Instal·len una comuna hippy a Espanya: Rituals i relacions íntimes

 

El poblat hippy que la ‘Familia del Arcoiris’ ha instal·lat a El Valle del Portilla (La Rioja) continua creixent, segons fonts ja són un grup de 200 persones.

 Tant, com que la Guàrdia Civil ja ha començat a controlar els accessos per a impedir que la situació s’isca de control en les 7 Viles, atés que acampar a l’aire lliure no està permés ni tampoc encendre focs com els que els membres de l’assentament encenen per a cuinar i celebrar rituals.

Es tracta d’una gran comuna amb desenes de persones, inclosos menors d’edat. La policia fa registres i controls. També han sancionat a un centenar de persones per fer foc, ocupar espais no permesos i saltar-se les mesures anticovid.

En el poblat es fan grans fogueres, que s’utilitzen per a cuinar però també per a realitzar rituals màgics. Els mitjans locals han publicat imatges de la trobada. Els participants van nus i fan sexe a l’aire lliure.

Estan equipats amb tendes de campanya i els menors caminen solts corrent pel camp. Tenen la intenció de marxar-se amb el canvi de fase lunar. La Guàrdia Civil de moment està a l’expectativa, però no descarta intervindre.

 

Cada vegada arriben més cotxes

 

El poblat hippy de l’arcoiris s’ha convertit en un maldecap per al govern regional. Les autoritats de La Rioja han demanat expressament als participants que desallotgen el lloc. Però de moment no hi ha hagut resposta.

De fet, cada vegada arriben més cotxes per a unir-se a la gran família. Ve gent de tots els llocs d’Europa. El Govern de La Rioja tem que l’organització naturalista s’instal·le definitivament i no es vulguen anar.

La policia ha intervingut documents que asseguren voler crear «un paradís«. Entre els documents hi ha mapes dibuixats a mà que serveixen de guia per a arribar al poblat. S’assenyala la localització de la comuna amb un gran arc de Sant Martí.

 

Sense normes socials ni higiene

 

El reclam utilitzat per la ‘Família del Arcoiris’ per a la seua reunió a La Rioja assenyala que «la família espanyola fa una crida per a crear un paradís tots junts, connectats amb la ‘Madre Gaia’, obrint els nostres sentits i cor en harmonia, pau i molt, molt d’amor».

Un esperit que, en ple context de pandèmia (La Rioja és la comunitat amb major incidència de coronavirus), porta a prescindir de la màscara i la distància social als seus integrants, que celebren rituals junts diverses vegades al dia. «Volem abraçar-nos, continuant en la construcció de relacions conscients, on tota llum siga brillant», reafirma el seu manifest.

En el poblat no hi ha normes socials ni mesures d’higiene. Els membres de la comuna cuinen els aliments en una fogata. En una altra foguera de grans dimensions, que anomenen «el foc sagrat«, fan ioga, canten i ballen.

En els controls que estan fent, la policia no ha trobat droga. Però sí que han trobat Viagra en diversos dels cotxes que accedien al lloc. Este és un medicament per a assegurar l’erecció del membre masculí.

Entre les normes escrites per esta gran família hippy està la prohibició de consumir drogues. Volen que siga «una trobada cara a cara» i «volar alt amb la naturalesa» com a «ànimes lliures sense alcohol, tecnologia o drogues».

També està prohibit fer negocis o vendre mercaderia en el poblat. Les normes ho deixen molt clar. Si algú incompleix la normativa i entra alcohol o drogues en el poblat, tampoc els podrà vendre.

 

Risc d’incendis a La Rioja

 

Els veïns asseguren no saber d’on han eixit els hippies. Expliquen que han vist a portuguesos, alemanys, holandesos i d’altres països. La Rioja està en alerta màxima d’incendi des del dia 1, i temen que puguen provocar un foc.

La vall en el qual han instal·lat la comuna és una de les zones més verges i salvatges de La Rioja. Allí, els veïns temen que el degoteig constant de visitants pertorbe a la fauna de la zona. Pel seu lloc, no porten màscara ni respecten les mesures sanitàries bàsiques.

 

La Família de l’Arcoiris

 

La Família de l’Arcoiris (Rainbow Family) és una comunitat naturalista amb origen als Estats Units a principis dels setanta. Organitza trobades per tot el món per a traslladar la seua experiència de vida comunitària.

La comuna hippy està oberta a tot el que vulga, sense excepció. Això sí, hi ha una sèrie de normes com prescindir dels aparells electrònics i els productes químics. La seua manera de vida es basa en la pau mundial i en la no-violència.

 

Normes i consells

 

En esta ocasió, el reclam era el següent: «La família espanyola fa una crida per a crear un paradís tots junts, connectats per la Mare Gaia, obrint els nostres sentits i cor en harmonia, pau i molt, molt d’amor».

En el comunicat s’estableixen set normes que han de complir els «germans» de la Família de l’Arcoiris.

• Comunicació conscient sobre l’existència de la reunió cara a cara, de tu a tu, de tu a mi, de mi a mi.
• Compartim el foc: la benvinguda, la cuina i per descomptat, el control del foc sagrat.
• Volar alt amb la naturalesa. No necessitem més que ànimes lliures sense alcohol, tecnologia o drogues.
• Venim a compartir, no a fer negocis. Respecte entre tots.
• Estimar als animals, respectem als que viuen allí. Hi ha alguns cavalls salvatges, per la qual cosa és perillós portar als nostres adorables socis. Important, per favor, deixeu-los a casa.
• No oblides les teues eines.
• Responsabilitat individual del nostre fem. No deixeu cap regal.

La Família de l’Arcoiris també reparteix entre els «germans» una sèrie de consells per a la vida en comunitat.

Robes càlides, botigues per a dormir, instruments com a timbales, flautes, cítares i maraques. També un gran somriure i el cor obert.

 

 

Últimes notícies

Una forta tromba d’aigua inunda vivendes i carreteres a Utiel-Requena

Una intensa tromba d’aigua ha deixat quasi 60 l/m² a Requena, ha inundat vivendes i ha complicat el trànsit en diverses carreteres de la comarca, mentres es manté l’alerta per pluges molt fortes a l’interior de la Comunitat Valenciana.

Una forta tromba d’aigua inunda vivendes i carreteres a Utiel-Requena

Una intensa tromba d’aigua ha deixat quasi 60 litres per metre quadrat en Requena, ha inundat vivendes i ha obligat a intervindre Emergències, que manté l’alerta per noves pluges fortes esta matinada.

Pérez Llorca diu que no li preocupa el seu futur sinó el dels valencians

Juanfran Pérez Llorca assegura en el debat de política general que no està preocupat per la seua candidatura sinó pel futur dels valencians i defensa els seus anuncis davant les crítiques de l’oposició.

Pradas afirma que no vol tapar ningú i reclama que es conega tota la veritat de la DANA

Salomé Pradas, exconsellera de Justícia i Interior imputada per la DANA de 2024, ha assegurat al Congrés que no vol tapar ningú, tampoc l’expresident Carlos Mazón, i que el seu objectiu és que es conega tota la veritat del que va passar.

Galán reclama a Europa un nou model energètic per reduir la dependència exterior

El president executiu d'Iberdrola, Ignacio Sánchez Galán, ha defensat a València que Europa necessita un nou model energètic per trencar la seua dependència exterior i ha reclamat més inversió en xarxes elèctriques i estabilitat reguladora. L'ex primer ministre italià Enrico Letta ha advertit també sobre la fragmentació europea i el domini nord-americà en banca i intel·ligència artificial.

L’humor de Javier Aguirre conquista Mestalla en la seua presentació

Javier Aguirre s’ha presentat com a nou entrenador del Valencia amb una roda de premsa plena d’humor, proximitat i frases espontànies, mantenint intacta la seua personalitat. El tècnic mexicà ha promés donar-ho tot per revertir la mala dinàmica esportiva de l’equip.

Vox defensa que els acords amb el PP fan als valencians millor i més segurs

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, ha defensat en el debat de política general que els acords del seu partit amb el PP han millorat la situació dels valencians i han augmentat la seua seguretat, sobretot en matèria d’immigració i vivenda. Ha advertit, no obstant això, que els pressupostos de 2026 només recullen una part del programa de Vox i que aspiren a anar més lluny si governen en solitari.

L’home acusat de matar la seua parella a Benidorm ix de la vivenda després de cinc hores amb la Policia

L’home detingut per l’assassinat masclista de la seua parella a Benidorm ha abandonat el domicili escortat per la Policia Nacional després de cinc hores dins de la vivenda. La víctima, una dona brasilera de 33 anys, no constava en el sistema Viogén i Benidorm ha decretat un dia de dol i una concentració de condemna.