11.3 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

6 anys i mig de presó per acoltellar al menor que li va perseguir després d’un robatori a Sueca

La Secció Quinta de l’Audiència Provincial de València ha condemnat a 6 anys i mig de presó a un home que va arrabassar d’una tirada la bossa a una dona de 81 anys a Sueca i, durant la seua fugida, va acoltellar al menor que va tractar d’impedir-li escapar.

La resolució es basa en un delicte de robatori amb violència, amb l’agreujant de reincidència, i en un altre d’homicidi en grau de temptativa. En els dos casos s’aprecia l’atenuant de reparació parcial del mal, en haver consignat el condemnat una quantitat abans del juí. La pena es fixa després d’un acord de conformitat entre la Fiscalia i la defensa aconseguit a l’inici de la vista, fórmula que agilitza el procés i evita una litigació més extensa. A més, el tribunal imposa al penat el pagament de 2.500 euros d’indemnització al jove ferit.

Els fets en Els Palmeres

A les 18.00 hores del 19 d’agost de 2024, en un carrer de la zona de la platja dels Palmeres, el condemnat va abordar a la dona i li va arrabassar la bossa que portava penjat de la nina. A l’interior hi havia un telèfon mòbil, la cartera amb la documentació i uns 70 euros en efectiu. Després de l’estirada, el lladre va fugir i va ser perseguit pel net de la víctima i per un jove de 15 anys que circulava amb bicicleta per la zona.

El menor va aconseguir interceptar-li i es va dirigir a l’assaltant. En eixe moment, l’agressor va traure una arma blanca que portava oculta sota els pantalons per a amenaçar-li i intentar escapar amb la seua bicicleta. En tractar d’impedir la fugida, es va produir un forcejament i l’agressor li va assestar una ganivetada en el coll, ‘amb la intenció d’acabar amb la seua vida o, com menys, acceptant l’eventualitat d’ocasionar-li la mort’, segons arreplega la sentència. Malgrat la gravetat de l’atac en dirigir-se a una zona vital, la punyalada es va saldar amb una ferida incisa sota el maxil·lar esquerre que va requerir punts de sutura i va deixar una cicatriu d’un centímetre.

Com a part de la reparació parcial del mal, el condemnat va consignar 650 euros en un compte judicial abans de la vista, circumstància que explica l’atenuant aplicat. La sentència afig una orde d’allunyament que li prohibix acostar-se a menys de 300 metres del menor o comunicar-se amb ell per qualsevol mitjà durant tres anys, una mesura destinada a protegir la víctima i evitar nous contactes durant el temps en què previsiblement complirà la pena i la seua posterior eixida.

La resolució va ser feta pública pel Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana i ha sigut declarada ferma, per la qual cosa no admet recurs ordinari. Amb l’acord aconseguit a l’inici del juí, les parts van fixar els fets i les penes, la qual cosa va permetre tancar el procediment amb celeritat i assegurar la responsabilitat civil a favor del jove agredit.

Últimes notícies

El València arrasa 115-73 al Saragossa després de gestionar el cansament

El València va convertir el desgast en virtut i va agranar al Saragossa amb una tercera habitació demolidora. Montero i De Larrea van liderar un triomf ajornat que va arribar amb autoritat.

115-73: València Basket esclafa a Casademont Zaragoza després de domar el cansament

València Basket, en el seu octau partit en setze dies, va gestionar millor el desgast i va triturar a Casademont Zaragoza 115-73 en el Roig Arena, en un dol ajornat de la jornada 10.

115-73. València Basket va domar el cansament i va arrasar al Saragossa

L'equip de Pedro Martínez va gestionar el seu octau partit en 16 dies amb paciència i ritme per a trencar el dol després del descans i firmar la seua sexta victòria en huit.

Quatre detinguts en caure un grup que proveïa a la menuda a Alacant i Elx

La Policia ha desmantellat a Novelda un grup que subministrava cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la província; hi ha quatre detinguts. L'operació va deixar 5,5 kg de cocaïna i altres útils de distribució confiscats i el conductor d'un Q5 va intentar fugir, causant lesions lleus a un agent.

Quatre detinguts per proveir punts de sovintege a Alacant i Elx

Quatre persones han sigut detingudes a Novelda per proveir de cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la menuda a Alacant i Elx. En l'operació s'han confiscat 5,5 quilos de cocaïna i s'han practicat registres a Novelda i Aspe.

Parella valenciana, espies de Stalin

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmanaanalitza el llibre de Carles Senso com una obra que va més enllà de la crònica històrica: humanitza els personatges, reflexiona sobre les ideologies, la fidelitat, el sacrifici i els grans dilemes morals del segle XX, i ho fa amb una mirada profunda i vigent, combinant Història, Memòria i literatura

Sergio García renova quatre anys amb LIV Golf i es proposa mantindre’s jove

El castellonenc afronta la seua quinta temporada com a capità dels Fireballs després d'ampliar el seu contracte per quatre anys. Aplaudix el salt a 72 clots i confia que compte per al ránking mundial.

L’acusat de matar a la seua exparella s’acull a no declarar i al·lega amnèsia en el juí amb jurat

El juí amb jurat per l'assassinat d'una jove a Alcoi ha arrancat amb l'acusat negant-se a declarar per amnèsia. La Fiscalia manté la seua petició de 23 anys per assassinat i 2 més per amenaces.