Mastodon
25.7 C
València
Dimecres, 17 setembre, 2025

Venancio Aguado, nou secretari autonòmic per a la reconstrucció després de la DANA

El general de brigada de l’Exèrcit de Terra, Venancio Aguado de Diego, ha estat nomenat nou secretari autonòmic del gabinet del vicepresident per a la Recuperació Econòmica i Social de la Comunitat Valenciana. Este nomenament s’emmarca en l’estratègia del Consell per a coordinar els esforços de reconstrucció dels municipis colpejats per la devastadora DANA que va assolar la regió el passat 29 d’octubre.

Aguado, que va passar a la reserva en 2020, s’incorporarà al departament encapçalat pel tinent general Francisco José Gan Pampols, qui lidera les tasques de reconstrucció com a vicepresident. Ambdós compten amb una àmplia trajectòria en el comandament militar i l’experiència en gestió de crisis, aspectes fonamentals per a afrontar el desafiament que suposa restablir la normalitat en més de 70 municipis greument afectats.

Una carrera de servei i experiència internacional

Venancio Aguado, nascut en 1961, forma part de la XL Promoció de l’Acadèmia General Militar, obtenint el grau de tinent d’infanteria en 1985. La seua carrera es caracteritza per la seua especialització en el comandament de tropes de muntanya, amb destinacions a Jaca, Sant Sebastià i Pamplona, i una sòlida formació en lideratge.

Com a comandant, Aguado va servir al Quarter General de la Brigada de Muntanya i va ascendir a tinent coronel en 2005, treballant en la Divisió d’Operacions de l’Estat Major de l’Exèrcit i liderant l’Estat Major de la Brigada de Caçadors de Muntanya.

En 2012, ja com a coronel, va dirigir el Regiment Garellano 45 a Biscaia i va ocupar la Prefectura de l’Estat Major del Centre d’Intel·ligència de les Forces Armades. L’any 2016 va ser ascendit a general de brigada i va assumir el comandament de la Brigada Operativa ‘Canarias’, demostrant la seua capacitat de lideratge en situacions complexes.

Participació en missions internacionals i honors

La seua carrera militar també inclou destacades missions internacionals. Ha participat en operacions de l’OTAN a Kosovo com a Cap d’Operacions de l’AGT Aragó, i a l’Afganistan amb la Brigada Multinacional de la Regió W. A més, en 2017, va comandar el Sector Est de la missió de les Nacions Unides al Líban, aportant la seua experiència en col·laboració internacional.

Entre les seues nombroses condecoracions es troben la Gran Creu del Mèrit Militar, la Gran Creu de l’Orde de Sant Hermenegild, l’Orde de Mèrit de la República Libanesa, així com diverses Creus al Mèrit Militar, la Creu de Mèrit de la Guàrdia Civil i la Creu al Mèrit Policial.

Un equip de reconstrucció preparat per al repte

El nomenament d’Aguado reforça el compromís del president Carlos Mazón de formar un govern altament qualificat per a la fase de reconstrucció. Amb la creació d’una vicepresidència especial i una conselleria dedicada exclusivament a Emergències, el Consell busca abordar la situació de manera integral i eficaç.

Este nou equip de treball, liderat per Gan Pampols amb Aguado com a figura clau, tindrà la tasca de coordinar les accions de totes les conselleries, garantint que les mesures de reconstrucció s’implementen ràpidament i amb eficàcia. El seu enfocament serà restaurar infraestructures, donar suport a les famílies damnificades i reactivar l’economia de les zones afectades.

Propera fase de treball

Els efectes de la DANA han deixat una empremta profunda en la Comunitat Valenciana, amb milers de persones afectades i greus danys a infraestructures. La missió d’Aguado i de l’equip de Gan Pampols serà no sols reparar els danys, sinó també establir les bases per a una regió més resilient davant futures catàstrofes.

Esta labor inclourà una col·laboració estreta amb entitats locals, empreses i la societat civil per a garantir que la reconstrucció siga inclusiva i eficaç. L’objectiu és que la resposta del Consell servisca com a model de gestió davant situacions d’emergència futures.

Últimes notícies

Un gol en pròpia de Luiz Júnior amarga el retorn del Vila-real a la Champions

Un error del porter als quatre minuts va decidir l'estrena europea. Pepé va fregar l'empat de falta en el tram final davant un Tottenham que va saber guardar l'avantatge.

Luiz Junior regala el 1-0 al Tottenham al descans

Una fallada del porter brasiler en manejar un centre de Lucas Bergvall va acabar en gol en pròpia porta en el minut 4 i el Tottenham es va 1-0 al descans. El Vila-real queda obligat a remuntar després del colp inicial.

El Consell s’obri a la participació i a col·laborar amb la CHJ als parcs inundables

El Consell manté la invitació a les associacions per a dissenyar els parcs inundables en l'àrea de València i reclama treballar amb la CHJ. Diverses entitats donen suport a l'enfocament, mentres dos associacions de víctimes el rebutgen per falta de pressupost suficient.

Mor Robert Redford als 89 anys

La notícia confirma l'adeu a una figura central per a diverses generacions d'espectadors

Ayoze i Mikautadze lideren l’atac del Vila-real en el seu debut de Champions

El Vila-real debuta en la Lliga de Campions amb l'onze esperat i Ayoze Pérez al costat de George Mikautadze com a dupla ofensiva. El Tottenham respon amb un onze de tall ofensiu.

Emergències coordina amb els municipis més afectats per la dana un pla de suport preventiu

Emergències i Interior elabora amb els 32 municipis més afectats per la riuada de 2024 un pla de suport preventiu per a episodis de preemergència per pluges. El dispositiu reforça vigilància, resposta ràpida i informació a la ciutadania en alertes taronja i roja.

Pablo Alborán actuarà el 30 de maig en el Roig Arena dins del seu Global Tour KM0

Pablo Alborán anuncia concert en el Roig Arena de València el 30 de maig dins del seu Global Tour KM0. Les entrades ixen a la venda el 24 de setembre a les 17 h.

El jutjat de la DANA demana més mobiliari i micròfons davant l’alta assistència a testificals

El jutjat de Catarroja que instruïx la causa de la DANA sol·licita més mobiliari i cinc micròfons per a afrontar pròximes declaracions amb gran afluència.