El major ‘simpa’ de la història: Marxen d’un bateig sense pagar

 

Dos-centes persones van gaudir d’un bateig en el qual no els va faltar de res. Els convidats i la persona que va contractar els seus serveis van desaparéixer sense pagar ni un cèntim, del compte que ascendia a 12.500 euros.

Ja hi ha una condemna per estafa a la persona que va contractar els seus serveis. Li ha retornat 5.500 euros en concepte d’indemnització. Una quantitat que el restaurant considera insuficient per tots els perjudicis que els va ocasionar l’impagament. Li agradaria que el morós entrara a la presó: «Però sembla que la jutgessa no està per la labor», lamenta.

En un moment donat del festeig una orquestra va començar a toca i tots els convidats van eixir del recinte. Compte María que ací ja va començar a sospitar de l’estafa i els va dir als músics que no els deixaria eixir del local perquè anava a cridar a la Guàrdia Civil. L’empresària va detectar que «estaven tots implicats«.

«Ells estaven tranquils, es van poder a menjar pastís. L’orquestra tampoc tenia intenció de pagar-me i havien contractat diversos serveis», compte. Este malson va arrancar fa anys. El seu marit va morir durant el procés judicial i no ha pogut veure com s’ha resolt la condemna.

El restaurant coneixia al padrí del xiquet al qual havia fet un altre bateig i amb el qual no va tindre cap problema. «Ells tenen el costum de recaptar diners entre els convidats quan serveixen les postres i eixe dia degué traure uns 12.000 euros«, compte.

Millor signar un contracte

 

El cas del San Martiño de Teo pot servir de guia per a molts locals d’hostaleria que pateixen este tipus d’estafes. Un aspecte del qual haurien de prendre nota és la recomanació que la pròpia jutgessa fa en la seua sentència que se signe un contracte “o algun tipus de document” que deixe constància de l’encàrrec previ i del que finalment es consumeix en l’esdeveniment i el seu cost.

No ho van fer així els amos del restaurant, però el seu advocat va tindre l’encert de presentar com a proves en el judici fotografies i vídeos del bateig en les quals clarament es veu la disposició de les taules, la qual cosa fa possible calcular que els convidats eren uns 180 i no els 60 o 70 que va dir l’acusat en el judici.

I és que la qüestió del nombre de convidats va ser sobre la qual va girar el judici, atés que, per les declaracions del propi acusat i dels testimonis, la jutgessa va arribar a la conclusió que el preu fixat per persona per al banquet va ser de 50 euros per persona.

D’aquí ve que el processament, que va dir que només va haver-hi un màxim de 70 convidats, considerara que ja havia pagat la totalitat del compte en abonar els 3.500 euros que va entregar abans de l’esdeveniment. No obstant això, per les imatges es deduïa que els presents eren uns 180, la qual cosa permet fixar en 9.000 euros el preu del convit i no en els 12.500 que reclamava l’acusació.

 

Últimes notícies

La denunciant de Rafa Mir manté en el juí que va patir dos agressions sexuals en la mateixa nit

La dona que va denunciar a Rafa Mir ha ratificat davant l'Audiència de València que el futbolista la va agredir sexualment dos vegades a la seua casa, mentres la defensa insistix que tot va ser consentit.

Mor una dona en cadira de rodes atrapada en el muntacàrregues del seu xalet a Xàbia

Una dona alemanya de 76 anys que es desplaçava en cadira de rodes mor a Xàbia en quedar atrapada en el muntacàrregues que donava accés al seu xalet després de tornar de menjar en un restaurant.

Educació garantix la constitució dels tribunals de la PAU malgrat l’anunci de vaga

Educació assegura que els 55 tribunals de la PAU en la Comunitat Valenciana s'estan constituint amb normalitat i que la vaga del professorat no afectarà els exàmens ni a la seua correcció.

La Fiscalia obri una investigació a la Confraria de Sagunt per vetar a les dones en la processó

La Fiscalia ha obert diligències contra la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt per impedir que les dones participen en la processó, després d'una denúncia del Ministeri d'Igualtat. El Govern també tramita la retirada del títol de festa d'interés turístic nacional a la Setmana Santa saguntina.

El Consell aprovarà el divendres la nova regulació de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana

El Consell té previst aprovar este divendres el decret llei que regularà el servici de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana, després de mesos de protestes i xoc entre els dos sectors.

Dos agents denuncien falta de vigilància en barrancs de la CHJ a les vesprades

Dos agents mediambientals de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer expliquen davant el jutjat que els barrancs queden sense vigilància a les vesprades i detallen com van viure l'augment de cabal durant la dana.

Educació enviarà el dilluns la seua nova proposta per a intentar frenar la vaga indefinida del professorat

Educació remetrà el dilluns un nou document als sindicats docents per a tractar de desconvocar la vaga indefinida i negociar el detall de les reivindicacions en taules sectorials temàtiques.

València es prepara per a ser capital del circ contemporani amb el festival Contorsions

València acollirà del 18 al 21 de juny la novena edició del festival Contorsions, que omplirà la ciutat de circ contemporani amb propostes gratuïtes i a l'aire lliure. El certamen reunirà companyies nacionals i internacionals i combinarà espectacles, tallers i mediació cultural.