21.5 C
València
Dissabte, 18 octubre, 2025

Batalla campal en el Grau de Castelló: un policia ferit, un detingut i 20 denúncies

vandalisme

Aldarulls al Grau de Castelló durant el concert del raper Morad en el SOM | Twitter

 

Aquest dimarts a la nit, es van viure greus incidents al Grau de Castelló, que van culminar amb un policia nacional ferit i una vintena de propostes d’infracció de la llei de seguretat ciutadana

 

Segons ha avançat el diari ‘Mediterráneo’, uns 60 joves, molts d’ells menors d’edat, van intentar entrar de manera il·legal a un dels concerts del Som Festival, en el qual actuava l’artista Morad. En ser interceptats per l’organització de l’esdeveniment musical, els presumptes autors dels fets van respondre amb una actitud extremadament violenta, fins al punt de desencadenar greus altercats en els voltants del Real Club Nàutic i en alguns carrers del districte marítim.

 

Els sospitosos van desplegar tota la seua ira en l’exterior del recinte de concerts, on van arribar a destrossar un cotxe de la Policia Portuària. Un gran nombre de testimonis van gravar amb els seus telèfons mòbils com els agitadors anaven armats amb tanques metàl·liques i van rebentar les llunes i cristalls dels vehicles.

 

Al voltant de les 23.00 hores, després de donar-se la veu d’alarma, agents de la Policia Nacional, amb membres de la Unitat de Prevenció i Reacció (UPR) es van personar en la zona. A més, fins al lloc dels fets va acudir també la Policia Local de Castelló. Els causants dels disturbis, lluny de detindre’s, es van enfrontar als agents, que anaven protegits amb cascos i escuts antidisturbis.

 

Un dels agents va resultar ferit en rebre una forta pedrada en el genoll. El jove que el va agredir va ser l’únic detingut durant la nit. Els disturbis es van prolongar durant tota la nit, amb enfrontaments i alçament de barricades al Grau de Castelló.

 

Les imatges gravades, peces clau en la investigació

Els malfactors, van arribar a intentar calar foc a diversos contenidors. Ho feien a la vista de tots i sense màscares. Les imatges gravades, que han sigut difoses en xarxes socials i grups de WhatsApp seran fonamentals per a la investigació.

 

Un testimoni del succeït ha explicat el que va viure. «L’artista va eixir a l’escenari i només va poder tocar una o dues cançons. De seguida, va començar l’escàndol. El cantant va demanar calma, però la gent no feia cas i en l’exterior van començar els disturbis», explica. «Vaig decidir anar-me’n del lloc perquè la cosa es posava lletja i, en eixir, vaig veure a la policia amb cascos i escuts. Em va impressionar molt veure a la multitud pegant puntades a tot el que trobava al seu pas i vaig tindre por. Em vaig anar corrent cap al meu cotxe», diu.

 

El comunicat de l’organització del Som Festival

L’organització del Som Festival lamenta aquests fets, aliens completament a aquest esdeveniment musical i que es van produir fora del recinte, ja que els implicats van ser interceptats en el primer dels controls d’accés. Som Festival ha emés un comunicat de repulsa en el qual ha reprovat «el comportament incívic d’una part del públic assistent i de persones que es trobaven fora del recinte».

 

La direcció del festival va decidir cancel·lar el concert  de l’artista Morad 45 minuts abans del que es preveu, una vegada completada l’actuació de l’artista principal, «amb l’única fi de preservar amb garanties el compliment de la normativa actual».

comunicat

Comunicat del SOM FESTIVAL | Som Festival

Últimes notícies

Sanitat suma 11.423 mamografies fins a octubre i reforça el cribratge del càncer de mama

Sanitat ha realitzat 11.423 mamografies més fins a octubre dins del programa de cribratge del càncer de mama. El pla es modernitza amb equips, doble lectura i IA.

El València visita al Lleida amb la confiança tocada i l’avís del seu triomf davant el Barça

El València Basket visita al Hiopos Lleida després de dos derrotes europees seguides i amb la lliçó de l'inesperat triomf ilerdenc en la pista del Barça molt present.

Corberán demana un pas avant al València abans de visitar a l’Alabés

El tècnic del València reclama compromís col·lectiu després de dos resultats decebedors i subratlla la necessitat de competir i saber patir en Mendizorroza.

Sarabia busca prolongar la ratxa a casa de l’Elx davant un Athletic rearmat

Eder Sarabia vol sostindre el bon moment de l'Elx en el Martínez Valero en un dol especial per a ell davant l'Athletic. El conjunt bilbaí arriba després de tallar la seua mala ratxa i recuperar efectius.

Morant proposa blindar servicis públics en zones despoblades i recuperar el Fons contra el Despoblament

Morant planteja una llei per a garantir servicis essencials en municipis en risc de despoblació i recuperar el Fons contra el Despoblament, amb més governança.

El Consell xifra en 67,46 milions l’estalvi per deduccions de salut i esport en la renda de 2024

Les deduccions autonòmiques per gastos de salut i pràctica esportiva han suposat 67,46 milions d'estalvi en la renda de 2024, un 50% més que l'any anterior. El Consell defén la seua política fiscal per a rendes mitjanes i avança noves deduccions vinculades a la música.

Un intent de robatori acaba en xapes amb la cara del lladre que s’esgoten en hores

Una botiga de Benimaclet va convertir un intent de robatori en una sèrie de xapes amb la cara desdibuixada del merodeador. El producte a 1 euro es va esgotar en hores i ja frega el mig miler de vendes.

Un estudi atribuïx els primers desbordaments a Paiporta a L’Horteta i Gallego

La investigació del IIAMA-UPV reconstruïx la dana del 29 d'octubre de 2024 i conclou que els desbordes inicials no van procedir de la Rambla de Poio. La resposta sobtada de les conques de L'Horta Sud i la distribució de la pluja expliquen la seqüència de l'episodi.