Paiporta ha condecorat a la ciutadania i a 900 agents per la seua ajuda en la DANA

Més de 900 policies locals de tota Espanya han sigut condecorats este divendres a Paiporta per la seua participació en les tasques de rescat i auxili durant la DANA del 29 d’octubre de 2024. L’acte, celebrat en el Camp de Futbol El Terrer, ha servit també per a homenatjar la solidaritat veïnal que ha sostingut a la població en els dies més durs. La cerimònia ha reunit a al voltant d’un miler de persones i ha comptat amb la presència de 36 alcaldes d’11 comunitats autònomes, al costat d’agents de cossos locals, guàrdia urbana, Guàrdia Civil de Paiporta, udaltzaingoa, membres de Protecció Civil, representants de la societat civil i veïns. El municipi, assenyalat com a zona zero per l’abast del temporal, ha convertit el reconeixement públic en un símbol d’agraïment i de cooperació entre administracions.

Durant la cerimònia s’ha concedit la Medalla d’Or a la ciutadania per la ‘unió, fortalesa i valentia que van demostrar en els moments més difícils de la catàstrofe’. L’alcalde de Paiporta, Vicent Ciscar, ha subratllat que eixe gest els enorgullix i emociona perquè el veïnat va mostrar responsabilitat i empatia. ‘Ho vam veure quan de manera generosa i desinteressada van oferir recer, força i ànim, fins i tot amb el seu debilitat, a tots aquells que van vindre ací per a atendre’ls i donar-los suport quan més ho necessitaven’, ha afirmat, abans de reconéixer el treball policial desplegat durant l’emergència. També ha agraït el suport d’alcaldes i alcaldesses de tot el país i la coordinació entre els diferents cossos.

Reconeixements i cooperació institucional

L’intendent de la Policia Local de Paiporta, Manuel Ocaña, ha explicat que la Medalla d’Or a la ciutadania reconeix ‘el coratge, la unió i valentia de les paiportinas i paiportinos’. Ha posat en valor la labor de cada agent local arribat de tota Espanya per a assistir a persones a les quals no coneixien, un esforç que ha reforçat els llaços entre plantilles i ha accelerat la resposta davant la DANA. En la mateixa línia, Ciscar ha assenyalat que ‘en els moments més difícils, fins i tot quan no disposaven de mitjans o recursos, van prioritzar la integritat dels altres a la seua pròpia’.

En representació dels alcaldes convidats, la regidora de Alcorcón, Candelaria Testa, ha destacat que ‘davant les grans catàstrofes no existixen límits ni termes municipals’ i ha definit com ‘tot un luxe ajudar i poder treballar de la mà de l’Ajuntament de Paiporta i crear esta sòlida germanor que es consolida dia rere dia’. Les seues paraules han incidit en la idea de cooperació intermunicipal que ha vertebrat l’homenatge.

Entre les distincions s’han atorgat Medalles d’Or al personal de Protecció Civil, als treballadors municipals de l’Ajuntament, als agents de la Policia Local de Paiporta i als membres de la Guàrdia Civil de Paiporta. A més, s’ha concedit la Medalla al Mèrit Especial als més de 900 agents assistents procedents de diferents cossos policials del país. L’organització ha entregat dos plaques commemoratives a l’ONG World Central Kitchen (WCK), del xef José Andrés, i a l’empresari Pipo Ridaura. L’acte s’ha tancat amb un minut de silenci per les 56 víctimes mortals de la localitat i amb la col·locació d’una corona de llorer en memòria de les 230 persones mortes en la DANA, un gest que ha subratllat el caràcter de dol compartit i la voluntat de continuar reconstruint la normalitat.

Últimes notícies

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.

Ajuntaments socialistes se concentren per a donar suport al poble de Ceuta

Diversos ajuntaments socialistes, especialment de la Comunitat Valenciana, s'han concentrat este dimecres per a mostrar el seu suport a Ceuta i reclamar més col·laboració institucional i recursos per a la ciutat autònoma.

Alicia Giménez Bartlett amenaça en enviar Petra Delicado al convent si es repetix

Alicia Giménez Bartlett presenta la novel·la Bajo el cielo infernal, un nou cas de Petra Delicado marcat per la seua viudetat i una trama complexa al barri de la Mina.

Nits tropicals i pujada de temperatures en la Península i Balears este dijous

El dijous farà temps estable amb un ascens general de temperatures en la Península i Balears, nits tropicals en la Mediterrània i mitat sud i vent de llevant fort en l’estret de Gibraltar.

Detinguda una parella a València per un presumpte homicidi d’un bebé a Tarragona

La Policia Nacional ha detingut a l’Estació del Nord de València una parella reclamada per un jutjat de Tarragona per un presumpte delicte d’homicidi relacionat amb la mort del seu bebé.

La DOP Uva de Taula del Vinalopó inicia la campanya 2026 amb el primer ram tallat a Agost

La DOP Uva de Taula Embossada del Vinalopó ha encetat a Agost la campanya 2026 amb el tall simbòlic del primer ram i una nova etiqueta identificativa, en un acte amb presència de la Generalitat i la Diputació d'Alacant.