14.2 C
València
Divendres, 7 novembre, 2025

Desarticulada una organització criminal dedicada a l’explotació sexual de dones

Agents de la Guàrdia Civil, pertanyents a l’Equip de Delictes contra les Persones-Homicidis de la Unitat Orgànica de Policia Judicial (UOPJ) de la Comandància de Càceres, han desarticulat una organització criminal, duent a terme la detenció de 7 persones, i la investigació d’una més, en diferents províncies d’Espanya.

Se’ls atribueix la presumpta comissió dels delictes d’amenaces, extorsió, contra la llibertat i indemnitat sexual (prostitució), blanqueig de capitals i pertinença a organització criminal. S’han practicat 5 registres domiciliaris en les localitats de Madrid, Algesires, Alacant i València, en els quals s’han intervingut dispositius d’emmagatzematge digital, telèfons mòbils i equips informàtics.

 

Els Fets 

 

La investigació es va iniciar fa més d’un any, després de la interposició de diverses denúncies davant la Guàrdia Civil de Càceres, per la suposada extorsió que els seus denunciants anaven patint per mitjà de trucades telefòniques, missatges de text i missatges d’àudio, efectuades a través d’una coneguda aplicació de missatgeria, amb el nexe en comú entre elles que s’havien produït després de visitar un portal Web de contactes per a contractar serveis sexuals.

En estes amenaces s’incloïen imatges d’armes de foc, la qual cosa va portar als seus receptors a témer per la seua seguretat i integritat, i fins i tot per la de les seues pròpies famílies.

 

Fase d’investigació / Nivells de l’Organització Criminal

 

Durant el curs de la investigació, els agents han pogut acreditar l’existència d’una organització criminal perfectament estructurada, que comptava amb diferents nivells jerarquitzats, tenint en un primer escaló a les “OPERADORES”, format per dones que vigilaven a les prostitutes, i exercien un control coactiu sobre elles, que anava des de fixar els serveis sexuals que havien de realitzar fins al temps de duració i preu-tarifa d’estos.

A més, gestionaven directament els anuncis del portal Web de contactes, aprofitant-se de la posició de superioritat que els brindava la precària situació personal i econòmica de les dones o fins i tot la seua estada irregular al país, els qui eren reubicades periòdicament pels diferents pisos dels quals disposava l’organització.

Un altre nivell es trobava format per homes els qui, després del concert de la cita entre OPERADORA/client o després que, després d’alguna discrepància entre client/dona, no es portara a efecte el servei sexual, actuaven mitjançant l’extorsió, en exigir una compensació econòmica pel temps emprat i la no disponibilitat que havia tingut la dona per a continuar prestant servei a altres clients.

Un tercer nivell estava dedicat al blanqueig de capitals dels beneficis obtinguts, estant constituït per les denominades “MULES”, que eren persones contractades per a operar com a titulars dels diferents comptes bancaris on les víctimes ingressaven les quanties econòmiques i, una vegada es rebia el pagament, extreien els diners que era enviat a altres comptes. Finalment, i en un escaló superior, es trobava al que es referien com a “CAP”.

Per a fer més creïbles les amenaces, els extorsionadors elaboraven un perfil sobre les víctimes a través de la informació que els facilitaven les prostitutes i les operadores, fent-los creure que tenien les seues dades personals, direccions de treball, així com sobre els contactes sexuals mantinguts, arribant a “negociar” els pagaments que havien de realitzar les víctimes, en uns casos, o exigint abonaments successius en uns altres, havent arribat a obtindre fins a 12.000 euros d’una sola víctima.

Durant el desenvolupament de l’operació, els investigadors han analitzat nombrosos anuncis en el portal Web de contactes, comptes de correu electrònic, moviments de comptes bancaris de diferents entitats, concloent, durant el període investigat, que el grup criminal hauria obtingut uns beneficis econòmics superiors als 800.000 €, blanquejant estos diners en diferents operatives de moviments de fons, per a això realitzaven transferències internacionals a diferents països.

A la investigació, en la qual han pogut ser identificades prop de cent víctimes, es va afegir la dificultat que moltes d’elles no desitjaven interposar denúncia, realitzant els pagaments per temor al fet que la seua família i entorn pròxim anaren coneixedors que contractaven este tipus de serveis.

Les investigacions realitzades han permés posar de manifest el “Modus operandi” sota el qual operava l’organització, consistent en:

• Realitzar amenaces i extorsions, una vegada que les seues víctimes contactaven per a obtindre serveis sexuals, a través de la pàgina Web de contactes.

• Explotar sexualment a les dones que es publicitaven en esta Web, mitjançant el control de la seua activitat sexual i dels diferents pisos que l’organització llogava per tota la geografia nacional.

• Blanquejar els beneficis obtinguts, fins i tot a nivell internacional, transformant eixos guanys en diferents productes per a ocultar i encobrir el seu origen il·lícit.

Fase d’explotació de l’operació

 

Finalitzada la investigació i amb l’anàlisi de tota la informació obtinguda, durant els mesos d’abril, maig i juny de 2021, es va procedir, en dos fases, a l’explotació de la denominada “Operació CALLCENTER”, instruint les corresponents diligències per la presumpta comissió dels delictes d’amenaces, extorsió, contra la llibertat i indemnitat sexual (prostitució), blanqueig de capitals i pertinença a organització criminal.

Sota la direcció del Jutjat de Primera Instància i Instrucció núm. 4 de Càceres, s’han practicat un total de cinc (5) entrades i registres en domicilis situats a Madrid, Algesires, Alacant i València.

En ells han sigut intervinguts dispositius d’emmagatzematge digital de dades, 9 telèfons mòbils i 7 equips informàtics; practicant-se la detenció i posada a la disposició de l’Autoritat Judicial de set (7) persones, i la investigació d’una altra més, així com l’embargament i bloqueig preventiu dels comptes i productes financers relacionats amb l’Organització Criminal, havent-se decretat presó provisional per a tres dels detinguts.

Últimes notícies

Mónica Oltra: ‘Sempre he estat i sempre estaré en política, sense necessitat de càrrec’

Mónica Oltra ha reiterat que seguirà en política encara que no ocupe un càrrec públic des de fa tres anys i mig. Defén una política vivencial, ètica i centrada en les persones.

Morant ha acusat PP i Vox i ha exigit eleccions en la Comunitat Valenciana

Morant ha exigit una convocatòria electoral en la Comunitat Valenciana i ha acusat PP i Vox de 'grapejar el dolor i els drets dels valencians en els despatxos'. Ha reclamat transparència i que Carlos Mazón declare davant la jutgessa de Catarroja per la gestió de la DANA.

Evacuen la Conselleria d’Emergències per fortes olors del clavegueram

Una filtració d'olors procedent de treballs de neteja del clavegueram ha obligat a evacuar la seu de la Conselleria d'Emergències. Els mesuraments de gas han sigut negatives i només una persona ha resultat marejada.

Una acusació del cas de la dana demana citar als alcaldes d’Utiel i Cullera

Una acusació particular ha demanat a la instructora que cite als alcaldes d'Utiel i Cullera per a aclarir els seus contactes amb Carlos Mazón el 29 d'octubre. Al·lega contradiccions amb la declaració de Maribel Vilaplana i reclama peça separada per fals testimoniatge si es confirma.

Nominats a LOS40 Music Awards Santander 2025 alliberen tortugues marines rehabilitades en la Garrofera

Danny Ocean, Vicco, Bombai, Chiara Oliver i Enol han participat en la solta de tortugues recuperades per la Fundació Oceanogràfic dins de Junts X La Mar. L'acció ha buscat sensibilitzar sobre la protecció del Mediterrani i connectar la música amb la divulgació científica.

Masiulis elogia a Badio i alerta del ritme del València abans del Zalgiris-València

El tècnic del Zalgiris va ressaltar l'evolució de Papi Badio i va assenyalar que la prioritat serà frenar el triple i la transició d'un València molt agressiu. Va confirmar la baixa de Williams-Goss i va confiar a comptar amb Moses Wright.

El Congrés tanca la sessió més esquinçadora de la comissió de la dana

Després de tres dies de compareixences, la comissió ha escoltat 13 víctimes i ha tancat la seua sessió més dura amb retrets i demandes de reparació. Puchades ha qüestionat els recursos en prevenció i els grups han promés esclarir l'ocorregut, mentres Compromís ha acusat a Mazón d'una mala gestió de l'alerta

Cano assegura que Mazón seguix al comandament i supervisa la gestió del Consell

Marián Cano afirma que, malgrat la renúncia, Carlos Mazón continua en funcions i supervisa la gestió del Consell. La consellera defén la continuïtat de les polítiques i el focus en sostenibilitat i turisme.