12.6 C
València
Dijous, 17 abril, 2025

Suspensió dels actes del 25 d’Abril per la polarització política a Les Corts Valencianes

La presidenta de Les Corts, Llanos Massó (Vox), ha anunciat la suspensió dels actes del 25 d’Abril, que tradicionalment commemoraven la batalla d’Almansa i lliuraven les distincions Francesc de Vinatea, degut a la polarització política actual i la crispació social, així com per la greu situació provocada per la dany.

En el seu lloc, se celebrarà un discurs institucional durant el ple ordinari de Les Corts programat per al 15 de maig, tal com han informat fonts de la presidència del parlament valencià.

Massó va comunicar aquesta decisió a la Mesa de Les Corts dimarts passat, afirmant que “no és moment de celebrar res” i que la càmera autonòmica ha de contribuir a rebaixar la tensió actual. En aquest sentit, les mateixes fonts han indicat que no es planteja cap alternativa a la commemoració del Dia de Les Corts.

D’altra banda, el síndic de Compromís, Joan Baldoví, ha criticat amb força la decisió de Vox, acusant-los de “carregar-se” la celebració. Segons Baldoví, aquesta acció demostra que a Vox “no li importen en absolut Les Corts”, i que el seu objectiu és desprestigiar una de les institucions fonamentals dels valencians, valorant la gravetat de la situació davant dels mitjans.

Encara més, Baldoví ha assegurat que quan Massó va comunicar la suspensió, el seu grup va interpretar que tant el PP com Vox estaven d’acord amb aquesta decisió, deixant entreveure l’aliatge entre ambdues formacions en la gestió de les institucions valencianes.

Últimes notícies

L’Exèrcit d’Israel incrementa el seu control sobre la Franja de Gaza, arribant a un 30%

Les Forces de Defensa d'Israel (FDI) assenyalen que han assolit un control del 30% de la Franja de Gaza en el marc d'una intensa ofensiva militar. Aquaquesta maniobra segueix les agressions del Moviment de Resistència Islàmica (Hamàs) del 7 d'octubre, que van provocar la mort d'un gran nombre d'israelians.

Argüeso Demana a la Jutgessa que Investigue Miguel Polo i Basset per la Dana

La defensa d'Emilio Argüeso sol·licita que actuals i antics càrrecs investigats pel seu paper en la gestió d'emergències durant la dana d'octubre compareguen com a investigats davant la jutgessa.

23.000 migrants sol·liciten la regularització extraordinària per la dana a València

El Govern espanyol ha rebut 23.000 sol·licituds per a la regularització de migrants afectats per la dana, amb un 95% d'aprovacions. La ministra d'Inclusió ha destacat la importància d'escoltar les necessitats de les plataformes migratòries.

Les pluges d’enguany superen el normal amb 521 l/m2 acumulats

Les pluges acumulades al període de l'1 d'octubre del 2024 al 15 d'abril del 2025 arriben als 521 l/m2, un 20% més que la mitjana. Regions com Múrcia i Andalusia destaquen en les seves xifres.

Última oportunitat per gaudir de la màgia del Teatre Escalante

Durant el maig, l'Escalante ofereix una programació variada de dansa, música i teatre d'objectes, tancant la seua 39a temporada amb grans propostes que fusionen clàssics i innovacions.

Marlaska ressalta l’honradesa de Pilar Bernabé, delegada del Govern a València

El ministre de l'Interior valora la integritat de la delegada del Govern a València, Pilar Bernabé, en resposta a qüestions sobre la seva formació acadèmica.

Fitur 2026: Coordinació per a la Promoció Turística de la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana, amb la coordinació de totes les marques turístiques, es prepara per a una participació destacada a Fitur 2026, analitzant les experiències de l'edició anterior i incrementant la seva oferta promocional.

Increment del trànsit de mercaderies per ferrocarril del 11,85% a Valenciaport durant el 2025

El trànsit de mercaderies per ferrocarril ha augmentat notablement en Valenciaport, amb un increment del 11,85% en el 2025, seguint la tendència de creixement en el sistema de transport intermodal.