16.3 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

La Generalitat demana al Govern actuacions d’emergència en Tavernes i altres platges després de la borrasca Harry

La Generalitat ha reclamat al Govern actuacions d’emergència a Tavernes de la Valldigna i altres trams del litoral després dels greus danys que la borrasca Harry ha provocat a les platges i la regressió costanera. L’objectiu és frenar l’impacte immediat de l’onatge sobre edificacions pròximes i canalitzar després una solució estable per a protegir la costa.

El director general de Costas, Ports i Aeroports, Marc García, ha visitat la platja de Tavernes de la Valldigna, on la força del temporal es va emportar per davant tres terrasses d’un bloc de cases, i ha avaluat els danys al costat de veïns afectats. Posteriorment s’ha desplaçat a Sagunt, i també ha citat danys a Moncofa i Altea, la qual cosa evidencia que l’episodi ha afectat diferents punts de la franja costanera.

Risc en primera línia

En Tavernes, García ha advertit del greu risc per a algunes edificacions situades en primera línia i ha subratllat la necessitat d’actuar de manera immediata per a evitar conseqüències majors. Ha reclamat al Govern actuacions d’emergència a través de palplanxes, esculleres o una combinació de les dos, perquè l’onatge no colpege les fonamentacions dels edificis, perquè ‘el problema pot ser molt major’. Estes solucions perseguixen crear una barrera física que esmorteïsca l’energia de la mar i estabilitze el front costaner mentres es tramiten intervencions de més calat.

Ha explicat que la mar ha deixat al descobert les bases estructurals de diversos immobles de quatre o cinc plantes, amb fonamentacions a l’aire, per la qual cosa demana una solució ja ‘perquè el problema no vaja a majors’. En paral·lel, ha defés la necessitat d’una intervenció estructural que garantisca la protecció del litoral a llarg termini: ‘Es tracta de regenerar la platja i protegir-la enfront de les inundacions per a evitar que els temporals tinguen conseqüències cada vegada pitjors’.

Segons ha criticat, ‘només una de cada set‘ actuacions previstes per a la costa valenciana s’ha executat. Per això ha demanat que es faciliten amb agilitat les autoritzacions necessàries per a la reconstrucció dels danys ocasionats pel temporal, de manera que els propietaris puguen recuperar el que la mar ha destruït. Al seu juí, la paralització d’obres de regeneració durant anys ha agreujat l’impacte i, sense defenses adequades, cada nou temporal accelera la regressió i reduïx l’ample útil de platja.

Per part de la Generalitat, ha assegurat que el Govern autonòmic treballa dins de les seues competències i de ‘les limitacions administratives existents’. També ha considerat que només aportar arena no és suficient, i ha apuntat a una combinació d’aportacions amb una mínima rigidización de la platja mitjançant espigons o estructures submergides per a estabilitzar el sistema dunar i reduir l’exposició dels immobles a futurs temporals.

Últimes notícies

Pérez Llorca defén impulsar una llei valenciana de costes per a protegir el litoral

Pérez Llorca ha defés la gestió del Consell en la protecció del litoral i ha anunciat l'impuls d'una llei valenciana de costes. La norma, basada en l'Estatut, ha sigut presentada com una via per a reforçar la capacitat autonòmica i millorar la defensa de platges i fronts urbans.

Pérez Llorca es mostra preocupat després de la filtració de les seues dades personals

Pérez Llorca ha reconegut que part de la seua informació personal s'ha filtrat i ha contactat amb la policia per a conéixer l'abast. Confia que els servicis tècnics aclarisquen l'ocorregut al llarg del dia

Una tractorada i una manifestació agrària recorreran València el dijous contra retallades i acords sense reciprocitat

Una tractorada i una manifestació impulsades per organitzacions agràries recorreran València dijous que ve. Protestaran contra acords sense reciprocitat, retallades de la PAC, burocràcia i polítiques que, al seu juí, posen en risc el camp.

Cap de setmana amb pluges febles, cota de neu a 500-700 m i vent fort a l’interior

La Comunitat Valenciana afronta un cap de setmana nuvolós amb pluges febles, notable descens de la cota de neu el dissabte i ponent intens el diumenge a l'interior.

La jutgessa de la dana cita al cap dels escortes de Mazón el 20 de febrer

La magistrada que investiga la gestió de la dana de 2024 ha fixat noves testificals, entre elles la del cap dels escortes de Carlos Mazón. També ha requerit a Emergències que detall quins municipis van rebre el segon És-Alert del 29 d'octubre.

El Govern valencià elimina el topall de 72 assessors i recupera el límit de 116

El Consell ha eliminat l'autolimitació de 72 assessors i ha tornat al sostre de 116 places de personal eventual, al·legant noves necessitats i la gestió de la dana.

L’Audiència de València ha absolt a 14 acusats per la partida de 1.650 quilos de cocaïna per falta de garanties

La Secció Tercera ha absolt a 14 acusats en descartar com a prova principal els missatges de Sky ECC per falta d'autenticitat i integritat. La confiscació de 2020 no es va vincular als processaments.

València, urgit arrere, busca impulse davant un Espanyol que vol frenar la seua caiguda

El València arriba amb la defensa en quadre i l'obligació de sumar per a allunyar-se del descens. L'Espanyol pretén tallar la seua mala ratxa i sostindre la seua baralla europea.