Catalá acusa a Sánchez de generar expectatives als immigrants sense informació

L’alcaldessa de València ha acusat a Pedro Sánchez de generar expectatives entre les persones immigrants en anunciar una regularització sense aportar la informació necessària. Ha denunciat la falta de rigor, serietat i sensibilitat en un anunci que, segons ha explicat, ha tingut efectes immediats en l’atenció municipal.

Catalá ha destacat que en els dos últims dies han detectat cues de persones que acudixen a l’Ajuntament per a informar-se del procés. Ha precisat que el consistori no ha rebut cap detall i, per tant, està remetent als qui pregunten a les oficines d’Estrangeria, al no poder oferir orientacions sobre requisits, terminis o tràmits.

Cues i falta d’informació

La responsable municipal ha subratllat que les persones migrants mereixen certeses i ha insistit que abans d’un anunci d’este calat s’ha de valorar correctament la seua repercussió en una ciutadania especialment vulnerable. Ha reclamat una transmissió d’informació correcta que permeta a les administracions locals atendre amb criteris clars i evitar desplaçaments innecessaris.

Al seu juí, el mode en què s’ha comunicat la regularització ha provocat que part del col·lectiu acudisca desnortado a qualsevol administració pròxima, saturant els servicis públics. En esta línia, ha sostingut que s’ha generat una expectativa sense la informació oportuna i que eixa falta de coordinació s’ha traduït en dubtes, demores i més pressió sobre la finestreta municipal.

Catalá ha criticat que no pot bolcar-se als ajuntaments la responsabilitat d’atendre sense informació. Ha lamentat que els consistoris siguen els grans perdedors al no comptar amb finançament ni majors recursos i, així i tot, haver d’absorbir tensions sense que se’ls passe la informació oportuna.

Per això, ha demanat que el Govern central siga més responsable amb estos processos i que informe oportunament. Ha defés que un protocol clar sobre requisits, calendaris i canals de tramitació permetria ordenar la demanda i evitar cues. Mentres no arriben instruccions concretes, ha afegit, l’Ajuntament únicament ha pogut remetre a la ciutadania a Estrangeria i mantindre els servicis a l’espera de directrius oficials.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.

Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat servicis gratuïts durant dos hores per a protestar contra la liberalització dels VTC i exigir mesures de xoc immediates.

L’Elx presenta la seua samarreta retro inspirada en els 90 per a la jornada vintage de LaLiga

L'Elx ha presentat una samarreta retro amb la franja verda més alta i estreta, inspirada en els anys 90, que s'estrenarà en la jornada temàtica retro de LaLiga.

Els valencians Grimaldo, Mosquera, Fornals, Soler i Ferran Torres lideren la llista d’Espanya

Luis de la Font convoca a cinc futbolistes valencians i estrena a Mosquera, Joan García, Barrenetxea i Víctor Muñoz per als amistosos de març davant Sèrbia i Egipte.

El govern de Barcala defén la seua gestió dels bons comercie a Alacant

L'equip de govern d'Alacant sosté que la gestió dels bons comercie es va ajustar als procediments i que tota la informació és pública, mentres l'oposició exigix més transparència i accés als expedients.

Quique Llopis apunta a medalla en el Mundial de Toruń i Eusebio Càceres busca consolidar el seu renaixement

Quique Llopis arriba al Mundial de Toruń amb opcions reals de medalla en 60 metres barres, mentres que Eusebio Càceres vol confirmar el seu renàixer esportiu en la longitud.

El València complix 107 anys entre la lluita per la permanència i el repte del Nou Mestalla

El València CF celebra el seu 107 aniversari lluny dels llocs europeus, centrat en assegurar la permanència i en l'avanç de les obres del Nou Mestalla amb vista a 2027.

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.