24 C
València
Dijous, 29 maig, 2025

Unes 2.500 persones exigixen responsabilitats penals per la mort de treballadors durant la dana a València

Unes 2.500 persones van participar en una manifestació a València per a exigir responsabilitats penals als culpables de les morts de treballadors ocorregudes durant la dana en accidents laborals. Esta protesta es va emmarcar en la jornada de vaga general convocada en la Comunitat Valenciana per Intersindical Valenciana, CGT, CNT i COS.

La concentració va partir al migdia des de l’Estació del Nord, encapçalada per una pancarta amb el lema Contra la patronal i el Consell de Mazón. Per la vida, el treball digne, els serveis públics i l’habitatge. Els presents també van reclamar la dimissió del president de la Generalitat, Carlos Mazón, i van criticar als sindicats majoritaris UGT i CCOO per no donar suport a esta vaga, a més de demandar la defensa de l’educació pública.

- Advertisement -Telegram València Diari

Incidències durant la marxa

Durant la marxa, es van registrar intents de piquets informatius per accedir a comerços del carrer Colón, principal artèria comercial de València, els quals van ser impedits per la Policia Nacional sense que hi haguera incidents.

Entre els participants van destacar la secretària general de Podemos, Ione Belarra, i la coordinadora de la seua formació en la Comunitat Valenciana, Teresa Pérez.

Seguiment de la vaga

Quant al seguiment de la vaga, la Generalitat va indicar que este va ser inferior al 7% en els servicis públics, reportant un 6,82% en educació, 1,39% en administració general, 1% en sanitat i 0,20% en justícia. Per part seua, sindicats van denunciar uns servicis mínims abusius establits en un 80%.

Accions dels piquets

Els piquets informatius van accionar des de primerenc, bloquejant Mercavalencia des de les 2.00 fins a les 5.00 hores, causant llargues files en els accessos principals. També es va denunciar la identificació i trasllat a comissaria de membres de piquets en diversos punts de València.

Pintades en entitats

Este matí van aparéixer pintades en diverses entitats com la Tresoreria General de la Seguretat Social, empreses locals i seus del PP en municipis afectats per la dana, amb consignes com Mazón a presó, Asssasins i 20.11. Ni oblit ni perdó.

Sector industrial i valoracions oficials

Malgrat les protestes, el sector industrial va mostrar normalitat, reportant Femeval que quasi el 100% de les plantilles no van secundar la vaga, excepte alguns membres sindicals.

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, va qualificar la jornada de vaga com a normal, sense incidències destacables, respectant la voluntat de tots els ciutadans.

Finalment, el secretari autonòmic d’Ocupació, Antonio Galvañ, va qualificar la vaga de política i absolutament injustificada, i va destacar que els servicis públics funcionaven amb normalitat, reafirmant el respecte al dret a vaga de tots els ciutadans.

Context social

Esta jornada reflectix un conflicte social obert en la Comunitat Valenciana entre sindicats minoritaris, l’administració i el sector industrial, marcat per la defensa de drets laborals i la busca de justícia per les morts en accidents laborals derivats de la dana.

Últimes notícies

Unes mil persones exigixen a Alacant la dimissió de Mazón per la gestió de la DANA

Unes mil persones marxen a Alacant per a exigir la dimissió de Carlos Mazón després de la gestió de la DANA que va afectar a València. Mobilització social i política reclamen responsabilitats.

Unes mil persones es manifesten a Alacant per a exigir la dimissió de Carlos Mazón després de la gestió de la DANA

Unes mil persones protesten a Alacant contra el president de la Generalitat Carlos Mazón per la seua gestió de la DANA que va afectar la província de València fa set mesos.

Manifestació a València exigix la dimissió de Mazón set mesos després de la tragèdia de la DANA

Milers de persones protesten a València reclamant la dimissió del president Mazón set mesos després de la DANA que va causar 228 morts i danys milionaris.

La Metja dels ulls

En este llibre es conta la història de Carmen Piera (1918-1976), una dona de les que deixen una marca indeleble al seu pas per la vida, tant en el seu poble, Sueca, com en l’àmbit professional, particularment com a metja oftalmòloga

Arranca a València la sèptima manifestació exigint la dimissió de Carlos Mazón després de la tragèdia de la dana

A València se celebra la sèptima protesta contra Carlos Mazón per la seua gestió en la dana d'octubre, que va causar 228 morts i una vaga general acompanya la mobilització.

Professor detingut a Alacant per presumpta agressió sexual a estudiant de 17 anys

Un professor de 43 anys ha sigut detingut a Alacant per presumptament agredir sexualment i assetjar a una estudiant de 17 anys. La Policia confirma la detenció i el docent ha sigut destituït en el seu lloc.

Avís groc a Castelló per tempestes amb graníssol i forts vents este divendres

La Aemet activa un avís groc a l'interior nord de Castelló per tempestes acompanyades de ratxes de vent molt forts i possible graníssol, vigent des de les 14.00 fins a les 22.00 hores del divendres.

La Diputació de València enfortix la prevenció d’incendis amb un pla innovador per a 2025

La Diputació de València presenta un pla de prevenció d'incendis per a 2025, reforçant la coordinació entre brigades forestals i municipis per a protegir zones forestals.