

Sitval millora la ITV este estiu amb 100 empleats més i temps d’espera raonables

Durant l’estiu de 2025, l’empresa pública Sitval ha reforçat les estacions d’inspecció tècnica de vehicles (ITV) incorporant més d’un centenar d’empleats. Esta mesura, que es repetix anualment, busca millorar l’atenció i reduir els temps d’espera per a l’obtenció de cites.

Sitval ha assegurat que els temps d’espera per a realitzar la ITV a les províncies d’Alacant i València són raonables, rebutjant les crítiques sobre col·lapses prolongats. No obstant això, reconeixen que a Castelló existixen problemes puntuals que s’estan atenent.

- Advertisement -Telegram València Diari

Resposta a les crítiques i situació actual

Estes declaracions es donen en resposta a les denúncies del diputat de Compromís, Vicent Granel, qui va destacar retards d’entre dos i tres mesos, i fins i tot fins a quatre en algunes estacions, acusant el Govern valencià de falta d’acció i de no contractar nou personal, sinó només fer substitucions d’estiu.

Des de la Conselleria d’Indústria, responsable de Sitval, qualifiquen estes afirmacions com a alarmistes i reiteren que este estiu es van incorporar més de 100 persones, seguint la política anual habitual.

Oferta pública d’ocupació i gestió pública

A més, Sitval va informar que està en marxa una Oferta pública d’ocupació (OPE) destinada a augmentar la plantilla de manera estructural, complint així amb una necessitat post-reversió de gestió que va portar múltiples desafiaments.

La reversió a la gestió pública de les ITV va ser catalogada per Sitval com un procés complicat a causa de promeses incomplides i falta de recursos bàsics, la qual cosa va retardar l’organització i normalització dels servicis.

Gestió del servici a Castelló

En relació amb els retards, Sitval va explicar que en dos dels tres centres de Castelló, específicament a Castelló de la Plana i Vila-real, s’atén sense cita prèvia a aproximadament 350 vehicles diaris, una realitat que no està reflectida en la pàgina web oficial.

Indicadors de millora i plans a futur

L’empresa pública va assenyalar que les reclamacions han disminuït més d’un 60% en els primers sis mesos de 2025 en comparació amb l’any precedent. A més, destaca la implementació d’un pla estratègic a deu anys que preveu reforçar tant el personal com les estaciones ITV en tota la Comunitat Valenciana, incloent-hi Castelló.

Amb estes mesures, Sitval busca garantir un servici eficient i reduir les molèsties als usuaris, assegurant una gestió pública de qualitat en un dels servicis fonamentals per a la seguretat viària.

Últimes notícies

València inaugura un espai permanent amb escultures de Manolo Valdés al Parc Central

València obrirà un espai cultural dedicat a Manolo Valdés al Parc Central amb 30 escultures que giraran constantment, promovent un projecte artístic dinàmic i accessible.

València inaugurarà un espai permanent amb obres rotatives de Manolo Valdés al Parc Central

València comptarà amb una exposició permanent dedicada a l'artista Manolo Valdés en el moll 3 del Parc Central. La mostra serà dinàmica i renovable, amb escultures que es giraran durant un període inicial de deu anys.

La Generalitat incrementa la seua recaptació en un 13,6% fins a juny gràcies al dinamisme immobiliari i reformes fiscals

La Generalitat Valenciana ha recaptat 1.105 milions d'euros en el primer semestre de 2025, un 13,6% més que en el mateix període de l'any anterior, impulsada per l'activitat immobiliària i les reformes fiscals.

El Consell critica el pla contra inundacions del Govern per ometre mesures clau de seguretat

El Govern valencià denúncia que el pla contra inundacions del Govern central ignora mesures fonamentals com a sistemes d'alerta primerenca i la construcció de preses essencials per a la seguretat.

Coalició sòlida entre PP i Ens Uneix en la Diputació de València enfortix la gestió a mitat de legislatura

El PP i Ens Uneix defenen la seua coalició en la Diputació de València en complir-se l'equador de la legislatura, destacant projectes clau i una gestió eficient sense divisions partidistes.

La presa de reg de la presa de Forata torna a operar després de retirar 6 metres de llots

La presa de Forata recupera plenament la seua presa de reg després d'eliminar més de sis metres de llots acumulats des de la DANA d'octubre. L'operació garantix el subministrament per a reg i el cabal ecològic.

PSPV denuncia que PP elimina distància de cases de joc i perdona 14 milions a nuclears

El PSPV critica al PP per eliminar la distància mínima entre cases d'apostes i centres educatius i sanitaris, i per perdonar 14 milions en impostos a empreses nuclears, afavorint a lobbies.

El PSPV de València exigix detindre l’assetjament a una veïna per part d’un fons voltor

El grup socialista a València demana intervenció municipal per a parar l'assetjament d'un fons voltor cap a una veïna del barri del Carmen, denunciant danys en l'edifici i possibles delictes penals.