11.8 C
València
Dilluns, 15 desembre, 2025

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

La vesprada de diumenge seguix marcada per pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i en l’extrem nord de València. En la franja castellonenca s’encadenen precipitacions des de fa nou hores sense interrupció, un patró que prolonga la inestabilitat i manté els sòls saturats.

Les tempestes es mantenen en la mar i no han tocat terra de forma generalitzada. Només es registren descàrregues aïllades en el nord de València i al llarg del litoral de Castelló, senyals que l’activitat convectiva roman pròxima i pot evolucionar amb rapidesa.

Aemet assenyala que, en un escenari amb tempestes marítimes i sense un doll de vent que espente les cèl·lules de mar a terra, la incertesa és alta. Així i tot, persistixen condicions favorables perquè en les pròximes hores alguna tempesta aconseguisca la costa i deixe ruixats molt intensos en un curt interval. Este tipus d’episodis sol provocar embassades, arrossegament de materials en calçades i una ràpida pèrdua de visibilitat, per la qual cosa els desplaçaments requerixen prudència.

Durant el dia la situació ha sigut relativament tranquil·la, amb l’excepció de les pluges de la matinada a la Safor, que van superar els 100 l/m² i van aconseguir 147 l/m² a La Font d’en Carròs, i de les últimes hores en el sud de Castelló, amb acumulats de 60 a 80 l/m² entre Nules i Borriana. Estos registres, concentrats en poques hores, augmenten l’escorrentia i tiben barrancs i zones baixes, factors que justifiquen el manteniment dels avisos.

Avisos per pluges i tempestes

Es manté actiu l’avís roig en el litoral de València fins a les 6.00, el nivell de major severitat dins de l’episodi. A l’interior regix l’avís taronja. A les 00.00, el sud de Castelló passa a avís taronja, en previsió que les precipitacions i les possibles tempestes intenses també afecten eixa zona.

Fins demà a la vesprada, quan el vent gire a sud-oest, no es preveu un descens clar del risc meteorològic en el nord de València i a Castelló. En el nord de València, després de finalitzar l’avís roig a les 6.00, es mantindrà el nivell taronja fins al migdia; a la província de Castelló l’avís taronja continuarà fins a les 18.00. Es recomana seguir les indicacions oficials i evitar zones inundables davant la possible arribada de ruixats molt intensos

Últimes notícies

El Vila-real aprova els seus comptes i un pressupost rècord de 215 milions d’euros

El club va aprovar els comptes de l'últim curs amb un saldo positiu pròxim als 14 milions i va presentar un pressupost rècord de 215.234.000 euros per a 2025-26.

El València Basket-Casademont Zaragoza ajornat es jugarà el 30 de desembre a les 16h

El dol de la jornada 11 de la Lliga Femenina Endesa entre València Basket i Casademont Zaragoza, ajornat per l'alerta meteorològica, es disputarà el 30 de desembre a les 16h en el Roig Arena. Les entrades servixen per a la nova data, amb reembossament disponible i nova venda des del dimarts.

Pradilla: la clau serà imposar el nostre ritme davant Olympiacos

L'ala-pivot de València Basket, Jaime Pradilla, va assenyalar abans del dol a Grècia que imposar el ritme propi i controlar el rebot serà determinant davant Olympiacos.

L’exsecretari de Presidència de Mazón mostra el seu llistat de crides del dia de la DANA

Cayetano García Ramírez ha exhibit la seua factura telefònica en la comissió del Congrés amb trucades i missatges del dia de la riuada. Diversos grups han qüestionat la gestió i els avisos.

Igualtat eleva a 47 les víctimes de violència masclista en 2025 després de confirmar dos assassinats

Igualtat ha confirmat els assassinats d'una dona a Catarroja i una altra a Riudecanyes, amb el que les víctimes mortals en 2025 ascendixen a 47 i a 1.342 des de 2003.

El Eldense apunta a la sorpresa davant una Reial Societat en crisi

El Eldense rep a la Reial Societat en setzens amb el debut de Jon Ansotegi. El conjunt alacantí confia en la seua fortalesa a casa per a donar la sorpresa.

Sarabia veu a Eibar una oportunitat per a millorar i passar l’eliminatòria de Copa

El tècnic de l'Elx prioritza la Copa, confia a traslladar la seua solidesa com a local a un dol a partit únic a Eibar i perfila un pla amb pressió alta i solidesa arrere.

Corberán veu a un Sporting complet i anticipa un dol intens i exigent

El tècnic del València va destacar la solidesa del Sporting i va preveure un dol d'alta exigència en els setzens de la Copa. Avaluarà l'estat físic per a definir l'onze.