Més de 100 xefs trien València per a repensar la gastronomia espanyola

Ejemplo de shortcode con estilo
Més d’un centenar de cuiners de tot l’Estat s’han reunit a València en l’Assemblea Autonòmica d’Euro-Toques per a debatre sobre producte local, tradició i futur de la cuina espanyola.

Més d’un centenar de xefs de tot l’Estat s’han reunit este dilluns al Palau de l’Exposició de València per a participar en l’Assemblea Autonòmica de la Comunidad Europea de Cocineros (Euro-Toques), que ha convertit la ciutat en punt clau de reflexió sobre la gastronomia espanyola.

La trobada ha arrancat amb la inauguració a càrrec de l’alcaldessa de València, María José Catalá. L’esdeveniment reunix cuiners i cuineres que compartixen el compromís amb les receptes tradicionals, la diversitat dels aliments locals i la defensa de la cultura gastronòmica, segons ha informat l’Ajuntament.

Catalá ha posat en valor ‘la trajectòria de l’associació, que celebra 40 anys posant en valor la gastronomia com a element clau d’identitat, tradició i dinamització dels territoris’ i ha expressat la seua satisfacció perquè ‘València siga epicentre de la reflexió sobre la gastronomia espanyola’.

Defensa del producte local

L’alcaldessa ha remarcat ‘la importància de protegir els productes de quilòmetre zero que definixen la despensa mediterrània de la ciutat, com els procedents de l’horta, l’Albufera i la mar’. Ha vinculat així el debat gastronòmic amb la preservació dels recursos propis del terme municipal.

A més, ha agraït la implicació de productors i entitats com el Gremi de Forners de València, la Denominación de Origen Chufa de València i la Tira de Comptar del Mercat Central. Els ha considerat ‘grans defensors del producte local i de qualitat’ per la seua tasca diària de mantindre vius productes i elaboracions tradicionals.

Per a Catalá, ‘defendre la gastronomia és defendre molt més que la bona cuina’. Segons ha assenyalat, este treball ‘implica preservar un patrimoni cultural heretat, protegir productes, varietats, receptes i formes de fer, i reconéixer la faena de cuiners i cuineres, agricultors, pescadors i productors’.

València, Despensa del Mediterráneo

Durant la seua intervenció, l’alcaldessa ha recordat que l’Ajuntament de València i la Fundació Visit València acompanyen el sector a través de l’estratègia ‘València, Despensa del Mediterráneo’. Esta línia de treball té com a objectiu protegir i projectar una identitat gastronòmica vinculada a l’horta, l’Albufera, el Mediterrani i a les persones que fan possible este patrimoni.

Segons ha explicat, ‘esta iniciativa perseguix que la gastronomia no sols consolide València com a destinació gastronòmica, sinó que contribuïxca a conservar els elements que diferencien la ciutat i genere noves oportunitats perquè la seua cuina siga coneguda i valorada’.

Catalá ha aprofitat també per a agrair a Euro-Toques les seues quatre dècades de compromís amb la defensa del patrimoni culinari europeu i, de manera especial, amb la gastronomia valenciana. Ha reconegut la contribució dels seus integrants perquè la cuina de la ciutat i del territori continue sent ‘reconeixible, rellevant i tinga futur’.

Més de 100 xefs compartixen experiències

L’acte inaugural d’esta assemblea, que finalitzarà este dimarts, ha comptat amb la participació de cuiners de referència. Entre ells, Susi Díaz, Begoña Rodrigo, Ricard Camarena, Vicky Sevilla o Pepe Solla, que han compartit espai amb altres professionals interessats a aprofundir en el producte local i les noves oportunitats del sector.

El programa combina trobades professionals, demostracions de cuina i activitats de coneixement del producte valencià. Inclou visites a diferents espais de València, l’Albufera i Requena per a conéixer de primera mà productes, tradicions i elaboracions pròpies del territori valencià.

Entre les propostes destaca una jornada dedicada a la cultura de l’‘esmorzar valencià’. En esta sessió, 18 municipis presentaran davant més d’un centenar de cuiners els seus productes i especialitats. L’objectiu és connectar gastronomia, productors, comerç, hostaleria i territori al voltant d’una tradició quotidiana molt arrelada.

D’esta manera, València aprofita l’Assemblea Autonòmica d’Euro-Toques per a reforçar la seua imatge com a destinació gastronòmica. Alhora, impulsa el reconeixement del treball de productors i restauradors que convertixen la ciutat en una autèntica ‘despensa del Mediterrani’.

Últimes notícies

Compromís-Front Valencià celebra un acord d’esquerres que EU vol projectar fins a 2027

Les quatre forces d’esquerra que han tancat in extremis la coalició Compromís: Front Valencià per al Congrés han definit l’acord com a històric, mentres Esquerra Unida reclama treballar ja amb la mirada posada en les autonòmiques de 2027.

Una nova dana amenaça la Comunitat Valenciana amb fins a 300 l/m² en 24 hores

La dana Adam pot deixar fins a 300 litres per metre quadrat en 24 hores, sobretot al sud d’Alacant, i podria comportar inundacions importants, segons ha advertit el conseller Juan Carlos Valderrama.

Els acusats del ‘cas Bar España’ demanen prescriure les injúries i calúmnies

Les defenses dels set acusats de difondre el bulo del conegut com a ‘cas Bar España’ han sol·licitat al jutge a Castelló que declare prescrits els delictes d’injúries i calúmnies i que rebutge el paper de la Fiscalia com a part acusadora. El judici ha començat amb llargues qüestions prèvies i problemes tècnics que han impedit la primera declaració prevista per videoconferència.

Les víctimes de la DANA demanen empatia per a la marxa del segon aniversari a València

Les associacions de víctimes de la DANA han fet una crida a la ciutadania perquè secunde la manifestació convocada a València el 31 d’octubre, quan es compliran dos anys de les riudes que van causar 233 morts. Reclamen empatia, unitat i responsabilitats polítiques al Consell per la gestió d’aquella catàstrofe.

Esquerra Unida se suma finalment a la coalició Compromís-Front Valencià per al 23J valencià

Esquerra Unida del País Valencià ha acceptat l últim oferiment de Compromís per a concórrer junta a Podem i Esquerra Republicana del País Valencià a les generals del 29 de novembre, en una candidatura que es dirà Compromís-Front Valencià i que encara ha de ser ratificada per la militància d EUPV.

L’assetjador de Mazón va revisar 170 vegades la seua agenda i va buscar dades de la seua dona

Un home investigat per amenaçar de mort Carlos Mazón després de la dana de 2024 ha consultat 170 vegades la seua agenda pública i ha buscat informació sobre el seu domicili i la seua dona. Un nou informe policial ha motivat la reobertura de la causa i el jutjat dona ara deu dies a Fiscalia i acusacions per demanar juí oral o l’arxiu.

Els equips del SAMU reanimen enguany 1.841 persones en parada cardíaca a la Comunitat Valenciana

Els equips mèdics del SAMU han reanimat enguany 1.841 persones en parada cardiorrespiratòria a la Comunitat Valenciana, 902 d’elles a la província de València. Sanitat impulsa jornades de formació en reanimació cardiopulmonar bàsica per a la població.

Kata, el gos policia d’Alacant, destapa una maleta amb cocaïna d’un pròfug buscat des de 2020

Un home de 28 anys buscat des de 2020 per un jutjat d'Almeria ha sigut detingut a l'estació d'autobusos d'Alacant per tràfic de drogues, després que la gossa policia Kata localitzara una maleta amb 678 grams de cocaïna en un autobús de la línia Algeciras-Barcelona.