21.6 C
València
Diumenge, 19 octubre, 2025

Lady Di, 24 anys d’una mort que va commocionar el planeta

Diana de Gales

Diana de Gal·les | Instagram

 

El 31 d’agost de 1997, la mort de Diana de Gal·les en un tràgic accident va deixar a tot el planeta commocionat i als seus dos fills, els prínceps Enric i Guillermo, amb tan sols 12 i 15 anys, devastats.

 

Ara, 24 anys després, és probable que els fills de Lady Di, néts de la reina Isabel II, passen aquesta data en la intimitat, després que van homenatjar a la seua mare el passat 1 de juliol, en inaugurar una estàtua en el seu honor, el dia en què hauria complit 60 anys.

 

Tant Enrique com Guillermo han mostrat en múltiples ocasions el dolor per l’absència de la seua mare, quan tots dos eren encara molt xicotets. “Cada dia, desitjaríem que encara estiguera amb nosaltres, i la nostra esperança és que aquesta estàtua siga vista per sempre com un símbol de la seua vida i el seu llegat”, van afirmar en un comunicat després d’inaugurar l’estàtua, en el qual van destacar “la calidesa, l’elegància i l’energia” de Diana, a més del “impacte universal i generacional” del seu treball.

 

Diana de Gal·les

La princesa Diana amb els seus dos fills, Enrique i Guillermo | Instagram

Un accident de trànsit a París, el final de la princesa Diana

El Regne Unit començava el dia fa 24 anys amb la trista defunció de Diana Frances Spencer  en un accident de trànsit a París, mentre viatjava amb la seua parella Dodi Al Fayed, qui també va perdre la vida. Lady Di va morir en el pont de l’Ànima de París quan el cotxe en el qual viatjava la princesa anava a tota velocitat en un intent per escapar de la persecució dels paparazzis, els mateixos que dies abans la van fotografiar a França mentre passava unes vacances amb Dodi i la seua família.

 

En l’accident, també va morir el conductor del vehicle, Henri Paul. La notícia, va arribar als mitjans britànics cap a la 01.00 hores local, quan la princesa estava amb vida i hospitalitzada, encara que se sabia que Diana havia patit ferides molt greus al cap.

 

La confirmació oficial de la mort de la Princesa Diana de Gal·les es va produir unes dues hores després, mentre els seus fills, Guillermo i Enrique, passaven les vacances amb el seu pare, el príncep Carles, al castell escocés de Balmoral, pertanyent a la Corona Reial Britànica.

 

El 6 de setembre de 1997, va tindre lloc el funeral de Lady Di, en l’Abadia de Westminster (Londres). El Regne Unit va decretar sis dies de dol per la mort de Diana Spencer

Últimes notícies

València protegirà els rètols històrics de comerços i publicitat com a béns de rellevància local

L'Ajuntament modificarà el Catàleg i les normes urbanístiques per a catalogar els rètols històrics com BRL i frenar la seua desaparició amb un règim de protecció específic.

El PSPV obri un canal de denúncies pels retards en el cribratge de càncer de mama

El PSPV habilita un formulari i un correu per a arreplegar casos de dones afectades per retards en el cribratge de càncer de mama. La formació denuncia 90.000 dones fora del sistema i 12.000 mamografies menys en un any.

Juí a un professor de surf per la presumpta agressió sexual a una alumna de 17 anys durant una classe

La fiscalia demana una multa i una orde d'allunyament de dos anys i mig per a un instructor acusat d'una presumpta agressió sexual a una alumna de 17 anys durant una classe en la mar. El juí se celebra en l'Audiència Provincial d'Alacant.

La UPV participa en un projecte europeu per a la detecció precoç del càncer de mama amb IA

La UPV se suma a BreastSCan, una iniciativa europea que aplicarà intel·ligència artificial a la imatge mèdica per a avançar el diagnòstic del càncer de mama. El projecte, amb més de 3,5 milions d'euros i 20 socis de nou països, unificarà criteris i crearà un gran repositori d'imatges.

Núvols i temperatures sense canvis en la Comunitat Valenciana per a tancar la setmana

Jornada amb núvols a primeres hores que s'obriran al migdia i tornaran al final del dia, amb vent fluix i temperatures estables. Demà dilluns augmentaran els núvols, pujaran les temperatures i hi ha probabilitat de pluges febles a l'interior nord de Castelló.

València se situa entre les províncies amb més dones estrangeres afiliades a la Seguretat Social

Espanya supera les 1.333.000 dones estrangeres afiliades a la Seguretat Social, un 78% més que fa una dècada. València concentra 76.731, després de Madrid i Barcelona.

Tres detinguts a Benidorm per sostraure 50.000 euros en material d’una empresa de recanvis

La Policia Nacional arresta a un empleat i a dos clients pel desviament de peces valorades en 50.000 euros d'una firma de recanvis a Benidorm. El material es treia per la porta posterior i s'ocultava en un contenidor per a la seua recollida.

DANA en el camp valencià, un any després: ajudes àgils i reparacions pendents

Un any després de la DANA, les indemnitzacions i ajudes han fluït amb rapidesa, però persistixen danys en camins i infraestructures i queden treballs per completar en zones arrosseres.