L’Ibex 35 augmenta més d’un 1% gràcies a la reducció de tensions comercials

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

L’Ibex 35 ha avançat ara mateix més d’un 1% en la mitja sessió, posicionant-se en 13.147,2 punts. Aquest increment s’atribueix a la decisió del president dels Estats Units, Donald Trump, de disminuir les tensions comercials amb Xina, alhora que reitera la seva intenció de no prescindir de Jerome Powell, president de la Reserva Federal (Fed).

La Casa Blanca ha assegurat que “prepara el terreny” per a un possible acord referent als aranzels amb Pequín, després que l’Administració Trump imposés un 125% de gravamen sobre les importacions xineses, incorporant un altre 20% per al flux de fentanil cap als Estats Units.

D’altra banda, analistes de Renda 4 assenyalen que es poden assolir acords similars amb Japó i Índia sobre aranzels, així com possibles inclosos Corea del Sud, Austràlia i la UE.

En un altre ordre de coses, Trump ha afirmat que no té “cap intenció de cessar” a Powell, unes setmanes després de criticar i pressionar per una baixada més ràpida dels tipus d’interès.

A Europa, la presidenta del Banc Central Europeu (BCE), Christine Lagarde, va dir ahir que la guerra comercial de Trump “potser beneficiï la UE, impulsant nous acords amb tercers països, incloent Mercosur, Índia i fins i tot Xina“, segons analistes de Renda 4.

Adicionalment, ahir Tesla va reportar una caiguda del 71% del seu benefici net del primer trimestre, que se situa en 409 milions de dòlars (359 milions d’euros). Elon Musk, propietari de Tesla, ha promès dedicar més temps a la companyia de vehicles elèctrics.

En referència a les dades econòmiques, avui destaca la publicació de l’índex PMI compost, que mostra que el creixement de l’activitat del sector privat a la zona euro ha descendit a mínims. L’índex ha baixat a 50,1 punts, comparat amb els 50,9 de març, marcant una caiguda durant quatre mesos.

En aquest escenari, les majors pujades en la mitja sessió han estat les d’**ArcelorMittal (+4,51%)**, **Puig (+4,02%)**, **IAG (+3,80%)**, **Repsol (+3,05%)**, **BBVA (+2,77%)**, **Unicaja (+2,72%)** i **Sabadell (+2,72%)**. Les caigudes més destacades han estat les de **Redeia (-1,81%)**, **Indra (-1,74%)**, **Iberdrola (-1,73%)**, **Endesa (-1,55%)** i **Telefónica (-1,01%)**.

Similar a l’Ibex 35, els principals índexs europeus també s’han beneficiat, amb Frankfurt i París que han pujat més d’un 2%, mentre que Londres i Milà han avançat més d’un 1%.

Pel que fa al petroli, el preu del barril de Brent ha augmentat un 1,13%, arribant als 68,20 dòlars, mentre que el de Texas se situa en 64,42 dòlars, amb un 1,18% d’augment.

En el mercat de divises, la cotització de l’euro ha avançat a 1,1418 amb relació al dòlar. En el mercat de deute, l’interès del bo espanyol a 10 anys ha escalat fins a 3,148%, amb la prima de risc al voltant de 69,5 punts bàsics.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Redó i Morant se citen a València amb les dones vetades en la confraria de Sagunt

Les ministres Ana Redondo i Diana Morant es reunixen a València amb representants del col·lectiu Setmana Santa Inclusiva després de la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, una decisió que pot tindre conseqüències legals i turístiques.

Rajoy elogia la sensatesa de Pérez Llorca i la seua gestió al capdavant de la Generalitat

Mariano Rajoy presenta a Torrent el seu llibre 'L'art de governar' i reivindica la sensatesa i moderació de Juanfran Pérez Llorca al capdavant de la Generalitat, en un acte centrat en la defensa de la democràcia i les bones pràctiques de govern.

Detingut un aficionat del Múrcia per una brutal pallissa a un seguidor de l’Hèrcules després del partit

La Policia Nacional ha arrestat a Alacant a un jove de 29 anys, seguidor del Real Murcia, per la seua presumpta participació en la pallissa a un aficionat de l'Hèrcules després del partit del 15 de març.

Un jutjat obliga a València a actuar contra el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts

Una sentència reconeix que el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts vulnera drets fonamentals dels veïns i ordena a l'Ajuntament adoptar mesures, inclosa la possible reubicació dels esdeveniments.

Ciutadans demana ser acusació popular en la causa de les vivendes protegides de la Platja de Sant Joan

Ciutadans sol·licita personar-se com a acusació popular en la investigació judicial per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan, a Alacant.

Més de 550 corredors desafiaran les escales del Gran Hotel Bali en la Pujada Vertical

La XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali reunirà este dissabte a Benidorm a més de 550 esportistes, inclosos els millors especialistes del circuit mundial de carreres de gratacels.

València impulsa la recuperació dels seus ponts històrics i prioritza el de San José

L'Ajuntament de València aferma el pla de conservació dels cinc ponts històrics i concentra ara els treballs en el Pont de San José, on ja s'ha actuat en nou dels seus tretze arcs.

L’alberg i centre d’experiències mediterrànies de Tabarca reobri amb nova oferta sostenible

L'alberg i centre d'experiències mediterrànies de l'illa de Tabarca reobri després d'una renovació sostenible, amb tallers gastronòmics, rutes guiades i activitats astronòmiques per a desestacionalitzar el turisme en la Costa Blanca.