18.4 C
València
Dimecres, 15 octubre, 2025

València acollirà tres conferències iberoamericanes sobre ciència, tecnologia, innovació i educació superior

VALÈNCIA, 8 (EUROPA PRESS)

La ciutat de València acollirà els dies 10 i 11 d’octubre tres conferències iberoamericanes sobre ciència, tecnologia, innovació i educació superior organitzades per la Secretaria d’Educació Superior, Ciència, Tecnologia i Innovació d’Equador i el Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats, en coordinació amb la Secretaria General Iberoamericana (SEGIB).

Així, com a part de les activitats preparatòries de la XXIX Cim Iberoamericà de Caps i Caps d’Estat i de Govern, que tindrà lloc a Conca (Equador) els dies 14 i 15 de novembre, la ciutat de València acollirà la VI reunió de ministres, ministres i altes autoritats de Ciència, Tecnologia i Innovació, la III reunió de ministres, ministres i altes autoritats d’educació superior i la I Conferència Iberoamericana Ministerial conjunta d’educació superior, ciència, tecnologia i innovació.

En la selecció dels temes proposats per a les sessions s’han tingut presents els resultats de la II Reunió de ministres, ministres i altes autoritats d’educació superior (II RMES), celebrada el 31 de març i 1 d’abril del 2022 a Santo Domingo (República Dominicana) i els de la V Reunió de Ministres, Ministres i Altes Autoritats de Ciència, Tecnologia i Innovació (V RMCTI) realitzada els dies 2 i 3 de novembre del 2022 a Santiago de Compostel·la.

Els acords adoptats van quedar integrats com a part de les respectives agendes iberoamericanes de cooperació, que van ser aprovades per la XXVIII Cimera Iberoamericà de Caps i Caps d’Estat i de Govern el 25 de març del 2023.

El programa previst a València, donades les “evidents sinergies” entre les polítiques d’educació superior i de ciència, tecnologia i innovació, inclou per primera vegada una conferència conjunta de nivell ministerial que reunirà a les màximes autoritats d’ambdues.

Esta conferència conjunta es perfila com un “nou espai de diàleg i concertació” que contribuirà a “reforçar la gobernança” de l’Espai Iberoamericà del Coneixement, així com a augmentar l’eficàcia i l’eficiència de les seues actuacions.

D’esta manera, les sessions permetran mostrar i posar en comú l’articulació dels diferents instruments de política pública dels països iberoamericans en matèria d’Educació Superior, Ciència, Tecnologia i Innovació, així com l’avanç en els esforços pel tancament de les bretxes que afecten a l’equitat en els sistemes de coneixement.

La configuració del programa preveu també la realització de diverses activitats paral·leles que permetran abordar amb una “major profunditat” alguns dels àmbits de cooperació actuals i explorar uns altres que constituïxen “oportunitats amb gran potencial” per a la Comunitat Iberoamericana.

Últimes notícies

Espanya sub-21 remunta a Finlàndia amb un gol de Gonzalo en el 92

Espanya sub-21 va voltejar el 0-1 amb punts de Mayenda (88) i Gonzalo (92) per a véncer 2-1 a Finlàndia. Amb tres triomfs, lidera el grup A rumb a l'Europeu 2027.

Les falleres majors de València de 2026 prenen possessió del seu càrrec

Carmen Prades i la xiqueta Marta Mercader són proclamades en el saló de plens i arranca un nou cicle faller. La ciutat les reconeix com a referents culturals.

Mor una britànica de 72 anys en un xoc entre el seu cotxe i una autocaravana en la N-332

Una britànica de 72 anys mor en la N-332 a l'altura de Santa Pola després de col·lidir el seu cotxe amb una autocaravana. L'altre conductor està ferit greu.

Gonzalo culmina la remuntada d’Espanya sub-21 en el descompte 2-1

Espanya sub-21 va voltejar un partit aspre davant Finlàndia amb gols de Mayenda en el 88 i Gonzalo en el 92. El triomf manté el ple i el lideratge del grup A.

Les Falleres Majors de València 2026 prenen possessió a l’Ajuntament

Carmen Prades i Marta Mercader han sigut proclamades Falleres Majors de València 2026 en el saló de plens, en un acte presidit per María José Catalá. El nomenament obri oficialment el nou cicle faller.

Les pluges continuen este dimecres amb remissió lenta i focus al Mediterrani

La inestabilitat persistix per una massa freda en altura i la humitat mediterrània. Hi haurà ruixats menys intensos, amb avisos en punts d'Ebre, litoral valencià i Balears.

Ferran Torrent renúncia al Premi dels Lletres Valencianes per la deriva amb el valencià del Consell

L'escriptor comunica per carta a Carlos Mazón que renúncia al Premi dels Lletres Valencianes. Argumenta una deriva institucional menys respectuosa amb el valencià.

Restablixen la circulació ferroviària entre València i Barcelona des de les 20.00 després de la dana Alice

Adif reobri hui a les 20.00 la línia del Corredor Mediterrani entre València i Barcelona, danyada per la dana Alice. La circulació es reprendrà amb limitacions en un tram crític.