El Vila-real busca a Dortmund el primer triomf en un debut de Champions

Ejemplo de shortcode con estilo
El Vila-real visita el Borussia Dortmund amb l’objectiu d’aconseguir per fi una victòria en el seu partit inaugural de la Lliga de Campions, un repte que se li ha resistit en les cinc participacions anteriors.

El Vila-real visita Dortmund en el seu debut en l’actual Lliga de Campions amb una meta clara: sumar el primer triomf en un partit inaugural de la màxima competició europea, una fita que se li ha resistit en les seues cinc participacions anteriors.

Les cinc participacions anteriors

L’equip que dirigix Íñigo Pérez, que també s’estrena com a tècnic en la Lliga de Campions, afronta la seua sisena aparició en el torneig. El club ja ha participat en les edicions 2005-2006, 2008-2009, 2011-2012, 2021-2022 i en la passada campanya 2025-2026.

En la temporada 2005-2006, en què el Vila-real va arribar fins a semifinals, l’estrena no va ser victoriosa. L’equip va començar amb un empat sense gols davant el Manchester United a l’estadi groguet. El primer triomf no va arribar fins a la quarta jornada, quan es va imposar al Benfica per 0-1.

També en el segon any a la Lliga de Campions, en la temporada 2008-2009, el debut es va saldar amb un empat sense gols contra el Manchester United. En este cas, però, el duel es va disputar a Old Trafford, un dels camps més exigents del continent.

En la tercera participació, el Vila-real tampoc va poder començar amb bon peu. El conjunt groc va caure a La Ceràmica davant el Bayern de Múnich per 0-2. Els gols del conjunt alemany van ser obra de Kross i Rafinha.

Ja en la campanya 2021-2022, l’equip valencià va iniciar la fase de grups với un nou empat com a local. El resultat va ser un 2-2 davant l’Atalanta, amb dianes groguetes de Trigueros i Danjuma, que van permetre sumar però no estrenar el caseller de victòries inaugurals.

L’últim precedent és el de la temporada passada, 2025-2026, quan el Vila-real es va estrenar a la Lliga de Campions davant el Tottenham a Londres. En aquella ocasió va perdre per la mínima després d’un gol en pròpia porta del guardameta Luiz Junior, que va decantar el partit per als anglesos.

Nova oportunitat a Dortmund

Amb estos antecedents, el desplaçament a Dortmund es convertix en una nova oportunitat per a canviar la dinàmica. El Vila-real busca que el seu sisé debut en la Lliga de Campions siga, per fi, el primer que acaba amb victòria i ho farà davant un Borussia acostumat a competir i a fer-se fort davant la seua afició.

Últimes notícies

Picanya acollirà el seminari de la Filmoteca sobre *El pisito*

La Filmoteca Valenciana dedicarà del 25 al 27 de novembre un seminari a la pel·lícula de 1959, amb sessions a València i Picanya. Les persones residents en municipis afectats per la dana de 2024 podran inscriure’s gratuïtament.

La CV-700 en Onda reabre i recupera la circulació després de la dana Adam

La CV-700 a Onda ha reobert després de les pluges del 18 al 20 d’octubre. Així, ja circula el trànsit per les 14 carreteres autonòmiques afectades.

Compromís denuncia a Antifraude contractes de l’Exaltació de 2024

Compromís ha denunciat davant Antifrau possibles irregularitats en els contractes de l’Exaltació de les Falleres Majors de València de 2024. L’Agència ha obert una investigació arran de la denúncia de Pere Fuset.

Quatre dones detingudes a Alacant per furtar en una perfumeria

La Policia Nacional ha detingut quatre dones d’entre 29 i 43 anys a Alacant. Presumptament, furtaven perfums mentre ocultaven la seua identitat amb roba d’aparença àrab.

La dana de 2024 se agravó por crecidas simultáneas en varios barrancos

La UPV concluye que las crecidas casi simultáneas de varios barrancos, los sedimentos y la urbanització de zones inundables van agreujar la dana de 2024 a l’Horta Sud.

Presó per deu atracaments a gasolineres de l’Horta Nord

Un home de 52 anys ha ingressat en presó preventiva per deu atracaments amb arma blanca a gasolineres de l’Horta Nord. Les estacions estaven ateses per dones que es trobaven soles.

Cheste reclama obras contra inundaciones más rápidas y alertas eficaces

José Morell reclama agilitzar les obres municipals pendents després de la dana de 2024 i repensar els sistemes d’emergències. A Cheste, les pluges encara generen por.

La reconstrucció després de la dana avança, però falta recuperar la confiança

Raúl Mérida afirma que més d’un centenar de mesures del Pla Endavant ja s’han completat. També reclama més diàleg i treball conjunt.