Més de 300 persones descobrixen el taller de Renfe a València

Ejemplo de shortcode con estilo
Més de 300 persones han visitat la base de manteniment de Renfe a València durant la jornada de portes obertes pel Dia del Tren. A escala estatal, les nou bases obertes han rebut més de 2.400 visitants.

Més de 300 persones han visitat este dissabte el taller de Renfe a València, en una jornada de portes obertes pel Dia del Tren, que se celebra cada 28 d’octubre. La visita ha permés conéixer els treballs de manteniment ferroviari a la base de Font de Sant Lluís.

Segons Renfe, més de 2.400 persones han recorregut les nou bases de manteniment obertes al públic en tot Espanya. Les places disponibles s’han cobert durant el període d’inscripció, en una jornada amb una gran acollida.

Les visites s’han repartit en diferents torns al llarg del matí. Així, els assistents han pogut recórrer els tallers i conéixer els processos de revisió i reparació dels trens.

La iniciativa també ha mostrat algunes de les tecnologies que Renfe incorpora per a modernitzar el manteniment ferroviari. L’objectiu ha sigut acostar a la ciutadania la faena diària dels professionals de Renfe Ingeniería y Mantenimiento.

Quina faena es fa al taller de València

La base de Font de Sant Lluís manté trens de Rodalia i Mitjana Distància de la Comunitat Valenciana i regions limítrofes. També s’hi treballa amb locomotores de Llarga Distància i material auxiliar per a assistir trens fora dels tallers.

Esta assistència es presta en estacions i en la via, mitjançant la Brigada de Socorro. Les tasques de manteniment busquen que els trens circulen amb fiabilitat, seguretat i confort.

El taller ocupa 105.000 metres quadrats i té quatre grans zones de treball connectades entre si. En estes instal·lacions se substituïxen i reparen motors, eixos, pantògrafs i compressors, a més d’altres components dels trens.

La plantilla de la base de manteniment de València està formada per 160 persones. El còmput inclou també el taller de manteniment i reparació de Buñol.

L’equip combina personal d’enginyeria amb muntadors-ajustadors, electricistes-electrònics i soldadors. A més, hi ha personal indirecte dedicat a supervisió, administració, compres i recursos humans.

Últimes notícies

Així farà l’oratge a la Comunitat Valenciana este dilluns i dimarts

Les temperatures es mantindran estables este dilluns, amb màximes lleugerament més altes dimarts. El cel estarà poc nuvolós, amb canvis al final de la jornada.

El Levante cau davant la Real Sociedad per 2-1 a Anoeta

La Real Sociedad ha superat el Levante per 2-1 a Anoeta, amb gols d’Óskarsson i Turrientes, i s’ha consolidat en llocs europeus.

El Valencia Basket supera al Baskonia con 18 puntos de TJ Shorts

El Valencia Basket ha ganado 84-75 al Kosner Baskonia en el Roig Arena, impulsado por los 18 puntos y cuatro asistencias de TJ Shorts. El equipo vitoriano, con solo ocho jugadores disponibles, ha mantenido el partido igualado hasta el tramo final.

Baldoví i Micó criden a mobilitzar-se contra la dreta i Vox

Joan Baldoví i Àgueda Micó han apel·lat a una «revolta cívica» durant el 49é Aplec del Puig. La coalició vol reforçar la seua representació en les eleccions generals del 29 de novembre.

Dos muertos y tres heridos en un choque con tres vehículos en Vila-real

Dos persones han mort i tres han resultat ferides en un accident amb tres vehicles a la N-340, a Vila-real. Els serveis d’emergències han rebut l’avís a les 10.42 hores.

El tranvía de la L4 recupera el servicio tras el descarrilamiento

La circulació de la L4 de Metrovalencia s’ha représ després de reparar la via, sense ferits en el descarrilament. La L6 també ha recuperat el servici.

Elena Albalat deixa la Conselleria després de ser candidata del PP

El DOGV ha publicat el cessament, a petició pròpia, d’Elena Albalat com a consellera de Servicis Socials, Família i Infància. La decisió arriba després de la seua candidatura al Congrés per Castelló.

Alaquàs recorda les víctimes de la dana i els dos desapareguts

La societat valenciana ha homenatjat les víctimes de la dana del 29 d’octubre de 2024 en un acte a Alaquàs. Dos persones continuen desaparegudes.