24 C
València
Dimarts, 3 juny, 2025

Ximo Puig insta a desenvolupar mesures contra la violència masclista i lamenta la mort de la nova víctima mortal de violència de gènere

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, ha expressat «un profund pesar i indignació» davant la mort d'una jove de vint anys a Benicàssim (Castelló), en xocar contra una gasolinera el vehicle que conduïa el seu exnóvio i que s'està investigant com un cas de violència de gènere, i ha criticat que la violència masclista està «incrustada» en la societat. Puig s'ha manifestat en aquests termes a Castelló en ser preguntat pels mitjans per aquest cas. El cap del Consell ha dit que successos com este «commouen». «I ens obliguen –ha afegit– a prendre més decisions». «Cal intentar desenvolupar mesures al màxim, en tots els àmbits, des de les mesures de caràcter educatiu fins de caràcter punitiu". «No és una qüestió domèstica, és una qüestió de la societat» ha remarcat Puig, qui ha sostingut que «el problema més important, és sens dubte, que hi ha una violència de gènere incrustada en la nostra societat». En aquesta línia, el president, ha expressat que cal ser «conscients que aquesta és una qüestió fonamental perquè aquesta siga una societat decent, digna i avançada».

Últimes notícies

Vidal (VOX) genera controvèrsia en demanar que no acosten als xiquets a l’Orgull a Castelló

El regidor de Vox a Castelló, Alberto Vidal, critica l'Orgull LGTBIQ+ i desaconsella que les famílies porten als seus xiquets al centre durant les celebracions, generant polèmica.

València tanca parcs i jardins per avís groc de pluges i tempestes

L'Ajuntament de València ha tancat parcs i jardins amb tancat davant l'avís groc de la Aemet per pluges intenses, tempestes i ratxes fortes de vent per a la vesprada del dimarts.

David Bisbal, Malú i Víctor Manuel protagonitzen un homenatge únic a Nino Bravo en l’estrena del Roig Arena de València

David Bisbal, Malú, Víctor Manuel i altres grans artistes retran homenatge a Nino Bravo en l'estrena del Roig Arena de València el 6 de setembre, amb tecnologia avançada com a hologrames i intel·ligència artificial.

Amplien avís groc per tempestes i pluges al litoral de València i interior d’Alacant

Aemet amplia l'avís groc per pluges intenses i tempestes amb ratxes fortes de vent i graníssol en el litoral de València i interior d'Alacant, amb possibles tempestes severes.

El PP es prepara per a convidar a totes les víctimes de la dana a comparéixer en Les Corts esta setmana

El Partit Popular espera enviar esta setmana invitacions a totes les associacions de víctimes de la dana del 29 d'octubre perquè decidisquen si desitgen comparéixer en la comissió d'investigació de Les Corts a València.

El PP acusa a Baldoví i Compromís de plegar-se a Pedro Sánchez i no exigir la seua compareixença

El PP denuncia que Joan Baldoví i Compromís eviten enfrontar-se a Pedro Sánchez i no exigixen la seua compareixença en les comissions d'investigació, prioritzant interessos electorals.

Nervis i desafiaments en l’inici de la PAU 2025 en la Comunitat Valenciana amb focus en l’obra sobre José Bretón

La PAU 2025 comença en la Comunitat Valenciana amb un examen de Llengua Castellana centrat en el llibre L'odi de Luisgé Martín sobre José Bretón. Més de 23,700 estudiants afronten esta prova amb nervis i adaptant-se a un nou model d'avaluació que incorpora la maduresa de l'alumne.

Premis Jaume I reconeixen avanços en investigació oncològica i tractament de malalties rares

La 37a edició dels Premis Jaume I guardona investigacions en càncer, virus del papil·loma i suport a menors amb malalties rares, destacant la presència femenina i la filantropia empresarial.