17.1 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

3-0: el Barcelona va recuperar el lideratge amb autoritat

El Barcelona va aprofitar l’ensopegada del Reial Madrid a Pamplona i va recuperar el lideratge de LaLiga amb un 3-0 convincent davant el Llevant en el Spotify Camp Nou. L’equip de Hansi Flic va deixar arrere les recents derrotes enfront d’Atlètic i Girona amb una versió més recognoscible: pressió alta coordinada, circulació més neta i profunditat pel carril esquerre. Bernal i De Jong van encarrilar el triomf en la primera part, i Fermín va tancar el compte en el tram final.

El partit es va posar prompte de cara. Als tres minuts, una acció iniciada per Joao Cancel·le des de la frontal va desembocar en un centre tibant d’Eric Garcia que Marc Bernal va espentar en l’àrea xicoteta. El canterano, novetat en l’onze, es va anticipar al seu parell per a obrir el marcador i donar tranquil·litat a un equip que necessitava colpejar primer per a imposar ritme i obligar el rival a eixir de la seua trinxera.

El Llevant, molt replegat amb cinc defenses i quatre migcampistes prop de la seua àrea, va cedir pilota i metres esperant una contra. Eixe pla va explicar que Cancel·le trobara espais per a carregar el costat esquerre i multiplicar centres i regatejos. Abans del 1-0 ja havia servit un enviament que Kounde va rematar alt, avís del que es venia. En l’àrea contrària, un tímid intent de Carlos Álvarez va ser ben resolt per Joan Garcia.

La pressió avançada del Barça, que s’havia diluït en les dos últimes trobades, va tornar a aparéixer i va generar pèrdues. Raphinha, molt intens, va interceptar una cessió compromesa cap a Ryan que el meta va repel·lir, i Lewandowski va manar fora el rebutge. Eixes recuperacions altes van permetre al conjunt blaugrana atacar amb més jugadors i obligar el Llevant a defendre en la seua àrea durant molts minuts.

La piga local va arribar en algunes pèrdues que van activar transicions visitants. Olasagasti va provar a Joan Garcia després d’una passada d’Iván Romero i Tunde va fregar el pal amb un tret llunyà, dos avisos que van recordar al Barça que necessitava precisió per a no donar vida a un adversari al qual li bastava amb un error per a tornar al partit.

El 2-0 va arribar a la mitja hora i va canviar l’escenari. Cancel·le es va perfilar cap a dins en el vèrtex de l’àrea i va penjar un centre bombat que Frenkie de Jong va atacar des de segona línia per a marcar el seu primer tant des de gener de 2025. Amb dos gols de renda, l’equip de Flic va trobar més calma per a moure la pilota i triar millor quan accelerar.

Pedri va reaparéixer i el Barça va controlar

Després del descans, el Llevant va intentar alterar el guió amb l’entrada de Cortesa, però el Barcelona va sostindre la pressió i la fiabilitat en la circulació. Kounde va posar dos centres que Ryan va traure a córner i Eric Garcia va cabotejar desviat en una altra arribada, mentres Bernal i De Jong van ordenar el joc per dins per a evitar pèrdues compromeses.

Flic va refrescar l’equip en el minut 66 amb Fermín, Ferran i la reaparició de Pedri, que va tornar després d’un mes de baixa i es va emportar la gran ovació. El canari va donar continuïtat a les possessions i va oferir una línia de passada constant, útil per a refredar els intents de reacció d’un Llevant que va començar a acusar el desgast.

El conjunt valencià va respondre amb Etta Eyong i Tay per a guanyar cames i avançar línies. Encara que Cortés va inquietar a Joan Garcia en una acció aïllada, el Barcelona va mantindre el control amb i sense pilota, va tancar passadissos interiors i va gestionar millor les transicions que en la primera part.

Fermín va sentenciar

El 3-0 va arribar en el 81: Fermín López va arreplegar una pilota solta i, des de fora de l’àrea, va connectar una sabatada que va colpejar en el pal abans d’entrar. El de Huelva el va celebrar amb ràbia després de diversos partits desencertat i encara va fregar el doblet en una doble ocasió que Ryan va desbaratar, també amb una mà salvadora davant Raphinha.

El triomf, sòlid de principi a fi, va deixar al Barcelona líder amb un punt més que el Reial Madrid i, sobretot, amb sensacions de creixement després de recuperar la seua pressió i pegada. El Llevant, que mai ha guanyat al Camp Nou, continuarà en zona de descens, set punts per davall de la salvació, després d’un dol que va reunir 44.936 espectadors.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detenen als pares de l’acusat de matar al seu veí a Benimàmet

La Policia Nacional ha arrestat als progenitors del presumpte agressor de Benimàmet per a prendre'ls declaració i aclarir si van tindre implicació en el crim. L'homicidi s'ha produït després de l'avís d'una veïna per sorolls en una vivenda del carrer Gavarda.

Felip VI visita el Roig Arena abans d’assistir a la final de la Copa del Rei

Felip VI va visitar el Roig Arena abans de la final de la Copa del Rei entre Reial Madrid i Kosner Baskonia. Va arribar amb antelació i va ser rebut per autoritats.

El Barcelona va recuperar el lideratge amb un 3-0 al Llevant

L'equip de Hansi Flic va aprofitar la punxada blanca a Pamplona i va firmar un 3-0 amb gols de Bernal, De Jong i Fermín per a tornar al cim de LaLiga.

Felip VI recorre el Roig Arena abans de la final de la Copa del Rei

El rei va visitar el Roig Arena, seu de la Copa del Rei des del dijous, i va arribar 40 minuts abans del duel entre el Reial Madrid i el Kosner Baskonia. La presència institucional va subratllar la rellevància de l'esdeveniment i del nou recinte valencià.

Felip VI visita el Roig Arena abans de la final de la Copa del Rei

Felip VI va visitar el Roig Arena de València abans d'assistir a la final de la Copa del Rei entre Reial Madrid i Kosner Baskonia. La presència del monarca va reforçar el tancament d'un torneig que el recinte va acollir des del dijous.

Carlos Álvarez lamenta el 3-0 davant el Barcelona: ‘L’equip competix però no ens dona de moment’

Carlos Álvarez ha assumit després del 3-0 davant el Barcelona que el Llevant competix però no aconseguix transformar-lo en punts. Confia a reaccionar davant rivals directes.

3-0 al Llevant: el Barcelona aprofita l’ensopegada del Reial Madrid i recupera el lideratge

El Barcelona va recuperar este diumenge el lideratge de LaLiga EA Sports en véncer 3-0 al Llevant en el Spotify Camp Nou després de l'ensopegada del Reial Madrid a Pamplona. Marc Bernal i Frenkie de Jong van anotar en la primera part i Fermín López va tancar el marcador, la qual cosa va posar fi a dos derrotes seguides entre Copa del Rei i LaLiga.

Mor un home de 56 anys mentres feia senderisme a Cervera del Maestre

Un home de 56 anys ha mort este diumenge després de sentir-se indisposat mentres feia senderisme a Cervera del Maestre. El SAMU només ha pogut certificar la mort.