Quan caduca el passaport covid?

 

El Certificat Digital Covid Europeu, o més conegut com a ‘passaport Covid’, s’ha convertit en un document fonamental a causa d’aquests durs temps de pandèmia. Es pot accedir a ell i descarregar-li-ho si la persona compta amb la pauta completa de la vacuna contra el coronavirus, i permet viatjar entre els 27 països membres de la Unió Europea. Va començar a funcionar el passat 1 de juliol.

 

Però té data de caducitat? Així és. I quan caduca?

 

A partir de l’1 de febrer de 2022, el passaport covid passarà de tindre 12 mesos de validesa a 9, segons ho va aprovar el passat 21 de desembre la Comissió Europea.

270 dies de validesa per a tots aquells amb dos dosis o una dosi de la vacuna contra la COVID-19 de Johnson &Johnson. Una vegada transcórrega aquest temps perquè el passaport continue sent vàlid, la persona haurà d’haver rebut la dosi addicional.

És una decisió que té com a fi incentivar als ciutadans a posar-se la tercera vacuna contra la COVID-19. Per això, la Unió Europea dona tres mesos més del termini estimat per a rebre la dosi de record i mantindre, així, la validesa del document.

El passaport Covid certifica a través d’un codi QR si una persona ha rebut la pauta completa, ha passat la malaltia o té una prova negativa.

Marcarà qui pot viatjar

 

Només el passaport covid marcarà qui pot viatjar i qui no. A partir del pròxim 1 de febrer de 2022, si un ciutadà vol viatjar, haurà de tindre en compte el que se li sol·licita per a poder fer-ho:

 Si té la pauta de vacunació completa, deurà, abans de complir 9 mesos de l’última burxada, rebre una dosi de reforç per a ampliar la validesa del certificat digital.

 Si ha passat el Covid-19, se li concedeix el passaport Covid com un certificat de recuperació i té una validesa de 6 mesos.

 En el cas de realitzar-se una prova PCR o d’antígens, se li concedeix un passaport covid temporal 72 hores o 48 hores, respectivament.

A partir d’ara només se li podrà exigir PCR i quarantena als quals no tinguen aqueix passaport covid en vigor. Una nova decisió d’aquesta nova fase actual de la pandèmia, en la qual estem aprenent a conviure amb el virus.
 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El excoordinador de l’AVSRE responsabilitza als Ajuntaments de vigilar els llits davant inundacions

El excoordinador de Medis naturals de l'AVSRE sosté davant la jutgessa que els alcaldes tenen la responsabilitat maxima en emergències i en la vigilància dels llits, mentres la Generalitat es limita a fer costat als municipis.

UGT defén la legalitat de la subrogació de personal de València Activa i altres entitats municipals

UGT Serveis Públics a l'Ajuntament de València recolza la legalitat dels processos de subrogació de personal a València Activa i altres entitats i critica el seu ús com a arma electoral.

Mónica Oltra es reafirma en una confluència d’esquerres a València per a desallotjar al PP i Vox

Mónica Oltra defén un pacte de confluència de les forces a l'esquerra del PSOE a València per a canviar l'actual govern de PP i Vox i centra el seu missatge en la defensa d'una vida digna i el dret a la vivenda.

El Síndic de Greuges rebutja l’informe de vulnerabilitat per a la regularització extraordinària

El Síndic de Greuges de la Comunitat Valenciana qüestiona l'exigència d'un informe de vulnerabilitat per a accedir a la regularització extraordinària d'immigrants i alerta que esta mesura agreuja el col·lapse dels servicis socials municipals.

El Síndic de Greuges reclama respecte institucional i alerta de mala administració en la Comunitat

El Síndic de Greuges, Ángel Luna, demana a les Corts que respecten la independència de la institució i alerta de greus fallades en servicis socials, vivenda i transparència en l'administració valenciana.

Morant critica que el PP assumisca el discurs de l’extrema dreta sobre migració

Diana Morant acusa el PP d'assumir el marc ideològic de l'extrema dreta en els seus pactes amb Vox i defén la regularització i aportació de les persones migrants.

Inspectores de Transports neguen pressions en l’auditoria dels contractes del cas Koldo

Tres inspectores del Ministeri de Transports defenen davant el Suprem la independència de l'auditoria interna sobre contractes de màscares vinculats al cas Koldo i que afecten a José Luis Ábalos.

Morant insistix que el PSPV continuarà exigint transparència sobre els diners a la sanitat privada

Diana Morant afirma que el PSPV-PSOE mantindrà la pressió al Consell per a conéixer amb detall quants diners públics es destina a la sanitat privada i en quines condicions.