15 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

Cuiners amb 20 estreles Michelin seran protagonistes dels fogons en la XXIV edició de la Trobada Gastronòmica Alfonso Mira Experience, que es desenrotllarà del 21 de febrer a l’11 de març en el restaurant Alfonso Mira, a Aspe (Alacant). La cita reafirma el seu paper com a aparador de talent culinari i punt de trobada per als qui busquen cuina d’autor amb segell mediterrani.

Consolidat com un dels esdeveniments gastronòmics més rellevants de la Comunitat Valenciana, va sorgir de l’impuls de la família Mira per reunir el millor de la cuina nacional i transmetre l’hospitalitat mediterrània i l’excel·lència de la gastronomia alacantina. Les dates de 2026 han sigut presentades en la tercera jornada de la Fira Internacional de Turisme de Madrid, en la plaça central de l’expositor valencià, posant el focus en el vessant turístic i cultural del projecte.

El director de la trobada, Teo Mira, ha explicat que l’objectiu és fer feliços als comensals a partir de ‘un viatge sensorial de tota l’Espanya gastronòmica’. En les vint-i-tres edicions anteriors han participat més de 500 cuiners amb 175 Sols Repsol i 150 estreles Michelin arribats des de 42 províncies de 16 comunitats autònomes, una base que la família Mira espera augmentar per a cobrir tota la geografia espanyola en les pròximes edicions.

Calendari i experiències en sala

Les jornades arranquen el dissabte 21 de febrer amb un menjar firmat per Alfonso Mira. Una setmana després, el dia 28, arribarà la festa de la matança. A partir del 6 i fins a l’11 de març se celebrarà la setmana gran, amb propostes que enllacen diferents tradicions culinàries del país.

El 6 seria el dia de la txuleta navarresa; el dissabte 7 prendrà protagonisme la cuina malaguenya i l’alacantina de mar, amb 500 llobarros enfilats a l’etzibe en una espectacular etzibada de 50 metres lineals. El diumenge hi haurà cuina fusió amb projectes de cuiners tant experimentats com nouvinguts a l’alta cuina, i el dilluns serà el dia de les estreles Michelin, amb 20, al costat de Sols Repsol.

Per a eixa jornada d’estreles s’ha dissenyat un menú de 18 passes amb vi i un aforament limitat a entre 90 i 100 comensals, un format que reforça el caràcter exclusiu de l’experiència i permet cuidar el ritme del servici i el maridatge. El dimarts 10 de març es dedicarà a la cuina de l’altiplà castellà, portant al menjador sabors propis d’eixe territori.

La XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira Experience culminarà el dimecres 11 amb cuina de tonyina roja, inclòs el tradicional ronqueo amb cuiners de Barbate i del sud de Cadis, per a oferir un total de deu plats. Serà una clausura centrada en producte i tècnica que connecta amb el propòsit del cicle: acostar al comensal, en un mateix espai, una panoràmica de la diversitat culinària d’Espanya.

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.

Feijóo va reiterar davant la jutgessa que les riuades per la DANA van ser una emergència nacional

Feijóo va declarar com a testimoni per la gestió de la DANA i va sostindre que l'episodi havia de tractar-se com a emergència nacional. Va afirmar que la coordinació estatal era necessària i que el Govern no la va assumir.