Mastodon
29.6 C
València
Divendres, 12 setembre, 2025

Presó per a un importador per ocultar 262 quilos de cocaïna en bidons de polpa de fruita

Funcionaris de Vigilància Duanera i agents de la Guàrdia Civil han intervingut 262 quilos de cocaïna ocults en més d’un centenar de bidons de polpa de fruita congelada. L’administrador de l’empresa importadora va ser detingut com a presumpte responsable d’introduir la mercaderia en territori nacional i el jutjat va decretar el seu ingrés a la presó preventiva.

Lliurament vigilat frustrat

La investigació va arrancar al gener, quan es va detectar l’arribada al port de València de dos contenidors procedents de Buenaventura, a Colòmbia, sobre els quals ja pesaven sospites d’ús per al tràfic d’estupefaents. La intenció inicial era permetre un lliurament vigilat fins al seu destí previst a la província de València, una tècnica habitual per a identificar a tota la cadena de recepció i logística de la partida.

Eixe pla va canviar després dels controls duaners en la terminal portuària. La mercaderia contenia un plaguicida en nivells que impedien la seua importació per tractar-se d’un producte destinat a la fabricació d’aliments, la qual cosa va activar la normativa de seguretat alimentària. Davant eixa situació, l’importador va sol·licitar la destrucció dels bidons. Els investigadors van decidir llavors seguir de prop el trasllat fins a la planta de tractament en Villalpardo, a la província de Conca, per a supervisar el procés i descartar ocultacions.

Ocultació amb plaques de silicona

Abans de destruir els recipients, el 13 d’agost es va dur a terme una inspecció exhaustiva amb la col·laboració de l’empresa encarregada. Els equips van perforar la base dels bidons amb ferramentes com a trepants i radials i van localitzar una substància blanquinosa que, després de l’anàlisi, va donar positiu en cocaïna. En total es van confiscar 105 plaques amb un pes aproximat de 262 quilos.

El mètode d’ocultació consistia en discos circulars de silicona impregnats amb la droga i embolicats en plàstic pintat de blanc per a imitar l’interior dels bidons. La simulació del fons original buscava que el material semblara part estructural del recipient, dificultant la seua detecció en controls visuals i en una inspecció superficial.

Al matí següent de la troballa es va detindre a l’administrador de l’empresa importadora per la seua presumpta responsabilitat en la introducció de la mercaderia. Després de ser posat a disposició judicial, es va acordar la mesura cautelar de presó preventiva, habitual en investigacions de tràfic de drogues d’esta envergadura per a assegurar la instrucció i evitar riscos de fugida o de destrucció de proves.

El cas posa en relleu l’ús de productes alimentaris com a cobertura per a camuflar substàncies prohibides i la importància dels controls duaners en ports amb alt volum de trànsit com el de València. La coordinació entre Vigilància Duanera i Guàrdia Civil, així com la decisió d’inspeccionar els bidons abans de la seua destrucció, va resultar clau per a descobrir la droga i frustrar la introducció de la partida en el mercat il·legal.

Últimes notícies

Mazón evita valorar l’acte que li convida a declarar i apel·la al respecte a la Justícia

El president valencià rehúye pronunciar-se sobre l'acte que de nou li convida a declarar com investigat per la DANA a València i reivindica respecte a la Justícia.

Vaivé tèrmic i risc de tempestes a l’interior de Castelló este cap de setmana

La Comunitat Valenciana encara un cap de setmana amb alts i baixos tèrmics i ruixats forts a l'interior de Castelló. El diumenge tornaran a baixar les màximes.

Bordera, de la Flotilla de la Llibertat, admet por però denúncia que Israel continua vulnerant la llei

Juan Bordera, membre de la Flotilla de la Llibertat, assegura que el grup partirà des de Tunísia cap a Gaza malgrat el temor a una intervenció i denuncia vulneració del dret internacional.

La Generalitat es persona davant el TSJCV per a defendre el Xúquer-Vinalopó enfront de la demanda de Xúquer Viu

El Consell entrarà en el TSJCV per a sostindre la legalitat i necessitat del Xúquer-Vinalopó i alinea esta defensa amb inversions en regadius i l'oposició a canvis al Tajo-Segura.

Morant titlla de broma de mal gust la nova remodelació del Consell anunciada per Mazón

La dirigent del PSPV-PSOE critica que el president fixe per al 5 de novembre una altra reestructuració del Consell. Demana la seua dimissió i eleccions.

El SanSan de Benicàssim avança el seu cartell: Love of Lesbian i Rigoberta Bandini encapçalen

El festival celebrarà la seua edició 2026 del 2 al 4 d'abril en el recinte de concerts de Benicàssim. L'avanç confirma a Love of Lesbian, Rigoberta Bandini i més noms.

Tancament indefinit en la UV contra el ‘genocidi’ en Palestina

La protesta iniciada en la Nau continuarà sense data de tancament com a mesura de pressió davant la inacció institucional, segons la Xarxa Universitària per Palestina. Els organitzadors es reuniran el dilluns amb vicerectors de la UV per a decidir els següents passos.

Lamine Yamal debuta botes amb el seu logotip davant el València

El davanter estrenarà davant el València unes Adidas que incorporen per primera vegada el seu emblema oficial. El disseny combina degradats porpra i rosa amb detalls en neó.