El Valencia CF iguala el seu pitjor inici de lliga en deu temporades

El Valencia CF de Carlos Corberán només ha sumat un punt en les quatre primeres jornades de LALIGA EA Sports 2026-27 i ha igualat així el seu pitjor inici de les últimes deu temporades, el de la campanya 2024-25, quan també acumulava un únic punt i ocupava l’última posició de la classificació amb Rubén Baraja en la banqueta.

Per a trobar un començament encara més negatiu cal remuntar-se a la temporada 2016-17, quan l’equip que dirigia Pako Ayestarán no va aconseguir cap punt en les quatre primeres jornades. Eixe arrencada continua sent la pitjor del club en el període recent.

Des d’aquell curs 2016-17, el Valencia havia evitat fins ara repetir un inici amb un punt o menys, almenys fins a la temporada 2024-25. En aquell exercici, el conjunt valencianista va tornar a veure’s enfonsat en la classificació des del principi, tot i que finalment va reaccionar amb el pas de les jornades.

En la temporada 2017-18, la trajectòria va ser molt diferent. El Valencia ocupava la novena posició amb sis punts al tancament de la quarta jornada. Eixa arrancada li va permetre mantindre’s en la zona mitjana-alta en el tram inicial de la lliga.

Evolució dels inicis en la darrera dècada

En la 2018-19, l’equip era dècioctau amb tres punts després de quatre jornades. Tot i que la puntuació era baixa, encara millorava l’actual i la del 2016-17, ja que no es trobava últim. A la 2019-20, el club ocupava la tretzena plaça amb quatre punts, un balanç discret però més estable.

El millor inici d’este període es va produir en la temporada 2021-22. Amb José Bordalás al comandament, el Valencia era segon amb deu punts després de les quatre primeres jornades. Aquell rendiment inicial va generar expectatives elevades entre l’afició, ja que l’equip es mantenia en places de cap de la taula.

Un any abans, en la 2020-21, la situació també era relativament positiva. El Valencia figurava sisé amb set punts, la qual cosa li permetia mirar cap a la zona europea en l’inici del campionat.

En la 2022-23, el conjunt valencianista se situava en la desena posició amb sis punts. Eren xifres més moderades, però asseguraven certa tranquil·litat respecte al descens en eixe tram inicial. A la campanya 2023-24, l’equip repetia un patró semblant: era onzé, també amb sis punts, després de quatre jornades.

En la temporada passada, la 2025-26, el Valencia havia començat el campionat des de la catorzena plaça, amb quatre punts en les primeres quatre jornades. Era la primera temporada que l’equip iniciava completament amb Carlos Corberán, que havia arribat en les festes de Nadal del 2024 amb el club en zona de descens.

Ara, com només un punt en quatre partits, el conjunt blanquinegre torna a vore’s abocat a un escenari conegut i incòmode. La comparació amb altres campanyes subratlla la gravetat de l’arrancada actual, que iguala el pitjor registre del club en la darrera dècada i recorda èpoques d’inestabilitat esportiva.

Últimes notícies

Villarreal busca la revanxa europea al camp del Borussia Dortmund

El Villarreal debuta en la nova Champions al camp del Borussia Dortmund, on va caure 4-0 fa un any, encara sense haver guanyat en Lliga amb Íñigo Pérez.

Giorgeta i Pérez Galdós tornen al trànsit complet abans de la ‘vuelta al cole’

Les avingudes de Giorgeta i Pérez Galdós recuperen entre dilluns i dimarts dos carrils per sentit abans de l’inici del curs escolar, mentres la reurbanització entra en la fase final.

Sis jornades per a reforçar la resposta municipal davant les inundacions a la Comunitat Valenciana

Emergències i Interior ha organitzat sis jornades per a tècnics i càrrecs municipals de les tres províncies per a millorar la prevenció i la coordinació davant inundacions abans de l’època de pluges intenses.

Pastor acusa el PSPV de caure en una espiral d’insults i senyalament

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha acusat el PSPV-PSOE i la seua direcció valenciana de fomentar una espiral de crispació i insults, arran de la polèmica per un tuit de Vicent Mompó sobre Diana Morant.

Diana Morant descarta deixar el Ministeri i defensa que continua sent útil als valencians

Diana Morant ha descartat, per ara, abandonar el Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats per bolcar-se en la seua candidatura a la Generalitat i defensa que des del Govern central és molt útil per als valencians.

Morant rebutja les disculpes de Mompó i reclama responsabilitats pels insults masclistes

Diana Morant rebutja les disculpes de Vicent Mompó pels insults masclistes que li va dirigir en X i anuncia accions polítiques a través del Consell de les Dones del PSPV-PSOE. La ministra defensa que estes actituds no es poden normalitzar en la política i reclama que el president de la Diputació de València assumisca responsabilitats.

Estrenes i grans musicals al Principal d’Alacant fins a gener de 2027

El Teatre Principal d’Alacant ha avançat la programació entre octubre de 2026 i gener de 2027, amb dos estrenes estatals i dos grans musicals. Les entrades es podran comprar des del 7 de setembre pels canals habituals del teatre.

Bonnysa, Congelados Frimar i Tabisam, guardonades als premis de l’empresa familiar d’Alacant

L’AEFA reconeix Bonnysa, Congelados Frimar i Tabisam, així com els empresaris Vicente Berbegal i Coral Erum, en la XXXI edició dels seus premis, que se celebrarà el 29 de setembre a Torrevieja.