Alberto Sant Joan rebrà el premi especial de l’XI Festival de Cinema de Paterna

Alberto Sant Joan rebrà el premi especial de l’XI Festival de Cinema de Paterna el 14 de febrer en un acte que se celebrarà en el Gran Teatre Antonio Ferrandis. La distinció, que entregarà l’alcalde Juan Antonio Sagredo al costat de familiars d’Antonio Ferrandis, reconeix tres dècades dedicades a la interpretació i subratlla la voluntat del certamen de posar en valor trajectòries consolidades del cinema espanyol.

Trajectòria i reconeixements

Nascut a Madrid en 1968, Sant Joan va començar la seua carrera en televisió amb un paper en la sèrie Mes que amics. En 1997 va interpretar a Paco en Coixí de seguretat, de Juanma Sota Ulloa, un èxit popular que va impulsar la seua projecció en la pantalla gran. La seua primera nominació als Goya va arribar en 2002 per L’altre costat del llit, personatge que tornaria a interpretar en les seqüeles Els 2 costats del llit (2005) i Tots els costats del llit (2025). Esta última va ser preestrenada al novembre en el Festival de Cinema de Paterna, un gest que va anticipar el reconeixement que ara es formalitza.

La seua amplitud de registres es reflectix en personatges que van de polítics a presidiaris, vividors o aspirants a futbolista de barri. Entre els seus treballs més reconeguts figura el de Cristóbal Balenciaga en la sèrie homònima, pel qual va obtindre el Premi Ondas a Millor Intèrpret Masculí. Ha sigut premiat com a millor actor en els festivals de Màlaga i la Seminci de Valladolid, i compta a més amb un Gaudí i un Fotogrames de Plata. A estos guardons se sumen set nominacions als Premis de la Unió d’Actors i sis als Premis Feroç, un palmarés que avala la seua versatilitat i continuïtat en primer pla.

Este serà l’onzé any en què el Festival de Cinema de Paterna reconeix la trajectòria cinematogràfica d’intèrprets espanyols. Sant Joan compartirà este honor amb una llista d’artistes que inclou a Belén Rueda, Raúl Arévalo, Maribel Verdú, Antonio de la Torre, Adriana Ugarte, Javier Gutiérrez, Carmen Machi, Hugo Silva, Emma Suárez i Nacho Fresneda, la qual cosa evidencia la continuïtat i el pes simbòlic d’esta distinció en el marc del certamen. La presència de l’alcalde i de la família d’Antonio Ferrandis en el lliurament subratlla a més el caràcter d’homenatge del premi en l’escenari que porta el seu nom.

Últimes notícies

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.

València es transforma un mes en capital del disseny amb el València Design Fest

El València Design Fest 2026 se celebrarà del 10 de setembre al 15 d’octubre, amb més de 60 activitats en 30 seus i Polònia com a país convidat, consolidant la ciutat com a referent internacional del disseny i la creativitat.

Brugué plantarà cara al Barça: el Levante rep el líder sense por ni complexos

El capità del Levante, Roger Brugué, ha assegurat que l’equip rebrà el Barça, líder invicte, sense por ni complexos després d’encadenar sis triomfs seguits a casa. El davanter destaca la unió del vestidor i l’actuació clau del porter Mathew Ryan en l’últim empat a Màlaga.

Nit asfixiant a Dénia amb 33 graus de matinada i calor extrema a la costa

Dénia ha patit una nit infernal amb 33 graus a les 2 de la matinada i mínimes per damunt dels 30, mentre gran part del litoral valencià ha encadenat una altra nit tòrrida amb temperatures nocturnes superiors als 25 graus.

Villarreal busca la revanxa europea al camp del Borussia Dortmund

El Villarreal debuta en la nova Champions al camp del Borussia Dortmund, on va caure 4-0 fa un any, encara sense haver guanyat en Lliga amb Íñigo Pérez.