11.7 C
València
Diumenge, 20 abril, 2025

Patinets elèctrics: OCU a favor de l’ús obligatori del casc en la calçada

Davant la pròxima aprovació d’una nova normativa per als vehicles de mobilitat personal, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) és partidària de l’obligatorietat de l’ús del casc, encara que només en la calçada, no en carrils bici o en el camp. Primer, per la gran diferència de velocitat amb els cotxes; segon, per la seua inestabilitat; tercer, per la seua escassa visibilitat, especialment de nit; i quart, per la falta de protecció del mateix patinet.

OCU recomana a més la contractació d’una assegurança amb responsabilitat civil sense límit específic per víctima i el capital més gran possible per sinistre (600.000 euros sol ser el màxim)

Respecte a la contractació d’un segur, OCU demana les companyies asseguradores de la llar que, igual que contemplen la cobertura de vehicles moguts per la força humana, no excloguen als vehicles de mobilitat personal, encara que siga pagant una lleugera sobreprima. En qualsevol cas, no és mala idea contractar una pòlissa específica amb responsabilitat civil sense límit per víctima i el capital més gran possible per sinistre (600.000 euros sol ser el màxim); incloent-hi la defensa jurídica i fiança, així com reclamació de danys per si fos la víctima.

Cinc consells

A més, OCU facilita cinc consells de compra a partir d’una recent anàlisi de 13 patinets elèctrics publicat en la revista OCU Compra Mestra de setembre.

Prioritzar els models amb fre de disc, el més segur i lleuger amb diferència. Encara que els de tambor també ofereixen bons resultats, almenys millors que els frens electrònics i de roda.
Les rodes inflables absorbeixen millor les irregularitats del terreny que les de goma dura, però tenen el risc de punxar-se.

El sistema antirobatori més habitual és el que bloqueja la roda, siga amb una clau o amb un sistema electrònic, si bé els més interessants són aquells vinculats a una app, ja que solen advertir de moviments no autoritzats.

Com més gran autonomia, millor. Almenys han de garantir 12 quilòmetres, encara que n’hi ha fins amb 35 quilòmetres. La bateria extraïble és un altre avantatge: no sols facilita la càrrega en qualsevol lloc, a més desincentiva el robatori.

La potència no és tan important, ja que els patinets estan subjectes a una velocitat màxima de 25 km/h. Encara que per a tenir una certa acceleració en els semàfors o per a pujar pendents haurien de tenir almenys 250 watts.

El preu és sens dubte un altre aspecte fonamental: varia entre els 250 i els 675 euros. Ara bé, els models més cars no són necessàriament millors. Segons l’anàlisi d’OCU, hi ha patinets de poc més de 300 euros amb un complet equipament i un bon comportament, com és el cas dels Cecotec Bongo Sèrie A, amb 13 quilograms de pes, bateria extraïble i 200 minuts de temps de càrrega, encara que la seua autonomia només aconsegueix 13 quilòmetres.

Últimes notícies

Alarma a Paterna per un ampli desplegament policial i de bombers

Desenes de vehicles de policia i bombers per l’incendi d’una rentadora i un accident amb alcoholemia a Paterna

Disparen dos tirs per l’esquena al propietari d’un restaurant a Alfafar

La víctima, de 46 anys, va poder arribar al centre de salut amb dos ferides de bala

Mor un home de 69 anys després de ser envestit per un bou a Dos Aguas

La víctima, de 69 anys, patia lesions en el tòrax i la cuixa, contusions i traumatisme cranioencefàlic

Emergències en Setmana Santa a València: reforç especial en zones de muntanya, parcs naturals i àrees recreatives

La Generalitat activa un pla fins al 28 d’abril per a evitar incendis i accidents a la província de València

Pocs núvols i pugen les temperatures màximes a València este Divendres Sant

La Comunitat registrarà vent fluix de ponent, però canviarà a sud-oest a la vesprada

És naufragi, una novel·la de qualitat i desimbolta

El llibre és una història de dones que no es resignen a enyorar el que no va ser. I que duen als muscles el pes del seu coratge a través de totes les èpoques

Detencions a Alacant: Un segon arrest relacionat amb la mort d’un home a una baralla

La Policia Nacional ha detingut una segona persona en connexió amb la mort d'un home a Alacant, ferit amb arma blanca durant una baralla. Un altre ferit es troba a l'UCI. Les investigacions continuen.