Pérez Llorca afronta a Les Corts una nova sessió de control amb crítiques de PSPV i Compromís i una pregunta de Vox sobre immigració

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, se sotmetrà la setmana que ve a la seua quinta sessió de control en el ple de Les Corts Valencianes. La jornada inclourà preguntes de l’oposició sobre la seua gestió i una qüestió de Vox centrada en l’impacte econòmic de la immigració.

La sessió començarà dimecres, un dia abans de l’habitual. El primer a intervindre serà el síndic del PSPV, José Muñoz, que traslladarà al president una crítica directa sobre els seus primers quatre mesos al capdavant del Consell.

Muñoz li plantejarà que considera urgent que comence a treballar pels valencians i li demanarà quan pensa fer-ho. Tot seguit prendrà la paraula el síndic de Compromís, Joan Baldoví, que posarà el focus en si el govern valencià està realment centrat a resoldre els problemes de la ciutadania.

Crítiques de l’oposició i focus en la gestió

Baldoví qüestionarà si l’executiu està orientat a donar resposta a les necessitats dels ciutadans o si, per contra, treballa en benefici dels seus interessos particulars, familiars i partidistes. D’esta manera, la sessió de control tornarà a posar la gestió del Consell en el centre del debat parlamentari.

La tanda de preguntes al president la tancarà el síndic de Vox, José María Llanos, que preguntarà per l’impacte econòmic de les polítiques de foment de la immigració massiva en els serveis públics de la Comunitat Valenciana.

Vox preguntarà pels serveis públics i l’acollida de menors

En concret, Vox posarà l’accent en el règim d’acollida de menors i demanarà al cap del Consell quines mesures pensa adoptar per a evitar un deteriorament dels servicis i un possible col·lapse. La sessió de control es perfila així com un nou xoc parlamentari sobre la gestió del Govern valencià i sobre alguns dels assumptes més sensibles de l’agenda política actual.

Últimes notícies

Acampada per la vivenda a la plaça de l’Ajuntament de València després d’una manifestació

Un grup de participants en la manifestació per la vivenda d’este dissabte a València ha iniciat una acampada espontània a la plaça de l’Ajuntament, recolzada pel Sindicat d’Inquilines, després d’una marxa que ha acabat amb incidents i detinguts al Palau de les Arts.

Copete torna als entrenaments amb el València set mesos després de la lesió

El central José Copete ha tornat a exercitar-se parcialment amb el València CF set mesos després d’una lesió meniscal i sota les ordres de Javier Aguirre, que prepara el seu debut a la banqueta valencianista.

Nikola Mirotic es converteix en el tercer màxim anotador de la Eurolliga

Nikola Mirotic, ala-pivot del Valencia Basket, ha avançat Vassilis Spanoulis i ja és el tercer màxim anotador històric de la Eurolliga després dels 22 punts sumats en la victòria a la pista de l'ASVEL Villeurbanne.

Una persona detinguda pels altercats després de la protesta per la vivenda a València

Una persona ha sigut detinguda a València després dels altercats registrats en acabar la manifestació pel dret a la vivenda, en què nou policies han resultat ferits.

Incidents a València en acabar la marxa per la vivenda que crida a la vaga de novembre

Milers de persones han eixit als carrers de València per reclamar el dret a una vivenda digna, denunciar l’especulació i cridar a sumar-se a una vaga general al novembre. La protesta ha acabat amb càrregues policials, agents ferits i moments de tensió davant del Palau de Les Arts.

Huit policies ferits en els aldarulls a València després d’una protesta per la vivenda

Huit agents de la Policia Nacional han resultat ferits en els aldarulls registrats davant del Palau de Les Arts, al final d’una manifestació pel dret a la vivenda a València.

Vivas rep la Medalla d’Honor de València i l’Alta Distinció de la Generalitat enmig del seu pols amb el Govern central

El president de Ceuta acumularà dos reconeixements institucionals en la jornada del 9 d'Octubre: el màxim honor de la Generalitat Valenciana i la Medalla d'Honor de l'Ajuntament de València, després de mesos enfrontat a la gestió de Sánchez durant la crisi migratòria.

El primer somni europeu del Levante Femení complix 25 anys

Este 3 d’octubre es complixen 25 anys del debut del Levante Femení en competicions europees, com a primer equip espanyol en participar-hi el 2001. Aquella estrena en la Copa de la UEFA Femenina va obrir el camí a noves presències granotes en tornejos continentals.