Els joves castellonencs els que més gasten en haixix i marihuana de la Comunitat

 

Droga amb major toxicitat i substàncies perilloses addicionals, augment del consum de marihuana enfront de l’haixix i una edat mitjana d’inici de consum inferior als 15 anys. Esta és la fotografia social que mostra la joventut valenciana consumidora de drogues segons l’estudi de l’ONG valenciana controla Club.

Les dades provenen d’un estudi realitzat en les tres capitals de província en què també es parla entre altres coses dels efectes soferts o de la despesa que suposa.

I en este últim apartat, l’econòmic, els joves castellonencs encapçalen el rànquing, ja que són els que més pressupost destinen amb una mitjana de 13 euros setmanals, el segueixen els valencians amb una despesa de 10,9 euros i els alacantins amb una mitjana de 7,5 euros.

A més, un de cada cinc joves consumidors de cànnabis enquestats reconeix haver patit lipotímies i baixades de tensió, seguit de crisi d’ansietat, arrítmies, taquicàrdies i trastorns de la son.

Este estudi també posa en relleu l’increment progressiu del consum de la marihuana que desplaça el de l’haixix així com la falta de percepció de perillositat.

 

EL 60% DE LA MARIHUANA ANALITZADA CONTÉ SUBSTÀNCIES TÒXIQUES I INFECCIOSES

 

La marihuana que es consumeix entre la població juvenil de la Comunitat Valenciana conté un elevat percentatge de substàncies infeccioses que, sumades a la mateixa toxicitat del cànnabis, poden arribar a generar greus problemes per a la salut. Una cosa que es veu agreujat per la baixa percepció que existeix sobre estos perills entre la població de risc.

Així es desprén de les conclusions de l’estudi realitzat per l’ONG valenciana controla Club, en col·laboració amb la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, en el marc de les diferents accions de caràcter pilot d’informació i conscienciació sobre el consum de cànnabis dirigides a joves potencialment consumidors, d’entre 13 i 25 anys, que s’han dut terme en els espais de València, Alacant i Castelló en on se solen reunir per realitzar estos consums: zones d’oci, places, parcs, skate-park i voltants de centres educatius i de formació.

Durant estes intervencions, desenvolupades pels mediadors i mediadores de l’ONG, que es reprendran este cap de setmana en les tres capitals de província, s’han utilitzat microscopis LED de 60 augments que han permés observar la presència de substàncies potencialment nocives i evidenciar que més de la meitat de la marihuana analitzada, al voltant d’un 60%, contenia fongs (botryitis).

Precisament, part de la feina de les mediadores i els mediadors de l’ONG ha estat informar els possibles consumidors sobre els riscos afegits relacionats amb les substàncies adulterants i / o contaminants que es poden trobar amb freqüència en l’haixix, com el cautxú, el plàstic, la goma, la parafina i, fins i tot, els excrements.

 

 

DADES SOBRE CONSUM CÀNNABIS

 

Sobre l’estudi en concret, este posa de manifest la incidència que té, a hores d’ara, el consum del cànnabis entre la població més jove, ja que el 63,42% de la població de risc juvenil enquestada afirma que ha consumit en algun moment de la seua vida cànnabis; un alt impacte si es compara amb les dades de prevalença sobre consum del Pla Nacional sobre Drogues que indica que el 37,5% del total de la població espanyola de 15 a 64 anys ha consumit en algun moment cànnabis.

Pel que fa a la Freqüència del consum, l’estudi revela que el 34,93% dels joves que han participat en la mostra ha consumit haixix durant els últims 30 dies, Que l’edat mitjana d’inici de consum se situa en els 14,85 anys i que el 6,8% fuma diàriament entre 1 i 3 porros de mitjana.

Sobre la normalització dels consums, de les respostes obtingudes en les enquestes realitzades s’extreu que esta es relaciona directament amb la baixa percepció dels perills i riscos associats al consum del cànnabis, que en una escala d’1 a 10, on 1 és gens perillós i 10 és molt perillós, rep una puntuació de 6,29 (* taula adjunta més avall). Una dada que el situa en l’últim lloc de les 10 drogues que s’han avaluat en este estudi, fins i tot per darrere del consum de tabac i de l’alcohol.

 

 

TAULA PERCEPCIÓ RISCOS CONSUM DROGUES

 

En relació amb l’anterior, els resultats de l’estudi posen en relleu l’increment progressiu del consum de la marihuana que desplaça el de l’haixix, ja que, en estos moments, el 50,7% dels enquestats asseguren que consumeixen exclusivament marihuana, El 5,3% exclusivament haixix i al 43,8% consumeixen indistintament les dos substàncies.

En este context, segons dades ofertes per l’Institut Nacional de Toxicologia (INT), recents anàlisis sobre la marihuana que es consumeix actualment han evidenciat que ha augmentat considerablement la seua toxicitat per la seua concentració de THC (Tetrahidrocannabinol), el component que està relacionat amb els efectes psicoactius de la substància, segurament provocat per l’expansió del coneixement de l’enginyeria cannàbica i de l’autocultiu, que fan la seua consum cada vegada més perillós.

De fet, l’estudi també recull informació sobre les conseqüències negatives dels consums que la joventut valenciana reconeix haver patit.

Les més greus són les lipotímies i baixades de tensió, per al 19,03% de les persones enquestades, seguit de la crisi d’ansietat, Per a un 17%, les arritmias i taquicàrdies, per a un 13,3, i els trastorns de la son per al 12,4%.

Heroïna 9,49

Cocaïna 8,63

Velocitat 8,54

Vidre 8,47

LSD / tripis 8,27

Cannabinoides Sintètics 8,17

Bolets 7,51

Tabac 6,65

Alcohol 6,53

Cànnabis 6,29

DADES PER CAPITALS DE PROVÍNCIA

 

Sobre el consum de cànnabis analitzat en les tres capitals de província, l’estudi conclou que València se situa al capdavant, ja que un 72,19% dels joves potencialment consumidors que han estat enquestats assegura que l’ha provat alguna vegada i un 47,34% assenyala que ha consumit cànnabis en els últims 30 dies.

El segueix Castelló, On un 66,67% indica que l’ha provat alguna vegada i un 31,74% reconeix que ha fumat algun o diversos porros en els últims 30 dies.

Finalment, el 49,23% dels joves alacantins preguntats ha respost que l’ha provat alguna vegada i el 17,69% que ha consumit cànnabis en els últims 30 dies.

 

Últimes notícies

Un xiquet de 2 anys, ferit greu en caure d’una tribuna a Castalla abans d’un acte taurí

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit greu amb un traumatisme cranioencefàlic en caure d’una tribuna al carrer Hornos de Castalla, abans d’una suelta de vaques. Ha sigut evacuat en helicòpter al departament de pediatria de l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant.

Mor el jove de 27 anys agredit a la platja de Sant Joan d’Alacant

El jove de 27 anys agredit dijous a la zona de la platja de Sant Joan d’Alacant ha mort a l’hospital. El presumpte agressor, de 22 anys, està detingut i a l’espera de passar a disposició judicial.

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.