Caiguda mundial de Whatsapp, Facebook i Instagram: no permet usar les apps

 

 

 

Whatsapp, Facebook i Instagram ha patit un problema generalitzat a nivell mundial este dilluns 4 d’octubre i de moment no permet realitzar cap enviament de text ni imatge a través de Whatsapp ni actualització del perfil en la resta d’aplicacions.
 

El passat 22 de juliol, una fallada en els serveis de la companyia estatunidenca de serveis en el núvol Akamai va provocar interrupcions en el servei de companyies com Airbnb, plataformes de videojocs com Playstation Network o Steam, aerolínies com a Delta Air Lines, cadenes de distribució com Costco Wholesale, serveis financers com American Express, a més de nombrosos bancs com a BBVA, o mitjans de comunicació com EL PAÍS, entre altres.

Més aparatós va ser la fallada global en la xarxa de distribució de continguts Fastly que el 8 de juny va deixar fora de joc a milers de pàgines de tot el món. Llocs com els d’Amazon, EL PAÍS, The New York Times, Twitch, Financial Times o Reddit van patir problemes i en alguns casos van romandre inaccessibles per als seus usuaris durant quasi una hora.

L’endemà, Fastly va explicar que l’acció innocent d’un client va activar un error de programari que romania ocult en un programa informàtic i va causar la caiguda generalitzada.

Estos incidents ―com la caiguda dels serveis de Google el desembre passat― han posat en evidència la vulnerabilitat de les connexions digitals i la feblesa del sistema sobre el qual s’assentisca el funcionament de la xarxa en un moment en el qual empreses i usuaris depenen més que mai d’elles pel teletreball.

Últimes notícies

El CCCC mostra el vídeoassaig de Joan Morey sobre veu i comunicació contemporània

El Centre del Carme Cultura Contemporània exposa fins al 22 de novembre el projecte de videoart de Joan Morey, un assaig audiovisual que connecta escultures barroques, poder de la veu i formes de comunicació actuals.

El Front Abolicionista reclama a Les Corts mesures fermes contra la prostitució

Representants del Front Abolicionista s’han concentrat davant Les Corts per exigir una estratègia valenciana contra les violències sexuals i una llei estatal abolicionista del sistema prostitucional.

Eutanàsia a Ami, la rinoceronta de Bioparc València amb una malaltia irreversible

Bioparc València ha hagut de practicar l’eutanàsia a Ami, una jove rinoceronta blanca de 7 anys, després de patir una greu malaltia irreversible de la medul·la òssia que li causava un deteriorament accelerat de la salut.

El rector de la UJI reclama més finançament per a garantir la qualitat universitària

El rector de la UJI, Jesús Lancis, ha aprofitat l’obertura del curs 2026/2027 de les universitats valencianes per a exigir a les administracions més finançament i afrontar el repte de la intel·ligència artificial generativa. L’acte ha reunit a Castelló les principals autoritats autonòmiques, estatals i locals.

Els fons FEDER per a la Comunitat ja mobilitzen 630 milions d’euros

La Generalitat ha gestionat ja el 70,9 % dels fons FEDER 2021-2027 assignats a la Comunitat Valenciana, amb 629,87 milions mobilitzats i 1.515 operacions en marxa.

Braulio Vázquez obri la porta a fitxar un central i a reforçar l’àrea esportiva del Valencia

El nou director esportiu del Valencia ha explicat en la seua presentació que estudia incorporar un central, mirar el mercat de jugadors lliures i reordenar l’estructura esportiva i mèdica del club.

La Diputació d’Alacant reforça el diàleg amb els regants de Callosa de Segura

Toni Pérez ha visitat el Jutjat Privat d’Aigües de Callosa de Segura per a escoltar les necessitats dels regants i repassar les ajudes provincials per a millorar l’eficiència hídrica.

Concentració de cinc dies de l’Elx a San Pedro del Pinatar durant l’aturada

L’Elx ha programat una estada de treball de cinc dies a San Pedro del Pinatar durant l’aturada de LALIGA, amb entrenaments dobles i dos amistosos de preparació.