Sheila Chepkirui ha guanyat este diumenge el Medio Maratón Trinidad Alfonso Zurich de València amb un temps d’1h03:51. Laura Luengo ha acabat en la vintena posició i ha batut el rècord d’Espanya amb 1h08:28.
La prova ha reunit 26.500 corredors, que han pres l’eixida en set tandes separades per cinc minuts. Les condicions meteorològiques han sigut molt favorables durant la carrera.
Luengo recupera la plusmarca estatal
La competició femenina ha estat marcada pel ritme de dos llebres durant els primers deu quilòmetres. El grup de favorites s’ha format prompte, amb Daisilah Jerono, Sheila Chepkirui, Senayet Getachew, Diana Wanza i Mizan Alem.
Al cap de mitja hora s’ha incorporat una nova llebre, procedent del segon grup d’eixida. El seu ritme intens només l’han pogut seguir Jerono, Chepkirui i Wanza. Getachew i Alem s’han quedat a quasi mig minut.
Chepkirui ha atacat en l’últim quilòmetre i, inicialment, l’acció semblava definitiva. Wanza, però, s’ha refet i ha començat una remuntada que ha mantingut la incertesa fins als metres finals.
La keniana ha resistit l’atac amb dificultat i s’ha imposat després d’un final disputat. Wanza ha estat prop de superar-la, però Chepkirui ha conservat l’avantatge.
En clau espanyola, la maratoniana olímpica Meritxell Soler ha encapçalat les corredores de l’Estat durant la primera part de la prova. Luengo ha protagonitzat un gran final que li ha permés acabar vintena.
Amb 1h08:28, l’atleta ha rebaixat en dos segons l’anterior rècord d’Espanya. Carla Gallardo era la posseïdora de la plusmarca des del passat 29 de març; ara, Luengo torna a ocupar eixe lloc.




