12.5 C
València
Dissabte, 20 desembre, 2025

Quasi 45.000 persones de la Comunitat Valenciana han requerit ingrés hospitalari per Covid-19

 

Des de l’inici de la pandèmia, 44.953 persones de la Comunitat Valenciana han requerit ingrés hospitalari a causa del coronavirus, tant en planta com en UCI. En concret, 40.789 han sigut hospitalitzades en planta i 4.164 han hagut de ser ateses en les Unitats de Vigilància intensiva.

Del total de persones que han necessitat ingressar en un hospital en la Comunitat Valenciana, un 57,3% han sigut homes enfront del 42,7% de dones.

En este sentit, el mes que ha tingut major nombre de persones hospitalitzades per coronavirus, ben nous ingressos o persones que ja romanien ingressades, ha sigut el mes de gener. De fet, un terç de les persones que ha requerit ingrés hospitalari durant la pandèmia s’ha produït durant el mes de gener.

Per tant, la tercera ona del coronavirus ha sigut la que ha registrat el major pic d’ingressos hospitalaris.

De fet, en la Comunitat Valenciana, durant el mes de gener, més de 14.000 persones van romandre ingressades en algun moment als hospitals públics valencians. A més, més de 1.500 persones van passar per l’UCI a causa del coronavirus.

Per contra, el mes de juny de l’any 2020 ha sigut el mes amb menor nombre de casos d’hospitalització, 143 persones van haver d’ingressar o romanien ingressades durant aqueix mes. De la mateixa manera, durant aqueix mateix mes, dels pacients amb coronavirus, únicament 21 persones van necessitar atenció en les Unitats de Vigilància intensiva.

Perfil dels pacients hospitalitzats

 

El pacient covid que ha necessitat hospitalització en la Comunitat Valenciana ha anat canviant amb l’evolució de la pandèmia.

En este sentit, quan va començar la pandèmia, les persones majors de 75 anys suposaven el major percentatge del total de persones ingressades amb un 42,9% sobre el total (un 52,1% eren homes). En data de hui, el grup de persones d’esta edat ingressades representa el 14,8% (64,7% homes i 35,3% dones).

No obstant això, l’edat dels pacients que requereixen ingrés hospitalari s’ha reduït i, en estos moments, el major percentatge se situa en les edats compreses entre els 51 i 65 anys, que representen el 36,5%, principalment homes (81%). 

Esta franja d’edat, durant l’inici de la pandèmia, representava el 24,8% dels ingressos per coronavirus (68,9% homes i 31,1% dones).

Finalment, els pacients d’edats compreses entre els 35 i 50 han passat de suposar el 7,5% dels ingressos hospitalaris durant l’inici de la pandèmia al 19,1% que representen actualment. En este cas, els homes continuen sent la gran majoria amb el 95,5% dels casos.

A nivell global, els homes representaven a l’inici de la pandèmia el 59,9% dels ingressos hospitalaris enfront del 40,1% de dones. Actualment, el percentatge d’homes ha augmentat fins al 75,7% i el de dones s’ha reduït al 24,3%.

Últimes notícies

Corberán tanca l’any amb quatre punts més que en el relleu a Baralla

L'equip suma 16 punts i és setzé, quatre més que en el mateix tram del curs passat. La millora és lleugera i l'objectiu continua sent la permanència.

Ivace+i finança un procés per a obtindre ingredients naturals d’algues per a cosmètica

Ivace+i finança Biored, un projecte que desenrotlla una biorrefinería en cascada per a convertir algues en ingredients bioactivos per a cosmètica, nutracéutica i agricultura. La iniciativa integra cultiu, extracció sostenible i validació industrial amb suport de fons FEDER.

AVVAC xifra en quasi 7 milions les pèrdues no reconegudes per la DANA en l’art valencià

Un peritatge de AVVAC xifra en més de 6,9 milions l'impacte de la DANA del 29 d'octubre de 2024 en el sector de les arts visuals valencianes i denúncia que gran part dels danys seguixen sense ser compensats.

Damnificats per la DANA condicionen reunir-se amb Pérez Llorca al lliurament de l’acta de Mazón

L'associació ha agraït la invitació del president per a tractar la situació dels afectats, però l'ha declinada fins que exigisca a Carlos Mazón la seua acta. El col·lectiu rebutja que se'ls atribuïsca ànim de venjança i afirma que busca justícia i canvis en emergències.

José Andrés visita el Mercat Central de València i recolza als mercats municipals

El xef va recórrer el Mercat Central de València, va desdejunar en Central Bar i va comprar en més de quinze posats producte local i utensilis. Va reforçar el seu defensa dels mercats i va alertar del risc de perdre la seua essència davant el turisme.

Dos detinguts per intentar una estafa immobiliària de 400.000 euros a una anciana a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona i a un home per intentar estafar 400.000 euros a una dona de 77 anys. La víctima ja havia perdut joies i 29.300 euros mitjançant retirades en efectiu.

Antònia Folguera: l’art digital a penes ha mostrat les seues possibilitats

Antònia Folguera ha comissariat la posada de llarg de Vortex, un espai immersiu de Bellver Blue Tech Zone, i sosté que l'art digital a penes ha mostrat el seu potencial. L'obra 'The Rhythm of the Ocean', de Desilence amb música de Suzanne Ciani, connecta amb la investigació marina del centre.

La Comunitat Valenciana espera que el primer premi de la Loteria de Nadal no l’esquive una altra vegada

La Comunitat Valenciana confia que la Grossa torne a la regió després d'un 2024 discret. Vendes i consignació creixen en 2025 i les matemàtiques recorden el pes de l'atzar.