Pérez Llorca subratlla l’hospitalitat com a nexe entre valencians i andalusos

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha subratllat els llaços que compartixen valencians i andalusos, i ha situat l’hospitalitat, l’enteniment i l’alegria com a valors que, en les seues paraules, ens fan ser més pròspers. El missatge ha arribat durant la celebració del Dia d’Andalusia a Burjassot, una trobada impulsada per la Federació d’Entitats Culturals Andaluses en la Comunitat Valenciana (FECACV) que en esta edició reconeix a la província de Huelva.

Vincles culturals i població andalusa

Acompanyat per la consellera de Justícia, Transparència i Participació, Nuria Martínez, el cap del Consell ha defés que la jornada simbolitza la identitat, la història i l’esperit del poble andalús, que han portat les seues arrels i els seus orígens a la Comunitat Valenciana per a contribuir a fer la nostra terra millor. La presència institucional ha reforçat el to de reconeixement a una comunitat andalusa molt arrelada en el territori valencià.

Durant la seua intervenció, Pérez Llorca ha felicitat les més de 220.000 persones nascudes a Andalusia i residents en la Comunitat, xifra que FECACV presa com a referència. Eixe pes demogràfic explica que Andalusia siga la segona comunitat d’origen de la població valenciana, només per darrere de Castella-la Manxa. Segons el president, l’intercanvi constant entre les dos terres es traduïx en convivència, xarxes associatives i una aportació cultural que es percep en celebracions, tradicions i vida quotidiana.

L’acte a Burjassot ha servit per a posar en valor la cooperació entre territoris i el paper de les entitats andaluses en la integració social. L’homenatge a Huelva ha afegit un enfocament provincial que permet visibilitzar la diversitat interna d’Andalusia i la riquesa que eixa pluralitat aporta a la Comunitat Valenciana. En conjunt, la commemoració ha reforçat la idea que els llaços sentimentals i culturals també impulsen oportunitats compartides.

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.