València Basket tancarà este diumenge una etapa històrica després de quasi 38 anys en el pavelló de la Fonteta. El comiat se celebrarà amb un emotiu homenatge a l’antic pavelló municipal, que inclourà a les 18 hores un partit entre llegendes del club valencià i figures emblemàtiques del bàsquet espanyol.
L’esdeveniment comptarà a més amb un concert en directe de La Fúmiga, que presentarà per primera vegada el seu tema ‘La Promesa‘, himne creat especialment per al club i estrenat recentment. El comiat també mostrarà vídeos retrospectius que destaquen moments clau i grans fites viscudes a la Fonteta durant estes quasi quatre dècades.
Una causa solidària
Esta iniciativa té una causa solidària: la recaptació per les entrades, que oscil·len entre 10 i 30 euros, es destinarà íntegrament a comprar material esportiu per a clubs, col·legis i instituts. A més, es donarà suport a la rehabilitació de vivendes afectades per la dana ocorreguda el 29 d’octubre passat, destinant recursos per a assecat i reparació.
L’últim partit a la Fonteta
El València Basket va jugar el seu últim partit oficial a la Fonteta dimecres passat, enfrontant-se al Reial Madrid en la final de la Lliga Endesa, amb un resultat de 71-80 i sota la direcció del tècnic Pedro Martínez. Per a eixa última trobada, el club va entregar huit mil samarretes taronges amb el lema ‘Gràcies Fonteta‘, juntament amb un dibuix representatiu del pavelló.
L’equip de llegendes del València
L’equip de llegendes del València que participarà en el partit homenatge estarà dirigit pel tècnic Rubén Burgos, del sènior femení, i inclourà a jugadors destacats com Anna Gómez, Begoña Pallardó, Berni Álvarez, Bernard Hopkins, Bojan Dubljevic, Fabricio Oberto, Fernando San Emeterio, Juan Carlos Barros, Leles Muñoz, Nacho Rodilla, Rafa Martínez, Romain Sato, Sam Van Rossom, Sergio Coterón, Víctor Claver i Víctor Luengo.
L’equip de llegendes del bàsquet espanyol
Per part seua, la selecció de llegendes del bàsquet espanyol estarà sota la direcció de la valenciana Anna Muntanya, amb la presència de figures com Alfonso Reyes, Amaya Valdemoro, Carlos Jiménez, Fran Vázquez, Javi Beirán, Lucio Angulo, Marina Ferragut, Rafa Jofresa, José Manuel Calderón i Sergio Rodríguez. També participaran exjugadors del València com Pau Ribas, Guillem Vives, José Antonio Paraíso i Quino Colom.
El futur del club
Amb este comiat, València Basket marca una fita en abandonar la Fonteta per a traslladar-se este estiu al nou Roig Arena, un pas important en l’evolució del club i les seues instal·lacions esportives.