32.1 C
València
Dijous, 3 juliol, 2025

Condemnats per tràfic de drogues el president i el secretari d’un club cannàbica d’Ondara

 

- Advertisement -Telegram València Diari

La Secció Tercera de l’Audiència d’Alacant ha condemnat a sengles penes de dos anys i mig de presó, per delictes contra la salut pública i associació il·lícita, al president i al secretari d’una associació cannàbica  situada en la localitat d’Ondara que utilitzaven eixa estructura associativa per a traficar amb drogues.

La sentència és el resultat de l’acord de conformitat aconseguit durant el judici per la Fiscalia i les defenses, pel qual els acusats es van declarar culpables i van acceptar les condemnes sol·licitades per estos fets.

Segons recull la resolució judicial, els estatuts de l’associació, constituïda el novembre de 2013, establien que el seu objecte consistia en activitats d’estudi, reflexió i divulgació científica entorn de l’ús del cànnabis, al mateix temps que descartaven expressament fins il·lícits com l’afavoriment i la facilitació del consum d’estupefaents.

No obstant això, el 5 de febrer de 2016, els penats van vendre a un jove de 17 anys que no era soci del club 12,6 grams de marihuana.

Després de conéixer eixe fet, la Guàrdia Civil i la Policia Nacional van establir un dispositiu de vigilància entorn de la seu de l’associació i van interceptar a cinc persones eixint de la mateixa amb bosses plenes de la mateixa substància.

Durant el posterior registre del local, els agents es van confiscar de 543 grams de cànnabis sativa, així com de dos bàscules de precisió i bosses de plàstic preparades per a la distribució de la droga.

Conforme a l’acord de conformitat entre les parts, la Sala ha aplicat als condemnats els atenuants de dilacions indegudes i drogoaddicció i ha acordat la suspensió de l’execució de les penes de presó amb la condició que se sotmeten a un tractament de deshabituació de l’addicció al cànnabis que pateixen.

Últimes notícies

Incendi industrial a Manises (València) extingit després de 17 hores d’operacions

Bombers extingixen un incendi en una nau industrial de Manises després de 17 hores. El sinistre va obligar a tallar la línia 9 de Metrovalencia entre La Presa i La Cova.

Descobreix l’art que dona vida als Ninots amb els tallers d’Artistes Fallers

Descobreix els secrets dels artistes fallers i com es creen els impressionants ninots de les Falles de València.

CSIF alerta sobre temperatures perilloses de fins a 34 graus a l’Hospital Clínic de València

El sindicat CSIF denuncia temperatures de fins a 34 graus en zones de l'Hospital Clínic de València, afectant la salut de pacients i conservació de material sanitari. La situació supera els límits legals i exigix solucions immediates.

Mor un banyista a la platja de Pinedo, quart ofegament en la Comunitat Valenciana esta setmana

Un home ha perdut la vida a la platja de Pinedo a València, elevant a quatre els ofegaments ocorreguts esta setmana a les platges de la Comunitat Valenciana.

Alacant estén la moratòria per a llicències d’apartaments turístics i protegix l’accés a la vivenda

L'Ajuntament d'Alacant amplia la moratòria sobre la concessió de llicències per a blocs d'apartaments turístics, buscant controlar la seua proliferació i protegir l'accés a la vivenda dels residents.

El Cecopi de la DANA a València es va traslladar a una sala més privada després de 10 minuts d’inici

El Centre de Coordinació Operativa Integrada (Cecopi) va gestionar la DANA a València traslladant la seua reunió a una sala amb major privacitat poc després d'iniciar-se, segons declaració judicial.

Víctor Claver destaca l’impacte internacional del nou Roig Arena a València

Víctor Claver valora la inauguració del Roig Arena a València com una fita que col·loca a la ciutat en el mapa internacional amb esdeveniments esportius d'alt nivell.

La Ciutat de les Arts inicia la construcció de la major planta geotèrmica a València per a impulsar la sostenibilitat energètica

La Ciutat de les Arts i les Ciències de València comença l'obra de la seua planta geotèrmica de 4.050 kW, la més potent a la Comunitat Valenciana, que permetrà refrigerar el Museu de les Ciències, estalviant més d'un milió de kWh i reduint significativament emissions de CO₂.