Regne Unit alça les restriccions a pesar de l’avanç de la variant Delta

 

 

El nombre de morts a causa del covid pot aconseguir els 200 diaris, segons les últimes estimacions del Govern del Regne Unit. Malgrat això i de l’augment de contagis de la variant Delta, el primer ministre britànic, BorisJohnson, ha confirmat l’eliminació a partir del pròxim dilluns de totes les restriccions legals que han anat regint a Anglaterra des del principi de la pandèmia.

Tornarà a reobrir l’oci nocturn i estadis i cinemes i teatres recuperaran el seu aforament. Les autoritats d’Escòcia, Gal·les i Irlanda del Nord encara no s’han pronunciat.

D’esta manera, partir del pròxim dilluns no hi haurà més restriccions. Johnson ha assegurat que “cal anar a poc a poc”, però ha justificat les mesures assegurant que tancar de nou ara “no està demostrat que tinga efectes positius“.

El primer ministre ha assenyalat en qualsevol cas que “la cautela és absolutament vital”.
“Hem d’assumir la responsabilitat per a no desfer els nostres progressos i continuar protegint el nostre Sistema Nacional de Salut (NHS)”, ha afegit.

 

Sense volta a la vida d’abans

 

En una nova conferència de premsa, el primer ministre britànic va insistir que, amb l’estiu per davant i les escoles tancades, és el millor moment per a reobrir l’activitat, però va demanar repetidament als ciutadans molta cautela, “És absolutament vital que es procedisca amb precaució. La pandèmia no ha conclòs. Simplement no tornarem instantàniament a la vida com era abans”. Johnson espera una “volta gradual” als centres laborals. “El més crucial en estos moments és vacunar-se”, va afegir. “Confie que este pla d’eixida siga irreversible”.

La fi de la distància social i el retorn dels esdeveniments de masses es produeixen quan el nombre de casos supera els 30.000 diaris i la previsió és que poden arribar a 100.000 este estiu. Es dona la paradoxa que el Regne Unit, un dels països en el món amb major nombre de vacunats (86% ha rebut la primera dosi i 66% la pauta completa) és també un amb el major creixement de casos de Delta.

Els britànics vacunats no hauran de fer quarantena en tornar d’Espanya

 

El Govern britànic va anunciar recentment que els ciutadans d’este país amb la pauta completa de vacunació no hauran de fer una quarantena de deu dies quan tornen a Anglaterra, procedents dels països catalogats en ambre (risc mitjà de coronavirus), entre ells Espanya.

L’increment de casos de la variant Delta registrats al Regne Unit en les últimes setmanes respon, segons els experts, als contagis entre joves que encara no estan vacunats o només han rebut la primera de les dos dosis.
El 86,9% de la població adulta al Regne Unit ha rebut la primera dosi i el 65,6% dels adults la segona. Segons les últimes dades oficials, ahir diumenge es van registrar 32.367 nous contagis i altres 34 morts per coronavirus.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Diego Ventura imposa el seu mestratge a Castelló i tala una orella

Diego Ventura va destacar en la segona d'abonament de la Magdalena amb una actuació de tremp i domini que li va valdre una orella i una ovació. Rui Fernandes i Llija Vicens van marxar de buit davant un tancament noble però amb poca transmissió dels Espartars.

La Fiscalia sosté que Mazón no tenia competències en emergències i que no està provat que donara ordes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana afirma que la llei no atribuïx al president competències directes en protecció civil i que no hi ha proves d'ordes seues durant la dana. El comandament únic corresponia a Interior i només canviaria si apareixen noves evidències.

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones i tindrà urgències 24 hores abans de l’estiu

El president Juanfran Pérez Llorca ha destacat l'accessibilitat i el reforç de servicis del nou centre, operatiu des del 2 de març després de 5,5 milions d'inversió. L'edifici suma més consultes, àrees específiques i preveu rehabilitació i urgències 24 hores abans de l'estiu.

Pérez Llorca destaca en els seus 100 dies la recuperació de la normalitat en la Generalitat

El president ha reivindicat que estos primers 100 dies han retornat la normalitat i l'estabilitat, amb més de la mitat dels seus compromisos ja en marxa.

Oliu confirma que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l’OPA fallida del BBVA

Josep Oliu ha assegurat que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l'OPA fallida del BBVA i ha fixat com a repte seguir el ritme de la innovació i la IA. També ha defés que la independència preserva la competència per a les pimes i ha reclamat simplificació reguladora a Europa.

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.