17 C
València
Dijous, 6 novembre, 2025

Desarticulen una secta destructiva investigada per agressions i abusos sexuals

La Policia Nacional ha desmantellat a Vistabella del Maestrat (Castelló) una secta destructiva que durant anys hauria estat sotmetent als seus adeptes a tota mena d’aberracions sexuals, comeses tant sobre adults com sobre menors i fent-se amb un patrimoni que els investigadors encara estan en procés de quantificar.

La secta estava situada al complex del mas de la Xaparra i en el dispositiu s’ha detingut el líder de l’organització, un home de 64 anys, i huit persones més, segons publica Llevant-EMT. En la intervenció policial ha participat un helicòpter i unitats d’assalt policial.

Se sospita que els membres abusaven de menors i violaven els adults que captaven. De moment s’han comptabilitzat dotze víctimes d’aquesta secta. Els investigadors analitzen la documentació i els ordinadors confiscats per a indagar si gravaven i difonien les agressions.

La investigació va començar fa quasi un any i ha estat dirigida pel grup de sectes de la Comissaria General d’Informació i la unitat central d’atenció a la família i a la dona (Ucfam) de la Comissaria General de Policia Judicial, amb el suport de la Brigada d’Informació i de la de Policia Judicial de la comissaria de Castelló, després de rebre una denúncia que parlava d’una secta destructiva assentada en una masia de Vistabella del Maestrat, en l’Alcalatén, en la qual s’estarien realitzant pràctiques sexuals amb menors i sotmetent a violacions als adults als quals anaven captant.

Després de reunir totes les evidències contra el líder i els seus acòlits, els investigadors van decidir intervindre per a detindre’ls i alliberar les seues víctimes, que fins al moment són dotze, encara que la Policia sospita que els captors porten anys exercint, per la qual cosa creuen que podria haver-hi moltes més persones afectades.

Es creu que el líder de la secta havia acumulat un important patrimoni que encara no s’ha quantificat. Ha sigut identificat com Antonio G. L., i és autor de dos llibres d’autoajuda revestits d’experiències sensorials i espirituals.

Després de la detenció dels acusats, els agents van registrar simultàniament tant l’interior de la masia com una casa de Castelló de la Plana. 

De moment, no ha transcendit si aqueixos delictes eren gravats i si comerciaven amb les imatges, ja que els investigadors han trobat centenars de fotografies i vídeos, emmagatzemats en suports informàtics, així com aparells d’enregistrament d’imatges i càmeres fotogràfiques.

Les persones que vivien en la masia, que disposava de piscina i on escassejaven les noves tecnologies, a penes es relacionaven amb els habitants de Vistabella i tractaven de mantindre una vida pròxima a la Naturalesa, produïen bona part dels seus aliments, tenien un hort propi, i també fabricaven productes artesanals, entre altres, de ceràmica i de fusta.

Els nou arrestats, entre ells el supòsit líder de la trama, es troben ja en els jutjats de Castelló

Últimes notícies

Mónica Oltra: ‘Sempre he estat i sempre estaré en política, sense necessitat de càrrec’

Mónica Oltra ha reiterat que seguirà en política encara que no ocupe un càrrec públic des de fa tres anys i mig. Defén una política vivencial, ètica i centrada en les persones.

Morant ha acusat PP i Vox i ha exigit eleccions en la Comunitat Valenciana

Morant ha exigit una convocatòria electoral en la Comunitat Valenciana i ha acusat PP i Vox de 'grapejar el dolor i els drets dels valencians en els despatxos'. Ha reclamat transparència i que Carlos Mazón declare davant la jutgessa de Catarroja per la gestió de la DANA.

Evacuen la Conselleria d’Emergències per fortes olors del clavegueram

Una filtració d'olors procedent de treballs de neteja del clavegueram ha obligat a evacuar la seu de la Conselleria d'Emergències. Els mesuraments de gas han sigut negatives i només una persona ha resultat marejada.

Una acusació del cas de la dana demana citar als alcaldes d’Utiel i Cullera

Una acusació particular ha demanat a la instructora que cite als alcaldes d'Utiel i Cullera per a aclarir els seus contactes amb Carlos Mazón el 29 d'octubre. Al·lega contradiccions amb la declaració de Maribel Vilaplana i reclama peça separada per fals testimoniatge si es confirma.

Nominats a LOS40 Music Awards Santander 2025 alliberen tortugues marines rehabilitades en la Garrofera

Danny Ocean, Vicco, Bombai, Chiara Oliver i Enol han participat en la solta de tortugues recuperades per la Fundació Oceanogràfic dins de Junts X La Mar. L'acció ha buscat sensibilitzar sobre la protecció del Mediterrani i connectar la música amb la divulgació científica.

Masiulis elogia a Badio i alerta del ritme del València abans del Zalgiris-València

El tècnic del Zalgiris va ressaltar l'evolució de Papi Badio i va assenyalar que la prioritat serà frenar el triple i la transició d'un València molt agressiu. Va confirmar la baixa de Williams-Goss i va confiar a comptar amb Moses Wright.

El Congrés tanca la sessió més esquinçadora de la comissió de la dana

Després de tres dies de compareixences, la comissió ha escoltat 13 víctimes i ha tancat la seua sessió més dura amb retrets i demandes de reparació. Puchades ha qüestionat els recursos en prevenció i els grups han promés esclarir l'ocorregut, mentres Compromís ha acusat a Mazón d'una mala gestió de l'alerta

Cano assegura que Mazón seguix al comandament i supervisa la gestió del Consell

Marián Cano afirma que, malgrat la renúncia, Carlos Mazón continua en funcions i supervisa la gestió del Consell. La consellera defén la continuïtat de les polítiques i el focus en sostenibilitat i turisme.