19.3 C
València
Diumenge, 25 maig, 2025

Comença l’erupció d’un volcà en la Cimera Vella de l’illa de Palma

Una erupció volcànica ha començat este diumenge en la Cimera Vella de la Palma, en la zona de les Taques, després de més d’una setmana en la qual s’han acumulat milers de seismos en la zona.

- Advertisement -Telegram València Diari

<

>
Els científics havien advertit de la possibilitat que es produís l’erupció després de registrar una sèrie de terratrémols que van aconseguir una magnitud de 3,8, per la qual cosa es va decidir evacuar al voltant de 40 persones amb problemes de mobilitat i alguns animals de granja.

Després de diverses jornades d’inquietud i sotsobre, el nou volcà de la Palma ha entrat en erupció este diumenge a les 15.12 hores en Muntanya Cagada en el municipi del Paso. En la zona hi ha alguns habitatges, ha indicat a este període l’alcalde de municipi del Paso, Sergio Sánchez.

L’eixam sísmic de Cimera Vella iniciat dissabte passat, 11 de setembre, ha desembocat, en un procés ràpid i enèrgic, en un episodi tel·lúric que es produeix mig segle després del Teneguía, fins ara, el volcà més jove d’Espanya en superfície.

 

Últimes notícies

ActivH2O revoluciona la desinfecció amb electrolisis sense sal i estalvia fins a un 80% d’aigua

ActivH2O presenta una innovadora tecnologia de electrolisis no salina que desinfecta sense químics i reduïx fins a un 80% el consum d'aigua en ramaderia i indústria.

Les Corts Valencianes aprovaran els pressupostos de 2025 amb el suport decisiu de Vox

Les Corts Valencianes aprovaran el dijous els pressupostos autonòmics de 2025, gràcies al pacte entre PP i Vox, després de set mesos de la devastadora dana d'octubre.

Domingo solejat en la Comunitat Valenciana amb augment de temperatures

Este diumenge, la Comunitat Valenciana gaudirà d'un cel buidat i temperatures en augment, amb vents suaus que giren segons la zona, segons el pronòstic meteorològic.

El PSPV Aprova amb Més del 93% l’Executiva Liderada per Pilar Bernabé per a Recuperar València

El PSPV ratifica l'executiva encapçalada per Pilar Bernabé amb el 93,28% de vots, marcant l'inici del seu projecte per a recuperar el govern de València en 2027 com a alternativa al PP i Vox.

PSPV aprova l’executiva de Pilar Bernabé amb més del 93% de vots i es prepara per a les eleccions municipals de 2027

El PSPV ha ratificat amb el 93,28% de vots l'executiva liderada per Pilar Bernabé, qui serà la candidata a l'alcaldia de València per a 2027, destacant-se com la gran alternativa de l'esquerra enfront de PP i Vox.

El PSPV confirma a Pilar Bernabé com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027

El PSPV ratifica oficialment a Pilar Bernabé com a secretària general i candidata per a les eleccions municipals de València en 2027, amb un ampli suport en les votacions internes.

Pilar Bernabé proclamada oficialment secretària general del PSPV a València i candidata a l’alcaldia 2027

El PSPV ratifica a Pilar Bernabé com a secretària general a València i candidata a l'alcaldia per a 2027 amb ampli suport en vots.

Un home mor i dos resulten ferits després de xoc múltiple de motos a Santa Pola

Un accident de diverses motos en la carretera entre Elx i Santa Pola a Alacant ha deixat un mort i dos ferits, els qui van ser traslladats a l'Hospital General d'Elx.