Claus del calçat per a conduir amb seguretat a l’estiu

L’Il·lustre Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana (ICOPCV) ha advertit que és fonamental triar un calçat 
adequat per a conduir a l’estiu i evitar situacions que podrien posar en risc la nostra seguretat.

 

“A causa de la calor, solem optar per l’ús de sandàlies i xancletes que deixen el peu pràcticament nu. Aquest calçat és útil únicament en llocs públics propicis per al bany com a platges o piscines, no obstant això, no ofereixen la subjecció que es requereix per a caminar amb seguretat i molt menys per a conduir”, ha explicat la presidenta del ICOPCV, Pilar Nieto.

 

“La primera norma que hem de tindre en compte és que les xancletes tipus dit, de pala o menorquines, per exemple, no estabilitzen correctament ni el antepié ni el retropié, per la qual cosa són un calçat inestable i no recomanable per a conduir perquè pot impedir el gest d’embragar, accelerar o frenar, amb el perill que això comporta”, ha assegurat la vicepresidenta del ICOPCV, Maite García.

 

Des del Col·legi de Podòlegs de la Comunitat Valenciana s’ha recordat que és fonamental l’ús d’un calçat que permeta maniobrar amb seguretat, que permeta la seua perfecta adherència al peu i als pedals i, d’aquesta manera, s’impedisca que el calçat s’esvare.

 

A més, si succeeix algun contratemps, i els agents consideren que la seua capacitat de maniobrar s’ha vist limitada per l’ús d’un calçat inadequat, podria ser considerat motiu de sanció. Davant aquesta situació, les cinc recomanacions fonamentals per a triar un calçat adequat per a conduir a l’estiu són les següents:

1. evitar xancletes, sandàlies sense subjecció en el taló, menorquines o esclops de plàstic que dificulten l’adherència del peu, calçat i pedal.
2. Que no continga elements que puguen enganxar-se en els revestiments del vehicle.
3. Que no siguen ni massa grans ni pesats perquè no puguen trepitjar-se alhora, involuntàriament, dos pedals.
4. Que conferisquen bon agarre als pedals.
5. Que subjecten correctament el antepié i el retropié, de manera que no es puga 
desprendre el calçat dels membres inferiors.

Últimes notícies

L’incendi de vegetació de Torrent queda estabilitzat i ja sense mitjans aeris

L’incendi de vegetació declarat a la zona de Cumbres de Calicanto, a Torrent, ha quedat estabilitzat i els set mitjans aeris mobilitzats s’han retirat després de l’activació del nivell 1 del PEIF.

Sis mitjans aeris lluiten contra un incendi de vegetació a Torrent

Sis mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen en l’extincio d’un incendi de vegetacio declarat a Torrent, que ha obligat a activar la situacio 1 del Pla Especial front al Risc d’Incendis Forestals.

Panyols blancs a la plaça dels Estels per a la mascletà d’Alto Palancia que tanca les Fogueres

Pirotècnia Alto Palancia, de Castelló, ha tancat el concurs de mascletaes de les Fogueres de Sant Joan d’Alacant amb un espectacle de més de sis minuts i 150 quilos de pólvora que ha fet onejar panyols blancs a la plaça dels Estels.

Cau un lladre de vehicles i el seu còmplice després d’una onada de robatoris a Cabo de Palos i El Algar

La Guàrdia Civil ha detingut el presumpte autor d’una dotzena de robatoris vinculats a vehicles en zones del Mar Menor i investiga el seu principal col·laborador. Els robatoris, comesos sobretot a Cabo de Palos i El Algar, inclouen sostracció de vehicles, diners en efectiu i loteria.

Nou morts pel calor extrem en la Comunitat Valenciana, cinc d’elles a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat nou morts atribuïdes a l’onada de calor des del 30 de maig, cinc d’elles a la província de València i totes en persones majors de 65 anys.

Micó exige a Sánchez reaccionar davant la corrupció encara que ja puga ser tard

Águeda Micó reprova a Pedro Sánchez la falta de resposta contundent davant els casos de corrupció que afecten el PSOE i li retreu les quatre setmanes que ha tardat a comparéixer al Congrés.

La nit de Sant Joan de 2026 a València, quasi tan calorosa com el rècord de 2003

La nit de Sant Joan de 2026 ha sigut la segona més calorosa registrada a València, amb una mínima de 22,8 graus, i deixa també valors molt alts a Castelló, Alacant i l’interior.

Un jove de 22 anys amenaça veïns amb una escopeta des d’un balcó a Castelló

Un jove de 22 anys ha sigut detingut a Castelló després de presumptament apuntar amb una escopeta a diversos veïns des del balcó del seu domicili. La Policia Local ha intervengut diverses escopetes i munició i ha traslladat el detingut a la Policia Nacional.