CSIF homenatja pel 8M a Carla Maronda, la jove referent de superació després de perdre mans i peus per una infecció

VALÈNCIA, 12 (EUROPA PRESS)

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) ha celebrat este dimecres l’acte commemoratiu del Dia Internacional de la Dona que, a causa de les pluges i al sistema d’alerta decretat la setmana passada pel Consell, va haver de ser cancel·lat. En esta ocasió, CSIF ha retut homenatge de forma molt especial a Carla Maronda Tomás, una jove valenciana que s’ha convertit en un referent de superació personal i resiliència.

La presidenta provincial de CSIF, Ana Márquez, ha agraït de manera especial la presència de Carla Maronda. “Som conscients de la importància del teu testimoni, Carla, i t’agraïm profundament que hui estigues amb nosaltres”, ha expressat Márquez, destacant la “valentia” de l’homenatjada i la seua capacitat “per a transformar l’adversitat en una font d’inspiració per a tots”.

La responsable autonòmica d’Igualtat de CSIF, Susana Marco, ha obert l’acte amb un missatge que ha ressaltat el significat del 8 de març. Enguany l’homenatge s’ha centrat en Carla Maronda Tomás, qui, als seus 25 anys, va viure una experiència extremadament difícil després d’una intervenció quirúrgica senzilla que la va portar a contraure una infecció greu, perdent les seues mans i peus.

Després de passar 12 dies en coma, Carla va despertar davant d’una nova realitat, però lluny de rendir-se, va decidir compartir la seua història públicament, cercant suport per a obtenir pròtesi que li permeteren recuperar la seua autonomia.

A més de lluitar per la seua pròpia recuperació, Carla va fundar l’associació Les teues mans són les meues mans amb la finalitat d’ajudar a altres persones que travessen situacions similars, demostrant que la resiliència i l’esforç poden transformar l’adversitat en una oportunitat per a créixer i ajudar als altres.

Des de CSIF, este homenatge no només cerca reconèixer a Carla, sinó també sensibilitzar sobre els drets i necessitats de les persones que, com ella, enfronten situacions extremes i demostren una fortalesa extraordinària.

ÚLTIMES NOTÍCIES