La Generalitat tanca l’oci nocturn de nou

 

La situació epidemiològica de la Comunitat Valenciana ha empitjorat molt en les últimes setmanes. Sobretot si es compraren els casos per Coronavirus a la ciutat de València amb a penes uns mesos. Tant la incidència acumulada com l’índex de Covid-19 a les aigües residuals ha augmentat, per tant, el president de la Generalitat, Ximo Puig i la consellera de Sanitat, Ana Barceló, han anunciat noves mesures restrictives.

Puig ha anunciat al Palau de la Generalitat davant els mitjans que tancarà l’oci nocturn a partir d’este dissabte i el tancament es mantindrà efectiu fins al 25 de juliol.

«La incidència s’ha multiplicat per 6, ha passat de 40 casos a 240 per cada 100.000 habitants. Sobretot, s’ha generat una explosió a la franja d’edat dels joves. Els ingressos en centres hospitalaris de menors ja ha començat a fer-se vigent, i tenim la certesa que augmentarà en els pròxims dies, per la qual cosa hem decidit prendre mesures dures», ha explicat.

Per millorar la situació s’incorporaran 400 rastrejadors, 1600 sanitaris nous de reforç en l’època estival i s’intensificarà els controls policials, però així i tot, les mesures restrictives «són necessàries».

Noves mesures Coronavirus a partir del 10 de juliol

 

Estes són les noves mesures que ha anunciat el president de la Generalitat:

Tancament de l’oci nocturn: només fins a les 0.00 hores es permetrà que els locals d’oci actuen com a restaurant i cafeteria.

El tancament de l’hostaleria s’avança mitja hora i es limita el nombre de comensals a 6 per taula en interior.

Es redueix l’aforament dels espectacles de 6.000 a 4.000 exterior i de 3.000 a 2.000 a interiors.

Estes mesures i entren en vigor el dissabte a les 0.00 hores i estaran vigents fins al 25 de juliol.

Així mateix, el president ha anunciat una nova ajuda de 4 milions d’euros per a l’oci nocturn que intente pal·liar els efectes.

«Demanarem demà la limitació de l’activitat nocturna entre les 0.00 i les 6.00 del matí de manera selectiva per incidència i positivitat. Esta mesura afectaria 40 municipis, però haurem d’esperar a Tribunal Suprem de Justícia (TSJ).

A més se sol·licitarà la limitació de les reunions socials a 10 persones tant en espais oberts com en reunions socials», ha explicat. Esta sol·licitud es farà efectiva demà davant el TSJ», ha avançat.

Finalment, el Consell modificarà demà el decret per considerar el botellón com a falta greu i s’avançarà el límit d’horari per vendre alcohol i pal·liar els efectes de les quedades massives.

Últimes notícies

Les eurodiputades del PSPV porten a Europa la ‘prioritat nacional’ dels pressupostos valencians

Les eurodiputades socialistes Leire Pajín i Sandra Gómez han preguntat a la Comissió Europea si la ‘prioritat nacional’ i l’“arrelament” dels pressupostos de la Generalitat vulneren el dret de la UE.

Leyre Monente, heroïna de l’ascens del València CF Femení, es retira als 26 anys

La migcampista riojana Leyre Monente posa punt final a la seua carrera als 26 anys després de culminar l’ascens del València CF Femení a la Liga F amb un gol històric al minut 99.

La sensació tèrmica a Sumacàrcer es dispara fins als 63 graus en plena ona de calor

Sumacàrcer ha registrat este dijous una sensació tèrmica de 63,1 graus, amb 40,1 graus reals i un 60 % d’humitat, en plena ona de calor a la Comunitat Valenciana.

L’exregidora d’Urbanisme del PP demana vendre el seu pis en la polèmica promoció de Les Naus

Rocío Gómez, exregidora d’Urbanisme d’Alacant que va dimitir pel cas de Les Naus, ha comunicat a la cooperativa la seua intenció de vendre el pis adjudicat. La comissió d’investigació de Les Corts ha coneixcut també que l’administrador de la promotora vol desprendres d’un dels àtics.

Les platges dAlacant, Oriola i Guardamar tanquen el bany per lalerta de vent i tempesta

Diversos municipis alacantins, entre ells Alacant, Oriola i Guardamar del Segura, prohibixen el bany des de les 17.00 hores per lalerta de vent, tempestes i possible granís. Les altes temperatures, amb avís roig al litoral sud dAlacant i de València, obliguen també a tancar parcs i activar refugis climàtics per a persones vulnerables i sense llar.

Empresaris i institucions celebren que l’acord Ford-Geely blinda el futur d’Almussafes

La CEV, Cámara Valencia, AVIA i l’Ajuntament d’Almussafes han valorat molt positivament l’aliança entre Ford i Geely, que preveu augmentar la capacitat fins a 500.000 vehicles anuals i reforçar tota la indústria auxiliar valenciana.

Debat sobre l’aforament de Mazón i homenatge a les víctimes en els dos anys de la DANA

L'Associació de Víctimes DANA 29 Octubre 2024 prepara una taula redona sobre l'aforament de Carlos Mazón i un homenatge a les 231 víctimes mortals en el segon aniversari de la tragèdia.

Kempes demana no alimentar teories conspiratives després de la final del Mundial

Mario Alberto Kempes ha criticat les teories conspiratives sobre la derrota d’Argentina contra Espanya en la final del Mundial 2026 i ha demanat respecte per la selecció albiceleste.