11.6 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Compromís critica el bàndol faller i censura que l’equip de Catalá l’haja dictat ‘unilateralment’

VALÈNCIA, 7 (EUROPA PRESS)

El grup de Compromís a l’Ajuntament de València ha criticat este divendres mesures recollides en el bàndol faller 2025 d’esta ciutat i ha censurat que l’equip de govern municipal, presidit per María José Catalá i format per PP i Vox, ho haja dictat “unilateralment”.

Així ho ha exposat, en declaracions remeses als mitjans de comunicació, l’edil de Compromís Pere Fuset, que ha assenyalat “traure les primeres carpes el 4 de març i que els dies 5 i 6 totes tallen els carrers no només és un problema de seguretat i mobilitat, sinó que a més perjudica greument la imatge de les Falles”.

“Poc després d’una dana que ha afectat la mobilitat metropolitana i que hauria de reforçar la seguretat, el PP –al capdavant de l’Alcaldia i de la Regidoria de Falles– va contra direcció, tirant per terra tants esforços per unes Falles més segures i per a tots i totes”, ha exposat Fuset.

El regidor, extitular de Cultura Festiva, ha comentat que “dels dihuit dies que les carpes poden estar en els carrers, les falles les usaran un màxim de nou”, alguna cosa que segons ha dit, “evidencia que és innecessari i contraproduent”.

“Volem recordar a Catalá que, amb un calendari festiu molt similar, l’Ajuntament, les Falles, els comerciants i el veïnat van acordar responsablement prescindir de les carpes abans de la setmana fallera. Si el bàndol del 2020 retardava les carpes al dia 12, enguany no s’entén que s’avancen una setmana”, ha apuntat Pere Fuset.

Així mateix, ha asseverat que “qualsevol que busque en Google comprovarà que els grans anuncis del bàndol faller del 2025 són en realitat un ‘fake’, ja que les limitacions d’altura en xurreries o els horaris pirotècnics pensant en el descans i el benestar animal apareixen des de fa anys gràcies a les aportacions de comerciants, veïns i fallers”.

Últimes notícies

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.

Prop de 150 persones reclamen a València expulsar a Israel dels tornejos europeus

Unes 150 persones s'han concentrat al costat del Roig Arena durant el València Basket-Maccabi per a exigir l'expulsió d'Israel de les competicions europees. La protesta ha transcorregut amb consignes, pancartes i un ampli dispositiu policial.

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president valencià ha demanat equiparar les indemnitzacions de la DANA amb les de l'accident ferroviari de Adamuz i ha titllat de vergonyosa la diferència. Ha reclamat una rectificació i ha evitat entrar en una guerra de xifres.

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.

Alberto Sant Joan rebrà el premi especial de l’XI Festival de Cinema de Paterna

L'actor serà homenatjat el 14 de febrer en el Gran Teatre Antonio Ferrandis amb una distinció que reconeix tres dècades de carrera. L'alcalde Juan Antonio Sagredo i familiars d'Antonio Ferrandis entregaran el guardó.

La Generalitat equipara les condicions laborals del professorat de religió a la resta de docents

Educació ha firmat el conveni col·lectiu que posa fi al tracte excepcional del professorat de religió. L'acord alinea drets, retribucions, permisos i llicències amb els de la resta de docents.

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.

Tanquem Cofrents alerta d’un risc creixent en prorrogar la vida de les nuclears

La plataforma ha llançat una campanya contra la pròrroga de les centrals nuclears a Espanya i exigix el seu tancament. Advertix de riscos tècnics creixents i que el model nuclear frena la modernització del sistema